Dag 17 Payns - Troyes 14 km

22 april 2015 - Troyes, Frankrijk

Om kwart over twaalf kwam ik al in Troyes aan na een korte etappe van 14 km. die door diverse kleine dorpjes liep wat best aangenaam lopen is en zeker met de vriendelijke bewoners die je een goede route wensen. Dat is prettig om te horen. In Troyes aangekomen allereerst naar de kathedraal om mijn stempel te halen. Wat een prachtig gebouw. Daarna de stad bezichtigd en Antoinette je hebt gelijk, wat een mooie stad. Van de champagne ben ik maar afgebleven. Uiteraard kwam ik Peter en Ule weer tegen, samen wat gedronken, gegeten en nog wat gedronken, waarna ik met de bus naar mijn slaapplaats buiten de stad ben gereden. Een veel te warm kamertje op een campus van de plaatselijke technische universiteit. Maar je komt wel nog eens ergens. Morgen naar Sommeval, 23 km, met een slaapplaats in de gemeentezaal. Geen matras, geen douche, maar wel wc en warmwater. Ik ben weer erg benieuwd.

A demain

1. Nol Mewissen:
    22 april 2015
    Jan je bent niet te stoppen. Al 17 dagen achter elkaar aan het lopen. Knap en op de fotos ,zo te zien gemaakt vanuit bed,geen blaren op de voeten te zien. Het ga je goed.
  2. Paulbronckhorst:
    Hoi Don Camino,

gelukkig wel warm water in de WC????

Succes morgen, en bereidt je voor op een weersomslag!!
  3. Luuk:
    22 april 2015
    de verblijfplaats van morgen is wel vergelijkbaar met het de nieuwsberichten in NL omtrent de bed, bad en broodregeling! Jij hebt zelfs geen matras! Succes
  4. Luuk:
  5. Edmond Boruta:
    22 april 2015
    Ja jan weer leuke verhalen met foto's en belevenissen en t is te hopen dat t weer goed blijft en voor morgen weer een leuke dag en gezonde km voor je groetjes uit holtum.
  6. Diana:
    23 april 2015
    Fijne dag vandaag succes op het matrasje vanavond
  7. Huub:
    Hay Jan.
    Geen douche, die andere dagen wel? Zorg maar dat je van binnen rein blijft, en aangezien je geregeld in een kerk komt al is het maar voor een stempel gaat dit zeker lukken. Veel succes en maak voor zaterdag en zondag de poncho inorde, de weer goden krijgen deze dagen een douche. Groetjes Annie en Huub
  8. Dre en Fiet:
    hallo Jan
    dan kruipje maar in het wasbakje vandaag.
    verder een hele fijne dag.
    grtjes Dre en Fiet
  9. Harrie en Melanie:
    23 april 2015
    Dus vannacht moet je voor de eerste keer je eigen slaapmatje gaan gebruiken. Lekker slapen is anders. Advies, drink flink wat (Franse) KETEL 1 en je zult een geweldige nachtrust hebben en tot genoegen van je mede-slapers ronken als een straaljager. Morgen heb je in ieder geval nog goed weer (wij ook), en wandel ze.
  10. Peter en Marlies:
    24 april 2015
    hoi Jan, we begrepen van Ria dat je misschien morgen in Tonnerre verder mee wilt rijden richting Maupertuis, uiteraard helemaal geen probleem. Wil je echter doorlopen tot Vezelay, bij uitstek het stadje voor Santiagolopers, dan is dit ook absoluut geen probleem. Iedere vakantie gaan wij wel een keertje die richting uit, dus om jou daar op te halen in de loop van de week maakt niks uit. Aan jou de keus, in ieder geval tot snel !!!
    groetjes, Peet en Marlies
  11. Aggie Munsters:
    24 april 2015
    Ja Jean,soms zit het tegen met de benenwagen maar meestal gaat het goed!
    Nu er meer afwisseling is met leuke dorpjes en je weer nieuwe mensen ontmoet,
    loopt het beter.
    Je bent een heel eind op weg naar je eerste grote doel:Vezelay.
    Als je dat hebt bereikt, verdien je een grote pluim op je pelgrimshoed.
    Vergeet niet te genieten van de kaas van Chaource wanneer je daar in de buurt komt.