Dag 75 Puenta la Reina - Estella 23 km.

19 juni 2015 - Estella, Spanje

Als ik vanmiddag in Estella aankom heb ik 1512 km. gelopen. Nu kan ik langzaam gaan aftellen, nog maar zo'n 660 km. te gaan. Dat moet lukken, hopelijk houden mijn schoenen het. Mijn zolen zijn nu toch wel flink aan het slijten. Ria komt me op 28 juni weer gezelschap houden en vanaf Burgos zal ze tot Compostela met me meelopen, ongeveer 485 km. Met een rustdag in Burgos en Léon en misschien in Compostela is de terugvlucht geboekt op 23 juli. Maar dat duurt nog even.
Vanmorgen zijn we weer met zijn vieren vertrokken. Karsten had weer erge haast en liep al snel van ons weg. Hij wil steeds zo snel mogelijk arriveren, bang om geen slaapplaats te vinden. Op de camino worden dat soort mensen hazen genoemd. Na een uur lopen hebben we een barretje opgezocht om te ontbijten en liepen we Karsten tegen het lijf, hij moest te lang wachten eer hij aan de beurt was. Hij wenste ons Bon Camino en "wir sehen uns in Santiago" en weg was hij. Een lekker stokbrood met ei en spek gegeten en op ons gemak weer verder. Onderweg een paar keer op Pawel de Pool gewacht. Hij heeft flink last van zijn voeten. Om half twee samen aangekomen in Estella, waar Pawel op zoek ging naar een winkel om inlegzolen te kopen, maar 16 euro kon hij niet betalen, dus Marcien en ik wat bijgelegd, waar hij erg blij mee was.Vanavond in de kerk heeft hij voor ons gebeden. 29 jaar is hij en erg gelovig. Vanavond hebben we zelf gekookt en samen met twee Spaanse meisjes en een Ierse jongen nog een glaasje wijn gedronken. Dat was weer dag 75. Allemaal een prettig weekend en morgen een mooie feestavond voor de biljarten gewenst enne
Hasta Manaña

1. Hans & Maril:
    19 juni 2015
    Hallo Jan,
    geweldig dat je zo een doorzetter bent, petje af.
    Je zult toch zo langzamerhand eens zin beginnen te krijgen in een ouderwetse zak friet met een frikandel speciaal, een lekkere vettige hap. Heb geduld die tijd komt wel weer. We zijn ervan overtuigd dat je het gaat halen. Fijn dat Ria je steunt in de laatste 500 km. Hou vol en tot gauw maar weer.
  2. Bart en Ingrid:
    Hallo Jan,
    Wat een mooi verhaal heb je vandaag (of eigenlijk gisteren) geschreven. Prachtig die saamhorigheid tussen al die verschillende nationaliteiten en wat is het mooi als je iemand met een paar euro en nieuwe inlegzolen kunt helpen om ook zijn doel te bereiken. Vandaag ga ik met Tom nieuwe schoenen kopen, ook zijn zolen zijn versleten... Groetjes uit Born en weer een mooi vervolg gewenst!
  3. Lilian:
    Hey Jan,

Ik volg je nog steeds en vind het ook geweldige wat je doet. Niet alleen het lopen en schrijven maar, ook nog zooltjes kopen voor een arme pool.
  4. Peter en Marlies:
    20 juni 2015
    hoi Jan, nog zo'n 660 km te gaan waarvan een kleine 200 'alleen' en daarna de finish halen samen met Ria, sjieker kan eigenlijk niet.
    Heel veel groetjes, Peet en Marlies
  5. Paulbronckhorst:
    Don Camino,
    Je voelt het einde naderen, maar je bent er nog niet.

Ik heb nog een paar goede wandelschoenen, maat 49 moet ik je die opsturen.

Komende dagen veel wandelplezier.
  6. Hans:
    Hallo Jan,
    We hebben elkaar niet getroffen in Estalla, wij hebben vandaag een rustdag genomen om ook Harry zijn achillespees rust te geven.
    A.s. Dinsdag is mijn laatste dag op de camino en ik denk dat we elkaar niet meer ontmoeten.
    Ik wens je heel veel succes de laatste 600 km.
    Ben heel erg blij jouw te hebben ontmoet, was heel speciaal wat ons is overkomen en laten we proberen na jouw tocht nog eens bij elkaar te komen om onze ervaringen uit te wisselen.
    ULTREA.
  7. Henk en resie:
    Hoi Jan,
    Die laatste 600km gaan je ook lukken. Je kent het spreekwoord: de laatste loodjes wegen het zwaarst. Maar met Ria erbij vanaf komend weekend gaat het zeker lukken. Ik lees dat je nog steeds geniet van het eten en drinken onderweg en dat je je collega-caminogangers ook actief ondersteund. dus die laatste 600km komt zeker goed !
    In Buchten was gisteren etappeplaats in de SterZLMtour. Greipel heeft weer eens gewonnen.
    Hou je taai en tot schrijfs.
    Henk en Resie
    ps. dit is poging 3 de anderen gingen mis .
  8. Desiree:
    Ola,
    So hey, kilometer vreter, al meer dan 1500, wat een mijlpaal, dat is met de auto nog ver! Ik zeg nog steeds prachtige verhalen, prachtige foto's, prachtige ervaringen, prachtige ontmoetingen, prachtige saamhorigheid, prachtige mede wandelaars! Je zou bijna gaan begrijpen dat mensen verslaafd raken aan wandelen en wandeltochten. Over druk gesproken... Volgend jaar de 4-daagse van Nijmegen?
    Ik heb diverse blogs gelezen van mensen die onderweg de Camino inderdaad nieuwe schoenen moeten kopen, duszz. Als je gewoon precies dezelfde koopt, makkie. Of je zet een bestellinkje uit bij een bekend adres in Limbricht.
    Ook vandaag weer een liedje (no.15), ik hou het beschaafd gezien je vele religieuze medereizigers ;-)

DOWN BY THE RIVERSIDE
    Gonna lay down my sword and shield
    Gonna lay down my sword and shield
    down by the riverside gonna study war no more

I ain't gonna study war no more (3x)

Gonna walk with the prince of peace
    Gonna walk with the prince of peace
    down by the riverside gonna study war no more

Gonna shake hands around the world
    Gonna shake hands around the world
    down by te river side gonna study war no more