Dag 58 Pellegrue - Saint Hilaire de la Noaille 20 km.

2 juni 2015 - Saint-Hilaire-de-la-Noaille, Frankrijk

Vanmorgen op pad gegaan in de wetenschap dat het warm zou worden. Nou ja, 26 graden. De eerste uren door de wijn velden getaffeld, waar de boeren driftig in de weer waren met vergif spuiten om goeie Bordeaux wijnen te kunnen produceren. Redelijk vlak met enkele colletjes. Onderweg het stel uit Groningen op een begraafplaats tegengekomen en een beetje bijgepraat. Vaak worden de routes langs begraafplaatsen gevoerd, want hier is altijd vers water. De jongeman uit Groningen had zijn baan als verpleger opgezegd. Wardje, iets voor jou? Al op tijd op mijn slaapadres aangekomen, waar in de tuin de frisdrank klaarstond. Er lag een briefje op tafel met de mededeling dat ik me maar in de tuin moest amuseren, zij waren uit eten. Dus ondertussen mijn verhaaltje geschreven en mijn kilometers nog eens nageteld. Uiteraard heb ik me weer misrekend, ik kom nu uit op een stand van 1122 km. Controleer me even en laat weten of ik goed geteld heb. Ook al mijn adressen voor morgen en overmorgen gereserveerd. Morgen ben ik te gast in de Abbaye Ste. Marie du Rivet, een Benedictusklooster in de buurt van Savignac. Overmorgen naar Bazas, een iets groter plaatsje met winkels en horeca. Hopelijk zijn deze niet gesloten. 21 en 24 km., maar wel 34 graden. Zoals elke dag zal het me weer benieuwen.
A demain

1. Elly&Jack:
    2 juni 2015
    Hallo Jan, Je gaat met de week beter, geen last meer van je rug steeds meer kilometers flink afgevallen en nu ook nog aan de frisdrank en morgen treed je in het klooster in . . . . . het moet niet gekker worden. Hele leuke verhalen waar we van genieten en alle respect voor je geweldige prestatie en ook natuurlijk voor Ria die je zolang moet missen. Goede route verder we blijven je volgen, wanneer bereik je de Spanje? Groeten Jack & Elly
  2. Leon en Henny:
    Hoi Jan,
    Tellen dat kun je nog als de beste. Ik heb het even voor je nageteld en het klopt precies. Dat betekend dus dat je dus over de helft bent, want je schreef gisteren dat het nog 280 km naar St.Jean Pied de Port zou zijn en van daaruit is het volgens internet nog 800 kilometer naar Santiago .Dus het gaat goed hou vol.
    Groetjes, Leon
  3. Nol Mewissen:
    Hoi Jan,
    Oet dien verhoale preuf ich dèt ze der nog ummer van geneets. De hélf zoa gét trop zitte. Ein heal prestasie. Auch al höpse wat ich begrepe höb gét sjtökskes euvergeschlage! Ich mot het tich nog noadoon. Dè tiet kump mesjien nog. Het geit tich goot en tot heures. Groete Nol
  4. Peter en Marlies:
    2 juni 2015
    hoi Jan, had willen gaan tellen maar zie net dat Leon en Henny dat al hebben gedaan, dus we gaan nu uit van 1122 km. Hopen voor jou dat in Bazas winkels en horeca geopend zijn, want bij die temperaturen verdien je uiteraard een heerlijke Leffe. Het begint nu toch al wel een beetje op te schieten, petje af hoor (dat rooje !!). Veel groetjes, Peet en Marlies PS Peet vroeg om je nog even door te geven dat Blatter van de FIFA vanavond is opgestapt, zal je hevig interesseren daar in de Bordeauxstreek ?!?!?