Dag 12 Bellevue - Montmort 32 km

17 april 2015 - Montmort, Frankrijk

De teller staat op 288 km., aantal blaren 8, aantal bezoeken op mijn blog 2850 en het aantal alcoholische dranken de laatste 2 dagen is 1. Tot zover de statistieken. Vanmorgen om 7 uur vertrokken voor een etappe van 32 km. Dat is behoorlijk veel voor mij, maar ik heb het gered. Het was ook prima wandelweer met 16 graden en een bewolkte lucht door afwisselend druivenvelden en bos. Tegen 11 uur een broodje en een ecler bij de bakker gehaald en terwijl ik het gebakje half naar binnen schuif zie ik Peter weer verschijnen. Effe bijpraten en ieder ging weer zijn eigen weg. Vanavond zien we elkaar wel weer. Om half vijf in Montmort aangekomen en een pilsje met Peter gedronken, waarna ik werd afgehaald door de boerin van mijn overnachtingsadres even buiten het dorp. Morgen wordt het een rustige dag met een etappe van 11 km. Alternatief is 33 km. naar Sézanne. Dat ga ik echt niet doen op jullie vrije zaterdag. Ik krijg dan ook weer eens de tijd om mijn spullen te wassen en  mijn rugzak te ontsmetten. Ik heb ook weer eens zin in zo'n gezellig Frans kroegje.Zeker met dat gemiddelde van 1 pilsje in 2 dagen. Dit kan zo niet doorgaan. Hoe dit afloopt? Jullie horen het morgen.

A demain

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hanny:
    18 april 2015
    Ha, die Jan, goed om weer wat van je te horen! Ben je dan toch een gezelligheidsdrinker of is er naast gebrek aan wifi ook geen alcohol voorhanden... En dat nog wel in de champagnestreek! In de bus donderdag terug heb ik het volgende traject al weer zitten uitvogelen, Reims - Troyes, ben dus benieuwd naar je ervaringen en denk ook met veel plezier terug aan ons gezamenlijk optrekken, gesprekken en zwijgen! Vandaag maar eens de tuin in, vooral het onkruid is gegroeid, en de lavendel bloeit nog steeds niet. Een rustige dag vandaag en veel plezier morgen bij de oudjes in Sezanne!
  2. Marion Mewissen:
    Goede morgen,
    Fijn om weer wat van je te horen. Hier in Holtum schijnt de zon het wordt prachtig weer. En wie mag er werken?? Dat ben ik!! Je hebt al heel wat kilometers in de benen, hoe is het met je conditie? Gaat die ook vooruit?
    Dirk (4 miljoen stappen) schrijft wanneer hij Reims heeft verlaten en richting Troyes gaat: langzaam maar zeker worden de dagmarsen vanzelfsprekend.alles lijkt beter te gaan, er komt meer rust in mijn hoofd; ik hoef niet meer zo nodig elke dag direct na aankomst het streepje op de kaart te zettenom te zien hoe ver ik inmiddels ben gekomen. Steeds minder ben ik bezig met het tellen en rekenen en steeds meer met mijn omgeving. Het is ongelofelijk fijn om de hele dag buiten te zijn en te lopen zonder pijn, om de conditie te voelen groeien. Het is zo fijn om iedere middag langs de route op mijn gemak wat te eten en van de omgeving te genieten, om de rugzak daarna weerop te doen en weer verder lopen. Er zit n logische herhaling in de dagen. Het is iedere dag hetzelfde. Hetzelfde en toch anders......
    Ik vind dit zo n mooi stukje in het boek!!
    Hou je taai en geniet!
  3. Bart en Ingrid:
    Dag Jan,
    Nu een berichtje van Bart. Volgens Ingrid is duidelijk te zien wie van ons beiden een berichtje schrijft. Ik ben kort en bondig en Ingrid.....het is nu 8u en het huis ontwaakt. Voor mij de bekende zaterdag: boodschappen en koken, Ingrid gaat werken, de jongens voetballen en (wat) huiswerk. Ik lees dat je goed op weg bent. Neem ook een beetje weekend en straks weer een lekkere blonde Leffe.
  4. Ria:
    18 april 2015
    Hi Jan, het is zaterdagmorgen en de dag begint met een mooi zonnetje. Ik zit zoals gebruikelijk aan het krantje en koffie en merk nu dat het wel erg stil is in huis. Enige voordeel ik hoef de krant niet te delen. Naar buiten kijkend denk ik dat jij van deze dag zou genieten, tien keer rond lopen in de tuin en kijken war er allemaal uit de grond komt piepen. Maar in Frankrijk geniet je ook volop met het ideale weertje onderweg.
    Ik mag straks het gras maaien want dat mag nu wel gebeuren en zal je een foto doorsturen van het resultaat ter keuring. Ben benieuwd.
    Geniet ook vandaag weer (makkie toch) en laat je de Leffe straks goed smaken.
    Tot vanavond (aan de telefoon).
  5. Aggie Munsters:
    Jean,
    Nu de koolzaadvelden achter je liggen en de rijke champagnestreek intrekt zal er meer afwisseling zijn.
    De prachtige wijngaarden met de champagnehuizen en niet te vergeten de streekgerechten.
    Zeker de moeite waard is om in Troyes andouilles te proeven.
    Die kun je lekker uit het vuistje eten!
    Jean,geniet van dit alles ook al heb je af en toe pijn aan je voeten!
    Aggie en Wil.
  6. Henk van velzen:
    18 april 2015
    Hoi Jan,een fijne wandelweekend.
  7. Arno en Gertie:
    18 april 2015
    Hallo Jan, fijn om te lezen dat je weer online bent 288 km dat is niet niks, hoe gaat het met je been alweer wat beter ?
    Hier gaat het zijn gangetje je weet wel de tuin in onkruid enz. enz. vanavond gaan we naar de Italiaan zal een pintje op je drinken !
    Jan laat de Leffe vanavond smaken drink er een op ons veel (wandel) plezier, en we wachten weer op je volgende verhaal.

