Dag 7 Aubigny - La Lobbe 22 km

12 april 2015 - Lalobbe, Frankrijk

Zo, de eerste week zit erop. Vanmorgen samen met Hanny vertrokken. Zij werkt bij een verzorgingscentrum als pastoraal werker bij hele oude mensen. Ook stervensbegeleiding en ze verzorgt diensten bij begrafenissen.  Het was weer een mooie dag vandaag en we liepen voornamelijk over geasfalteerde weggetjes. Met tweeën loopt het toch wat makkelijker en je loopt onbewust ook harder. Het wordt langzaam lente in de bossen en je ziet ook meer vogels. Eergisteren heb ik nog een vos gezien op een afstand van minder dan 1 meter. Hij lag in de berm. Hartstikke plat gereden. Om 14.30 uur al aangekomen. Hanny moet nog even verder. Vanmiddag lekker in de tuin gezeten en blaartjes laten drogen. De eigenaars zijn Nederlanders uit Haarlem en wonen het grootste deel van het jaar hier. Hij is bij de marine geweest en op zijn 50e met pensioen gegaan. (Nol, je hebt echt het verkeerde vak gekozen) Het restaurant hier is gesloten en ik met de bewoners mee-eten. Vorige week is hier nog een pelgrim geweest met een ezel. Die wil ik wel eens zien. Morgen weer een route van 22 km. Die afstand is goed te lopen. Ik overnacht dan waarschijnlijk in Château - Porcine in een pelgrimslokaal. Je moet wat riskeren in je leven. Overmorgen naar Basancourt en woensdag ben ik al weer in Reims. Verder heb ij al vernomen dat HBC gelijk heeft gespeeld en dat Max Verstappen zichzelf weer heeft opgeblazen.Het wordt misschien eentonig maar jullie reacties zijn geweldig. Nu lekker gezamenlijk cous-cous eten en weer op tijd naar bed.

Weer tot morgen. Voor jullie is het weer maandag. Dus zet hem op.

Jan Camino

1. Pia Bronckhorst:
    12 april 2015
    Ha jông! Wat een mooie ervaring weer vandaag! Fijn om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt. Wij hebben vandaag ook een flinke wandeling gemaakt met een uitgedunde wandelclub. Het waren bijna 14 km in een flink tempo. Maak je borstje maar nat als Ria mee gaat lopen, ze liep vandaag bijna in draf, niet bij te houden. We hadden allemaal de pijp leeg, maar gelukkig kregen we bij Henny en Leon ieder 2 stukken vlaai. Toen waren we er weer helemaal bovenop. Tijdens onze wandeling kwam ik een bord tegen met de volgende spreuk (kan geen toeval zijn...): Der Weg ist das Ziel. Een spreuk van Confucius. Goede reis voor morgen! Groetjes van ut maedje.
  2. Marion:
    Hoi Jan,

Jammer naar HBC heeft helaas maar 1 punt kunnen meenemen uit Born, meer zat er helaas niet in......maar dat Wüst he al; het worden nog 'zware' wedstrijden !!!
    Fijn te lezen dat Tom je goed heeft geadviseerd bij Mulders, ik zalhem de complimenten overbrengen. Van hem wist ook dat jij deze uitdaging aan zou gaan.
    Ik lees gelukkig niet veel over je blaren van gisteren, hopelijk wordt het niet erger, gauw weer, groet Marion
  3. Diana:
    12 april 2015
    Wat leuk een oud collega die Pia leuk jouw hier te zien... Tijd gaat snel zeg alweer een week op pad op maar week 2 succes en voor nu goed uitrusten en de voetjes omhoog! Fijne avond
  4. Jac - Ciel:
    Camino Jan,

Geweldig, dat jou eerste week er al op zit, en dat t je steeds beter gaat bevallen, jou verhalen doen ons veel plezier, hopelijk haal je de pelgrim met t ezeltje nog in, ben benieuwd wat je hem gaat vragen, houd ons maar op de hoogte, jammer van die mooie vos.
    groete oet Houtem Jac- Ciel
  5. Peter en Marlies:
    Ha die Jan,

het is goed om te lezen dat je tocht voortvarend verloopt. Die blaren drogen wel uit, die aangereden vos vind ik wel jammer. Misschien liggen er onkies op haar te wachten of ligt een wijfje op haar mannetje te wachten, hoe het ook zij, de vos is helaas kapot.

Nog een hele fijne reis gewenst en tot over dik twee weken.

Groetjes Peter

p.s. Marlies zal ook nog wel reageren.
  6. Wies en Rene:
    12 april 2015
    zo jan camino dat is weer een mooie trip...en wel veel bruin zonder zon op je gesmeerd...pfff hoorde van Rene dat ria wel heel hard heeft gelopen...hij hiel haar niet bij en laag uitgeput op de bank...ik had een fotoshoot gehad ...maar een paar uurtjes later zei hij dat hij bij leo was geweest en geen vlaai had gehad nou pia nu weet ik genoeg....en die vos is eine goeie...geniet van de blaartjes...tot morgen amigo.....
  7. Marion Mewissen:
    12 april 2015
    Ha Jantje, ik wil niet opscheppen ,maar het leven hier op n doodgewone zondag kan ook mooi zijn. Vanmorgen met Fabienne naar bronnerhof gewandeld, waar de vrijwilligers n plantjesmarkt georganiseerd hebben. Opbrengst voor bronnerhof!! Daarna bij de mam op de soep, vervolgens enkele uurtjes in de zon en als hoogtepunt na n korte wandeling met henk en alice geland bij de aezel en afgesloten bij de knert! Nou voor n doodgewone zondag zijn Nol en ik dik tevreden. Hier in Holtum geen leffe te koop wel tongerlo.
    Maaaaaar wat ik lees vind ik je n kanjer!!!! Hou je taai!
  8. Arno en Gertie:
    12 april 2015
    Hoi Jan, geweldig te lezen en bij het lezen van je verhalen in gedachten met je mee te kunnen lopen. Dat is natuurlijk minder vermoeiend. Super goed en we blijven je volgen. Laat de wijn of Leffe smaken en zien morgen weer verder. Slaap lekker en wensen je voor morgen weer een gezellige en zonnige kilometers. Gr. Arno en Gertie
    Ps was super gezellig vanmiddag bij Ria en wederom stond ook daar weer vanalles lekkers klaar.
  9. Marion Mewissen:
    12 april 2015
    Oei.... Zie net de foto van jou; groen t shirt met rode pet, dit kan ECHT niet!!!
  10. Nol Mewissen:
    12 april 2015
    Helaas geine marenier, geine installatie technicus, dus mörge weer geweun wirke. Vandaag effe gewanjelt, geaezelt en geknert op ein paar oer tied. Doa höbs tu alle tied veur. Mer ja mörge weer wirke en dich mörge weer ein sjoan wanjeling gewunsj.
  11. Thei Storken:
    Hoi Jan,
    De eerste week van je reisverslag heb ik vooral ook genoten van de manier waarop je met je bekende kwinkslag je martelgang op weg naar Santiago de Compostella verwoord op papier. Je beschrijft je belevenissen heel leuk en het lezen van je verhalen gaan er in als pap.
    Ik weet het niet, maar ik denk dat wij als thuisfront iedere dag vol enthousiasme zitten te wachten op je volgende verslag. De reisverslagen van Dominicus zijn prima, maar halen bij "lange na" jouw niveau niet. Mijn inschatting is dat je met het juiste recept aan je tocht bezig bent. Echter, zou het eens iets minder gaan, zet dan Fleetwood Mac met Yesterday Hans Gone of Always look on the bright
    side of life van Monty Python op je koptelefoon. Kan je aan nieuwe energie helpen.
    Jusqu'à ce que le jour après-demain.
  12. Ria:
    12 april 2015
    He Jan, wat is dat voor een petje ? Had dan toch het rare hoedje maar meegenomen. Je eigen petje kwijtgeraakt ?
  13. Mirjam / Jan:
    13 april 2015
    Week 1: chapeau! Succes deze week. Bon voyage.
  14. Marion en Lambert:
    13 april 2015
    Nou Jan, de eerste week al om dat gaat goed. Je verhalen zijn leuk om te lezen. Hopelijk blijf je zo'n mooi weer houden. Deze week zal dat wel lukken. We wensen je veel wandelplezier en hopelijk gaat het goed met je blaren.
  15. Bart en Ingrid:
    13 april 2015
    Goedemorgen Jan! Over 2 dagen al in Reims. Wauw. Dat klinkt al een behoorlijk eind op weg! Loop je nu/vandaag weer alleen? Zo leuk, al die nieuwe ontmoetingen. Hier is de maandag begonnen en is Bart inmiddels al lang naar het werk. De jongens zijn nu ook vertrokken naar school. Ze willen een paar dagen met Peer en Seth naar Parijs, eind april. Dat vind ik ook een stoer initiatief van onze pubers. Ik zal eens kijken of ik nog iets voor een aantrekkelijk prijsje kan vinden.. Ik ga dadelijk werken. Ons mam krijgt vandaag een maagonderzoek. Dat is spannend. We'll keep in touch. Geniet van je tocht. Groetjes van ons.
  16. Desiree:
    Bonjour,
    Lees ik nu dat je kledingstukken begint uit te wisselen met passanten? Eerst het petje, what's next?

