Dag 55 Sourzac - Fraisse 21 km

30 mei 2015 - Fraisse, Frankrijk

Vanmorgen al vroeg een vos gezien die een prooi afpakte van een buizerd. Zo maak je nog eens wat mee. De hele dag bewolkt geweest, 18 graden , prima wandelweer. Nu zit ik in de tuin mijn verhaaltje te schrijven, de zon is er weer , een glaasje wijn erbij, de zwaluwen die om me heen vliegen en op de achtergrond het geluid van de wielewaal, prima rondlummelenennietsdoenweer. Om 10 uur in Mussidan aangekomen waar een markt was, dus meteen fruit gekocht. Daarna de kapper opgezocht, maar daar was het veel te druk. Ik denk dat ik de sjtuppelkes maar wijzig naar een coupe sixties. Tot op de schouders met in het midden een gat. Om 2 uur aangekomen in de Accueil Pèlerin à Domicile, een privé - adres voor pelgrims, een boerderij waar ze wat bijverdienen met een APD. Plaats voor 5 personen, maar vandaag ben ik de enige pelgrim. Vanavond samen met de boer en boerin eten, ben benieuwd, hopelijk geen maag of ingewanden. Ook hier is geen wifi, zo krijg ik mijn foto's nooit verstuurd. Mijn eerste 1000 km. zitten erop, 1002 om precies te zijn. Morgen naar Port-Sainte Foy, 18 km, een iets grotere stad en maandag passeer ik de departementsgrens van Dordogne naar Gironde. Halverwege de brug over de Dordogne geeft een bordje van de Voie de Vézelay aan: Compostelle 1100 km. Ik hoef niet meer alles, bijna op de helft. Nog even met de boer gepraat, die hier tegenover me in de wei bezig was geweest met het omdraaien van het hooi. Er cirkelden wel 10 buizerds boven hem en hij vertelde mij dat zij op zoek waren naar slangen. Verder niks meer te melden en ik sluit met de gezegende woorden:
A demain

1. Ria:
    30 mei 2015
    Proficiat met het behalen van de 1000 km. Petje af en gelukkig nog haar op je hoofd.
  2. Jan:
    30 mei 2015
    Proficiat mit de 1000 kilometers !!
  3. Mirjam / Jan:
    Hi Jan,
    Chapeau! Heb je de Hop ook al gehoord? Op dit geluid hebben we samen "geoefend" in Toscane? Geniet van alles!
    Groetjes,
    Mirjam
  4. Peter en Marlies:
    31 mei 2015
    hoi Jan, 1000 km gelopen, hartstikke sjiek en een heel dikke PROFICIAT vanuit Geleen, op naar de 1500 !!
    heel veel groetjes, Peet en Marlies
  5. Leon en Henny:
    Hoi Jan,
    Je verhaal lezend denk ik dat is waar Jan het voor doet.
    Genieten van alles wat de natuur te bieden heeft en ja die vögelkes daar heb je altijd al van genoten.
    Deze vos was wel slimmer dan de vorige die je gezien hebt.
    Je hebt inmiddels al een geweldige afstand afgelegd. Petje af.
    Geniet vooral van alles wat nog op je pad komt en hopelijk gaat de rugpijn snel over.
    Groetjes, Henny en Leon
    Groetjes
  6. Marion en Lambert:
    Hoi Jan,
    Gefeliciteerd met het behalen van de 1000 km. Petje af!
    Zoals jij je verhalen beschrijft is het alsof we er een beetje bij zijn. Je ziet veel mooie dingen en ontmoet interessante mensen. Genieten dus maar.

Groetjes van Lambert en Marion
  7. Henk van velzen:
    31 mei 2015
    Hoi Jan,nog even volhouden,en breng het tot een goed einde.
  8. Aggie Munsters:
    Cher Jean,
    Nu je weer een tijdje alleen aan de wandel bent,heb je je eigen ritme zeker gevonden.Hoe verder je naar het zuiden gaat,worden de streken steeds mooier. Maar dat heb je al kunnen ervaren tijdens vakanties in Frankrijk. Het is natuurlijk een verschilof je dit doet per auto of met de benenwagen. Wandelend zul je nog meer kunnen genieten van de mooie natuur. Mensen veranderen ook van streek tot streek en zo ook de streekgerechten. Eet niet te veel foie gras want een galaanval ligt op de loer, weet ik uit eigen ervaring. Je kunt dan toch beter een eclairtje vatten. Je hebt nu meer dan 1000 km afgelegd en je schoenen zijn nog niet versleten, maar je haren zijn te lang ! Het is altïjd een risico om naar een vreemde kapper te gaan ,maar je hebt gelukkig je petje nog mocht de coupe niet bevallen. Hopelijk gaat de rugpijn vlug over en kun je weer fit verder.
    Groetjes en veel wandelplezier toegewenst ook van Wil en de kinderen ( die dit een geweldige prestatie van jou vinden !!)
    Aggie.
  9. Hilly en Math:
    Jan,
    1000 kilometer gewandeld, je bent niet meer te stoppen. Jouw natuurreportages zijn interessant om te volgen. Kun je nog samen met Maurice Nijsten van L1 een documentaire maken van de natuur rondom de Camino. Heb je geen last meer van je rug ? Anders laat je je maar eens lekker masseren door de boerin.
    Jan succes weer verder, en blijf schrijven over de natuur.
    Math en Hilly
  10. Jan en Jose Schreuders:
    1 juni 2015
    Proficiat met je eerste 1000 km.Heb je nog geen nieuwe lappen onder je schoenen nodig ?Gelukkig gaat het goed met je rug, volhouden maar.Het zonnige Spanje komt in zicht.Succes verder !!
    Jan en Jose.