Grt. Arno & Gertie
  8. Paulbronckhorst:
    wauw 32 km.

ik lees niks van het gewicht. Moet ik je een riem nasturen met extra gaatjes nu het alcohol percentage per dag afneemt.

Jong hai dig taai.
  9. Marion en Lambert:
    Hoi Jan,

288 km dat is niet niks en 8 blaren valt dan nog mee. Hoe gaat het met je been is dat al beter? Je hebt wel enorme mazzel met het weer, hier is het ook lekker. Hopelijk kun je vanavond weer genieten van een lekker biertje. Veel plezier nog
  10. Leon en Henny:
    Hoi Jan,
    12 dagen gelopen met een gemiddelde van 24 km per dag dan heb je wel wat rust verdiend en kun je na een korte etappe en wat huishoudelijke taken vandaag al vroeg aan het bier of aan de bubbels zodat je genoeg tijd over hebt om morgenvroeg weer fit aan een nieuwe etappe te beginnen.
    Ik had ook al gezien dat de kunstmest op je gras zijn werk heeft gedaan en heb Ria vanmorgen voorgesteld om het gras te maaien maar dat wilde ze nu persė zelf doen omdat ze in de komende tijd nog een beroep op me wil doen.
    Voor morgen veel wandelplezier.
  11. Jan en Jose Schreuders:
    19 april 2015
    We lezen uit je verhaal,dat het richting 300 km. gaat.Prima.Geniet er maar volop van Jan.Het is zondagmorgen en we gaan ontbijten bij Ellen en Joep in Einighausen(vanwege Ellen haar verjaardag),daarna Amstel gold-race, en vanavond concert met de fanfare inSt.Geertruid.Dus onze zondag zit vol.Leuke verhaaltjes trouwens !!!Sterkte !!!groetjes Jan en Jose Schreuders.
  12. Jo en Gertie:
    20 april 2015
    Hoi Jan. Geweldig .Je ziet er goed uit. Is toch echt genieten de verhalen en foto s van jou. Groetjes Jo en Gertie