Vandaag liedje no. 4
    TIPPERARY
    It's a long way to Tipperary
    It's a long way to go
    It's a long way to Tipperary
    To the sweetest girl I know
    Goodbye Piccadilly
    Farewell Leicerster Square
    It's a long long way to Tipperary
    But my heart is right there

So far...
  17. Peter en Marlies:
    13 april 2015
    hoi Jan, ik vanmorgen mijn best gedaan om in alle vroegte nog even te reageren, vind ik het niet terug, word ik misschien geboycot ? :-)) Ik had nog wel zo enthousiast over je nieuwe petje geschreven, nu nog even de klep naar achteren en je lijkt wel 18. Ik verheug me weer straks op het verhaaltje voor het slapengaan.

groetjes, Peet en Marlies
    PS we zullen je straks nog een paar echte scoutingliedjes leren voor onderweg! Deze zijn niet zo geschikt voor publicatie hier !
  18. Hans Aarts:
    13 april 2015
    Hoi Jan, als ik de foto bekijk waar jij opstaat lijkt het al wel of je aan het afvallen bent. Het zal wel het tegenlicht zijn in het fototoestel. Aan je verhalen te lezen zit de moed er goed in. Als ik niet nog zo jong was zou ik zo meelopen. Jaloers op het eten, de Leffe en alle super ervaringen. Het zij je gegund dit te kunnen ondernemen. Zelf zit ik ook redelijk goed op mijn schema. Dit kan echter niet op tegen dat van jou. Maak genoeg foto's. Weggooien van foto's die niet leuk zijn is makkelijker dan terug moeten gaan om de gemiste kansen nog eens te pakken. Groetjes Hans
  19. Hilly en Math:
    Hey Jan,
    de eerste werkdag , bloody monday, zit er weer op bij ons. Vanmorgen toen ik met braakneigingen opstond (grapje) dacht ik al , Jan gaat op zijn gemak lekker lunchen gaat wat wandelen, lekker genietend van de omgeving, en vooral niks aan de kop. Jouw overnachtingen met eten heb je volgens mij allang vooruit
    gepland, en die blaren daar wen je ook wel aan, dus het is eigenlijk een leuk uittje. En dan die vrijheid....
    Ik hoop dat je vanavond weer leuk gezelschap hebt, en ik kijk weer uit naar je reisbericht. En ik heb toch wel bewondering voor je hoe je het allemaal in je eentje voor mekaar krijgt elke dag weer. Fijne avond nog!!
    Math