Dag 16 Bagneux - Payns 24 km

21 april 2015 - Payns, Frankrijk

Allereerst weer even de statistieken (om het verhaaltje wat langer te maken):de kilometerteller staat op 367 km. Verbeter me als ik fout geteld heb. Aantal blaren: geen bijgekomen. Aantal bezoeken op mijn blog: 3756. Dan nog de prijs van week 2 voor de beste, mooiste en meest inspirerende reactie: jullie krijgen van mij allemaal de 1e prijs met lof, alhoewel er steekt er eentje met kop en schouder boven iedereen uit en dat is *@#+*× ₩*%% €£$. Het blijft prachtig, als ik s'avonds uitgeput, helemaal naar de klote en totaal gedesillusioneerd naar mijn bed strompel, om jullie reacties nog te lezen. Haha. Vandaag afscheid genomen van 2 heel leuke mensen waar ik geslapen heb. Ze zijn zelfs nog een stukje meegelopen. Ik kreeg de Quiche die nog over was van gisteravond nog zelfs mee. Die heb ik onderweg toch naar snel weggeflikkerd en ben begonnen aan een etappe van 24 km. naar Bagneux. Met alweer prachtig weer gewandeld langs een kanaal op een geasfalteerd fietspad. Dat loopt toch wel een stuk prettiger dan de veldwegen. Uiteindelijk om half zes aangekomen in Bagneux, dat toch nog een paar kilometer naast de route ligt. Een geweldig B & B met bar. Enig nadeel was dat je je eigen bier moet tappen. Morgen naar Troyes, schijnt een prachtige stad te zijn. Maar 14 km. lopen. We laten ons maar weer verrassen. Ik vind het echt prachtig dat jullie reacties blijven geven. Ik heb nu zelfs volgers uit Stein.

A demain

1. Wies en Rene:
    21 april 2015
    Ha jan ik raak in de war met je dagen net was het dag 15 en nu is het dag 16 .....dus mijn reactie is verdwenen.....dan morgen maar weer een steuntje geven......gelukkig komt ria binnenkort dan kan ze je de voeten masseren.....en je in bed helpen....en samen de reakties lezen...slaap zacht...
  2. Arno en Gertie:
    Goede morgen Jan,

Dag 16 alweer wat gaat dat snel het is iedere keer weer een plezier om je reisverslag te lezen.
    Ik denk er sterk aan om mee te gaan lopen vanuit Maupertuis (geintje) ! Ik las dat Quiche is niet jou favoriete hap dus dat nemen we dan ook maar niet mee de mijne trouwens ook niet.
    Jan nog even op de tanden bijten en dan is er een week pauze voor jou, ik hoorde dat Ria de massage olie al in haar koffer heeft !

Jan tot zaterdag a.s.

Groet Arno & Gertie
  3. Dre en Fiet:
    hallo Jan
    het stond in de krant verdrietige quiche langs de weg gevonden.
    loop lekker verder we volgen je graag en dan de volgende week met je lieftallige vrouw wat kan een man zich beter wensen.?
    grtjes DRE en Fiet.
  4. Henk van velzen:
    22 april 2015
    Hoi Jan,bier tappen is niet zo erg als het maar smaakt.
    Prettige wandeldag.
  5. Desiree:
    Haai Jan,
    Gisteren op het werk hebben we Ria een hart onder de riem gestoken en erg gelachen, want heeeeeeeel veel grapjes gemaakt over jullie weerzien volgende week... gniffel gniffel. Ze mist je errrrrrug. Het meest benieuwd zijn we naar DE foto van jullie twee in stapelbed. Duszzzzz
    Ik heb begrepen dat collega muzikant Peter S. (hoop dat hij dit leest als reminder) volgende week "live" ook nog wat sing a long liedjes met je wil doornemen. We zien de filmpjes dan op je blog, toch ;-)? Oh, en voor die tijd moet ik natuurlijk ook nog enig barlied posten, maar dat komt later...

Vandaag liedje no. 9, voor de stoere doorzetter:

BERENJACHT
    Refr:
    Wij gaan op berenjacht
    Wij zijn niet bang
    Want we hebben een pistool
    en kogels ook

We komen bij een heel groot bos
    We kunnen er niet onderdoor
    zaag - zaag - zaag - zaag - zaag - zaag - zaag

We komen bij een heel groot meer
    We kunnen er niet onderdoor
    sop - sop - sop - sop - sop - sop - sop

We komen bij een lantaarnpaal
    We kunnen er niet overheen
    We kunnen er niet doorheen
    We gáán er onderdoor
    licht aan - licht uit - licht aan - licht uit

We komen wij een hoerenkast
    We kunnen er niet links omheen
    We kunnen er niet rechts omheen
    We gáán er overheen
    wip - wip - wip - wip - wip - wip - wip

We komen bij een grote grot
    We kunnen er niet links omheen
    We kunnen er niet recht omheen
    Oh - oh - oh - oh - oh - oh - oh

We komen in een donkere gang
    We zien ineens een heel groot oog
    We zien een grote natte neus
    Is dat misschien de beer?
    (allemaal)
    Het is de beer!! Aaaaaaaaaaaaaaaaaaahhh...
  6. Peter en Marlies:
    22 april 2015
    hoi Jan, we dachten even dat jij bij die lieve nonnetjes van afgelopen zondag was ondergedoken omdat de verhalen even op zich lieten wachten, maar daar ben je weer, gelukkig ! Geef even door wat je de eerste dag in Maupertuis graag wil eten, dan houdt het keukenpersoneel daar rekening mee
    En Desiree, we zingen wel met Jan, maar er wordt NIKS opgenomen, Jan is per slot op weg naar Santiago!! En met dat stapelbed, dat komt helemaal goed!!!
    veel groetjes, Peet en Marlies
  7. Antoinette Props:
    22 april 2015
    Hoi Jan gelukkig maar !!!!14km vandaag en dan hopelijk tijd en fit genoeg om te genieten van het mooie middeleeuwse Troyes en daar hoort toch ook een glaasje champagne bij want daar staan ze bekend om .Wij zijn er 4 keer geweest en vonden het altijd super mooi .Groetjes en nog veel wandel plezier Hein en Antoinette
  8. Luuk:
    22 april 2015
    Ria neemt vast wat Quiche blokjes mee voor onderweg!
  9. Hilly en Math:
    Hallo Jean,
    ik zie op de foto dat je afgevallen, dat is je zo nog nooit gelukt, wat een figuur, en met dat sikje onder je lip lijk je wel Frank Zappa. Nog effe en dan ben je samen weer met Ria. Dan is het net alsof je op vakantie bent. Nog een mooie dag en drink dich mer eine.
    Math
  10. Evy Hendrikx:
    22 april 2015
    Hoi Jan. Veel sterkte want wij weten dat je het kunt en je hebt er ook nog goeie spullen voor gekocht. Groetjes ook aan Ria. Van Evy.
  11. Evy Hendrikx: