Dag 48 en 49 Limoges - Flavignac - La Coquille 58 km.

24 mei 2015 - La Coquille, Frankrijk

Vandaag op tijd met mijn reisverhaal. Dan kunnen jullie dat op jullie gemak bij Twan op het terras lezen. Zaterdag met lekker weertje eerst 1,5 uur door Limoges gelopen vooraleer ik weer op het platteland was, wat toch veel prettiger lopen is. Een etappe met gelukkig genoeg heuvels en mooi weer. Na enkele kilometers werd ik aangesproken door een mooie Française, die waarschijnlijk medelijden met me had, die vroeg of ik mee wilde rijden, wat ik natuurlijk geweigerd heb. Als ik daar maar geen spijt van krijg. s' Avonds samen met 4 Fransen gezamenlijk gegeten bij de plaatselijke winkelier, bareigenaar, verkoper van bioproducten en tevens burgemeester. Daarna op tijd naar bed, maar van slapen kwam niet veel, ik lag toch naast een snurker. Zelfs oordopjes hielpen niet echt. Uiteindelijk toch in slaap gevallen en de volgende dag op tijd met mooi weer richting La Coquille, 30 km. Na 10 km. gearriveerd in de Dordogne. Onderweg kruiste nog een hert mijn weg. Ik weet niet of ik, of het hert het meest is geschrokken. Om 2 uur al ter plaatse. Er is een café in het dorp, nu eerst een pilsje pakken. Om 7 uur gezamenlijk eten in de réfuge. Hopelijk is die snurker een beetje rustig vannacht. Morgen slaap ik bij een mevrouw afkomstig uit Tilburg. Aan de telefoon beloofde ze al te zorgen voor een Nederlands ontbijt inclusief hagelslag. Ben weer benieuwd. Allemaal nog een prettig weekend en tot ziens.

1. Henk en resie:
    Hoi Jan,
    Vanuit een druilerig Buchten ( het is nu maandagochtend) even een berichtje . je verhaaltjes blijven leuk om te lezen, gisteren was op Kruispunt een uitzending die geheel gewijd was aan de Camino. Ze interviewden verschillende Caminogangers en lieten zien waar men zoal eet en verblijft. het was erg herkenbaar ook het naast "collegae" proberen te slapen die heerlijk snurken. Er loopt in Spanje een kleurrijke caminoganger met een ezel en hond die de Camino terugloopt. Ja je leest het goed. Mischien kom je hem een deze dagen nog tegen.
    Groet en tot mails.
    Henk
  2. Dre en Fiet:
    Hallo Jan
    alweer alleen aan de wandel .zal wel een beetje vreemd zijn.
    maar alles went .ga vooral door met je mooie verhalen en lijd in stilte(het gemis van Ria) .
    grtjes Fiet
  3. Peter en Marlies:
    25 mei 2015
    hoi Jan, wat een luxe, om twee uur al aan een pilsje, eten bij de burgemeester, ontbijt met hagelslag, geniet er maar van wat dat zal voorlopig wel de laatste keer zijn. Ria belde net nog even, jullie hebben samen een flinke afstand afgelegd vertelde ze, chapeau, chapeau !! Veel wandelplezier weer, groetjes, Peet en Marlies
  4. Hilly en Math:
    Hallo Jean,
    bij ons is het op de 2e pinksterdag druilerig en geen pinkpop vandaag. Volgens het bordje op een van de laatste foto's die je gemaakt hebt nog een "kleine 1500 km", dus nog een heel eind. Maar ik hoor geen geklaag behalve het snurken, en aan het weer alleen zijn , zonder Ria, zul je ook weer aan moeten wennen. Ik lees wel dat je steeds meer mede pelgrims ontmoet, dus dan heb je toch nog wat compagnie . En ik hoop dat, zoals Harrie al zei, je voor de mansluujzitting wel weer terug bent. Jan geniet lekker nog van de tocht en sterkte.
    Math en Hilly
  5. Marion Mewissen:
    25 mei 2015
    Hoi Neef, een makkie dus deze dag. Fijn, moet kunnen.!! Zijn net terug van de aezel, was er super gezellig. Jan schreuders, Lemp, Frits( van Nieuwstadt) hebben we mee verteld, en veel gelachen. Uiteraard is jouw naam ook gevallen. Jan S had het over het bestuur van de biljartclub dat die bijna niet te bereiken zijn. Thies zit in Duitsland voor enkele dagen, Nol in Wenen, Cor op de camping, en dan die rare wat 100 dagen van huis is!! Was n hele gezellige ontmoeting. Nu weer thuis. Wat eten het bed in want......morgen weer werken. Ik wens je een fijne wandeldag morgen.
    Ps Nol zegt net dat we het rondje van jou te goed houden want er waren teveel mensen die ook 1tje van jou willen drinken!!!