Dag 46 en 47 Châtelus-St. Léonard - Limoges 30 km.

22 mei 2015 - Limoges, Frankrijk

Donderdagmorgen met lekker wandelweer vertrokken richting St. Léonard de Noblat. Een etappe met letterlijk veel ups en downs. Na enkele kilometers passeerde een auto met daarin een zwaaiende Fina en Wim die door een Fransman even verder op de juiste route werden gezet, nadat ze eerst een survivaltocht de verkeerde kant op in de Franse rimboe hadden overleefd. Onderweg nog samen koffie gedronken , waarna Ria afscheid van hen heeft genomen, want die vliegt morgen immers terug naar huis. Verder best wel een lange tocht, maar het was mooi weer en dat maakt veel goed, zeker met het vooruitzicht op een overnachting in een 4-sterrenrestaurant. In St. Léonard aangekomen eerst een tijd lopen zoeken naar het enige restaurant, alsof we nog niet genoeg gelopen hadden, maar genoten van het avondeten. Daarna terug naar onze luxe slaapkamer en verder genoten. Einde verhaal van donderdag.
Vrijdagmorgen met de taxi naar Limoges, want treinen en bussen rijden hier alleen om acht uur 's morgens en twee uur 's middags. In Limoges afscheid van Ria genomen en op de trein gezet naar Bergerac, waar om half acht het vliegtuig vertrekt naar huis. In de stad een beetje rondgehangen, de kathedraal en tuinen bezichtigd en vanavond slaap ik bij de zusterkes Franciscanen. Ik ga nu dus weer alleen verder, moet mijn eigen was weer doen en zelf voor het eten zorgen. Ik raakte er al aan gewend dat dat voor mij werd gedaan. Morgen weer verder naar Flavignac, 28 km. Foto's volgen later, hier is weer eens geen WiFi.
A demain
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Peter en Marlies:
    22 mei 2015
    hoi Jan, wat een overgang, eerst gezellig samen met Ria, nu alleen bij de zusterkes Franciscanen, zal wel wennen zijn, mer auch dat kump weer good. Jij bent nu zo'n beetje Remie uit het boek 'alleen op de wereld' maar gelukkig kom je je kompanen weer op gezette tijden tegen op de route !!
    Heel veel sterkte de komende dagen, veel groetjes, Peet en Marlies
  2. Marion en Lambert:
    23 mei 2015
    Hoi Jan,
    Dat zal tegenvallen zo zonder Ria. Maar we denken inderdaad dat het wel goed komt met je. Je zult waarschijnlijk andere intussen gemaakte vrienden en vriendinnen regelmatig tegenkomen.
    Ria zal het ook wel tegenvallen die moet weer aan het werk.
    Veel succes met je verdere wandelreis.
  3. Harrie en Melanie:
    24 mei 2015
    Jan, het weer is best en na zo'n lange wandeling smaakt een fles bier, proost. Ria is zaterdagavond bij ons thuis geweest. Zij heeft Melanie en mij de verhalen van jullie tocht verteld. Wat een avontuur, geweldig, het is geloof ik alleen maar genieten en dat duurt ook nog een paar maanden. Ben je terug voor de mansluujzitting? Groetjes Melanie en Harrie.
  4. Wil:
    25 mei 2015
    Hoi Jan, ( of Jean) , we volgen met interesse jouw tocht en de verhalen, gebeurtenissen en verrassingen die je meemaakt. Langzaam maar zeker nadert St. Jean Pied de Port. Dan is het nog maar 800 km richting Santiago. We wensen je veel plezier en wandelgenot. Geniet ervan.
    Wil en Gertie (buren)