Jan van Sloun

Foto’s:
477

Over mijn reis

Mijn plan is om in ca. 3.5 maand van Namen naar Santiago de Compostela te lopen. Dit hoop ik te bereiken door gebruik te maken van onderstaande bekende en beschreven pelgrimsroutes:

Via Monastica ( Maasroute)

Start op 6 april in het Belgische Namen via Leffe en Givet tot aan de Franse grens bij Rocroi. Totaal 105 km.

Via Campaniensis ( route door de Champagne)

Vanaf Rocroi via Reims en Troyes naar Vezelay. Totaal 395 km.

Via Lemovicensis ( route door Bourgogne, Limousin en Aquitaine )

Vanaf Vezelay via Nevers, Limoges en Périgueux naar St. Jean-Pied-de-Port in de Pyreneeën. Totaal 920 km.

Camino Francés (route in Spanje)

Vanaf St. Jean-Pied-de-Port steek ik de Pyreneeën over naar Spanje en hoop via Pamplona (van de tomaten), Léon en Crux de Ferro (steentje meenemen) in Santiago de Compostela aan te komen. Totaal 810 km.

Bezochte landen

Ik heb 18 landen (8%) bezocht:

België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Kroatië, Luxemburg, Malta, Marokko, Nederland, Oostenrijk, Portugal, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Zwitserland.