Alle begin is moeilijk

25 maart 2015 - Holtum, Nederland

Alle begin is moeilijk, dus wil ik de overnachtingen tot aan de Franse grens vooraf reserveren. Daarna zien we wel verder; het moet toch ook een avontuur blijven. Op 6 april start ik, niet van huis uit maar in Namen. Tot Namen is het namelijk erg moeilijk om aan geschikte overnachtingsadressen te komen.

Het is de bedoeling om gemiddeld 25 km. per dag te lopen met voorlopig 15 rustdagen. Met een totale afstand van 2230 km. leert een snelle berekening dat ik op 18 juli in Santiago zal aankomen. Dit uiteraard onder voorbehoud van eventuele ongemakken onderweg. Ik ben benieuwd, laat alles maar op me afkomen en zal onderweg maar wat kaarsen aansteken voor een goede Camino.

1. Marion Mewissen:
    26 maart 2015
    Hoi jan, het kriebelt in mijn buik, jaloers!! Nee toch niet, het is je van harte gegund. Ben zo benieuwd hoe het je vergaat als pelgrim. Voordat je vertrekt willenNol en ik jou en Ria heel graag uitnodigen voor een hapje en uiteraard n drankje. Donderdag 3 april om 18uur lukt dat?? Ik hoor het wel. Groetjes Marion
  2. Thei Storken:
    27 maart 2015
    Jan, ik wens je veel sterkte en doorzettingsvermogen.
    Geniet van alles dat je onderweg ziet en zult beleven.
    Het is leuk en interessant om je te kunnen volgen.
    Ik vind het een hele uitdaging en zal je tijdens de "barre" tocht proberen te ondersteunen.

Groetjes en succes.
    Thei.
  3. Peter en Marlies:
    27 maart 2015
    hoi Jan,
    het eerste begin is er nu, nog even en je gaat van start maar we zien elkaar voor die tijd nog om je heel veel succes te wensen en als je een stuk op weg bent zien we je om de eerste verhalen live te horen en om je een paar dagen in de watten te leggen !!

heel veel groetjes, Peet en Marlies
  4. Marion en Lambert:
    28 maart 2015
    Hoi Jan,

Wat een uitdaging! We hopen dat je ervan gaat genieten!
    Zullen je verhalen volgen, zullen wel niet zo'n lange verhalen worden als Joerie had. Veel succes,
  5. Harrie en Melanie:
    28 maart 2015
    Jan,
    Paasmaandag ga je dus beginnen aan de tocht der tochten. Jou kennende ga je dit volbrengen en sta je half juli in de Sint Jacobus Kathedraal van Santiago bij het Botafumeiro. Hou je taai. Wij zullen je natuurlijk blijven volgen. Harrie en Melanie Van Sloun.