Dag 55 Sourzac - Fraisse 21 km

30 mei 2015 - Fraisse, Frankrijk

Vanmorgen al vroeg een vos gezien die een prooi afpakte van een buizerd. Zo maak je nog eens wat mee. De hele dag bewolkt geweest, 18 graden , prima wandelweer. Nu zit ik in de tuin mijn verhaaltje te schrijven, de zon is er weer , een glaasje wijn erbij, de zwaluwen die om me heen vliegen en op de achtergrond het geluid van de wielewaal, prima rondlummelenennietsdoenweer. Om 10 uur in Mussidan aangekomen waar een markt was, dus meteen fruit gekocht. Daarna de kapper opgezocht, maar daar was het veel te druk. Ik denk dat ik de sjtuppelkes maar wijzig naar een coupe sixties. Tot op de schouders met in het midden een gat. Om 2 uur aangekomen in de Accueil Pèlerin à Domicile, een privé - adres voor pelgrims, een boerderij waar ze wat bijverdienen met een APD. Plaats voor 5 personen, maar vandaag ben ik de enige pelgrim. Vanavond samen met de boer en boerin eten, ben benieuwd, hopelijk geen maag of ingewanden. Ook hier is geen wifi, zo krijg ik mijn foto's nooit verstuurd. Mijn eerste 1000 km. zitten erop, 1002 om precies te zijn. Morgen naar Port-Sainte Foy, 18 km, een iets grotere stad en maandag passeer ik de departementsgrens van Dordogne naar Gironde. Halverwege de brug over de Dordogne geeft een bordje van de Voie de Vézelay aan: Compostelle 1100 km. Ik hoef niet meer alles, bijna op de helft. Nog even met de boer gepraat, die hier tegenover me in de wei bezig was geweest met het omdraaien van het hooi. Er cirkelden wel 10 buizerds boven hem en hij vertelde mij dat zij op zoek waren naar slangen. Verder niks meer te melden en ik sluit met de gezegende woorden:
A demain