Dag 74 Pamplona - Puenta la Reina 25 km.

18 juni 2015 - Puente La Reina, Spanje

Uiteraard werden we vanmorgen weer om zes uur gewekt met de mooie woorden: meine Kinder aufstehen en na een goed Duits ontbijt liepen we door Pamplona richting Puenta la Reina. Een mooie route door een dal zo groot als heel zuidlimburg vol korenvelden. De boeren zijn hier al druk bezig met oogsten. Boven op de bergrug aangekomen waaide het zo hard, we werden bijna van de berg geblazen. Er schijnt hier altijd zo'n wind te staan. En dan proberen foto's te maken en je fototoestel ook nog stilhouden. In de dorpen de eerste ooievaars op de kerktorens gezien. Om half twee aangekomen in Puenta la Reina,  een aardig plaatsje met veel terrasjes. Straks effe kijken, maar nu nog eerst 350 m. omhoog om bij onze herberg te komen. Uiteraard weer mijn wasje gedaan en na een uur kwamen pastoor Harrie en Hans uut Twente ook binnen. Nog even de kilometerstand: 1489 km. Morgen heb ik meer dan 1500 km. gelopen. Niet normaal. Om dit te doen moet je een beetje gek zijn, maar ik kan het wel iedereen aanbevelen. Het weer wordt steeds beter met zaterdag 29 graden en zoals elke dag laten we ons weer verrassen. Erg fijn dat jullie, na meer dan 2 maanden, mijn gezeiver toch blijven lezen, maar nog mooier dat jullie blijven reageren.

Biß Morgen

1. Elly&Jack:
    18 juni 2015
    hoi Jan ik ben bang dat het een verslaving gaat worden maar wel een hele gezonde veel succes verder.
  2. Peter en Marlies:
    hoi Jan,
    iedere dag opnieuw even kijken of je verhaaltje er al is en ook de 'teleurstelling' als je even geen tijd of mogelijkheden hebt om te schrijven, dus absoluut geen gezever. Morgen weer een mijlpaal, 1500 km, geweldig !! Je bent een echte TOPPER!
    Weer heel veel groetjes, Peet en Marlies
    Hee
  3. Ton Schrijnemakers:
    Prima Jan,

En denk eraan op tijd bijvullen met Leffe!

Ton
  4. Nol Mewissen:
    18 juni 2015
    Höbbe ze waal Leffe in Sjpanje? Het geit tich verdoms goot aaf. Ich goan vanoavend noa de biljartfinale, helaas zelf weer neet gehoalt.
    Loat goan loat goan...
  5. Jos en annie:
    18 juni 2015
    Alles behalve gezever!!! Wanneer komt het boek uit?
  6. Diana:
    Jan blijf trots op je wauw wat ga je goed en wat een mooie plaatjes you go 1500
  7. Wies en Rene:
    18 juni 2015
    Ha die jan......dat gezeiver lezen we nog steeds boeiend om te lezen wat je weer heb mee gemaakt.....en dan zoveel kilometers gelopen pfff ben met rene nu ook veel aan t wandelen en 10 kilometer vind ik al een hele prestatie......en niky leest ook in australie jouw verhaaltjes dus je bent oook nog beroemd aan t worden.....geneet von dien beerkes en van t zunke.....groetjes oet buchten,..
  8. Harrie en Melanie:
    19 juni 2015
    Jan, na twee maanden ben je aangekomen in Spanje en heb je 1500 km gelopen. Toen je een aantal maanden geleden het idee opperde dat je de Camino zou gaan lopen dacht ik "waar gaat die aan beginnen", maar later dacht ik dat is echt iets voor jou en zo is het ook. Als ik je verhalen lees en je foto's bekijk dan is het vanaf het begin een groot onvergetelijk avontuur, prachtig. Wij zijn heel benieuwd naar je verhalen als je terug bent in Holtum. Jan (en binnenkort weer samen met Ria) ga zo door en heel veel plezier.
  9. Han:
    19 juni 2015
    Pap, ik had niet gedacht dat je zover zou komen maar gelukkig gaat het je goed af en heb je er veel plezier in !! chapeau !! ik adviseer je volgend jaar een wadloop te doen langs Ibiza, Mallorca, Tenerife, Kreta .... dan kom je ik vast een aantal keren opzoeken !
  10. Marlien:
    Jan,
    je bent nu letterlijk en figuurlijk grenzen aan het verleggen.
    Kijk iedere dag uit naar je reisverslag.Hoeveel dagen kunnen we nog genieten hiervan?
    Zijn je schoenen al gelapt.? Denk eraan, ze moeten nog 500 km mee.

Lieve groeten,
    Marlien
  11. Jule:
    19 juni 2015
    Schon in Puente la Reina! Jan, ich vermisse dich! Mannoooo. Morgen geht es fuer mich ueber die Berge. Glueckwunsch zu den 1500 km! Aber stell dir vor, mein Franzoesisch wird besser, weil mir die Hollaender abhanden gekommen sind ;) Mein Biss verheilt. Alles gut soweit also.
    Wander schoen!
    juhule
  12. Leon en Henny:
    Hoi Jan,
    Al over de 1500 kilometer gelopen. Superrr.
    Een kleine telling leert dat je dus wanneer de cijfers kloppen vandaag 69.61%
    van je tocht hebt volbracht Dat is toch geweldig.
    En komt ook de echte pelgrim in je boven lees ik. De barmhartige Jan. Goed van
    je.
    Ga zo door en als je de raad van je zoon wil opvolgen ga dan in de winterperiode naar Ibiza dan groeit de buxus zeker niet.ha ha.
    Groetjes, Leon