Dag 18 Troyes - Sommeval 23 km

24 april 2015 - Sommeval, Frankrijk

Gisteravond geen internet, daarom nu een verslag van donderdag.

Maandagavond diverse glaasjes Heineken gedronken en dinsdag liep het voor geen meter. Dinsdagavond meerdere Leffes genuttigd en woensdag liep het als een tierelier. Hoe zou dat nou komen? Vanmorgen alleen van uit Troyes vertrokken.  Peter en Ule blijven nog een dag. Het duurde wel even voor ik de route gevonden had, maar het was mooi weer, de benen en voeten waren goed, een ideale dag om te wandelen. Afwisselend veld, bos en leuke dorpjes. Om vier uur aangekomen op mijn slaapplaats en inderdaad geen douche of bed. Net toen ik buiten mijn stokbrood je wilde eten kwam er een pelgrim voorbij met grote hoed en dito stok. En zijn rugzak was enorm? Jean-Marie, een Franstalige Belg. Hij zou wel even wat te eten maken. Ui zijn rugzak toverde hij gerookte ham als voorgerecht, daarna soep uit blik en als hoofdgerecht bonen met varkensvlees en knakworstjes. Als toetje een lekkere kop koffie. Hij had werkelijk alles bij zich. Lang niet zo lekker gegeten. Morgenvroeg verzorgt hij ook nog het ontbijt. Het was vandaag weer 23 graden, morgen ook nog, maar vanaf zaterdag regenbuien. Vandaag weer mooie reacties gehad, leuk dat Eva een berichtje stuurde. Morgen een etappe van 19 km., we laten ons weer verrassen.

A demain

1. Mich en yvonne:
    24 april 2015
    Jan ik doe de pet af voor jou. Jij moet behoorlijk afzien en ik schaam me voor het te zeggen dat doen wij ook maar dan wel aan de turkse riviera.Het gaat je goed groeten Mich en Yvonne.

Ps Zo zo slecht heb je het ook niet want wij moeten donderdag weer naar huis en jij mag nog twee maanden afzien.
  2. Henk en resie:
    Hoi Jan,
    Na Resie reageer ik weer een keer. lees wel altijd dagelijks je verhaaltjes. met name de toevallige ontmoetingen met collega-pelgrims lijken me erg prettig geeft veel afwisseling en ook weer energie ( oa.knakworstjes) om er weer tegenaan te gaan.
    Ik begrijp van ria dat ze morgen (za.) in Nevers gaat ontmoeten en daarna meeloopt. ik hoop dat Ria het goed volhoudt want jij bent al hartstikke getraind inmiddels.
    Gr en weer tot mails
    henk
  3. Peter en Marlies:
    bonjour Jean,
    jusqu'a demain dans le bar a Tonnerre :-)))!!
    beaucoup de saluts, Pierre et Marlies
  4. Diana:
    24 april 2015
    Super een oude scout die je voorziet van al dat lekkers.. Pelgrims onder elkaar
  5. Dre en Fiet:
    hallo Jan

vanaf morgen Ria er ook bij.
    je reis is geweldig vooral je verhalen geven het gevoel dat je het ook moet doen .maar het blijft een gevoel .Ik hoop dat vanaf Ria er is toch het weer wat beter is dan wat ze voorspeld hebben.
    grtjes Dre enFiet

jullie alle twee vannacht een goede nachtrust gewenst !!!
  6. Desiree:
    Gooiemiddig Jan,
    Ja, ja, vandaag geht de party loos, diverse ondersteunende eenheden komen jouw kant op heb ik begrepen. En het beste nieuws is natuurlijk: ut Ria is in aantoch ;-O!
    Ich zegk, geniet d'r van!

Hierbij hoort natuurlijk het meest toepasselijke BARLIED ooit, van Hazes:
    'N BEETJE VERLIEFD

In een discotheek, zat ik van de week
    en ik voelde me daar zo alleen
    't was er warm en druk, ik zat naast een lege kruk
    ik verlangde zo naar jou, hier aan mijn zij

- Ja, ik denk nog steeds, hoe het was geweest
    toen je naast me zat, hier aan de bar
    ik vroeg drink je mee, dat vond jij oké
    toen je proostend naar mij keek, werd ik zo week

REFREIN:
    Een beetje verliefd
    ik dacht een beetje verliefd
    als ik wist wat jij toe dacht
    had ik wist wat jij toen dacht
    had ik nooit op jou gewacht
    als een kind zat ik te dromen
    deze nacht ben jij voor mij
    maar die droom ging snel voorbij

- Jij stond op en zei, hou m'n plaatsje vrij
    ik moet even weg, maar ben zo terug
    ach, die kruk bleef leeg, tot ik in de gaten kreeg
    dat je wegging zonder mij, ik was weer alleen

Greetz,
    Deesz
  7. Elly&Jack:
    Hallo Jan,
    Ik hoop dat je net zoveel geluk hebt gehad met het weer als wij vandaag op de motor, droog met af en toe een spat regen en zelfs een enkele keer een voorzichtig zonnetje.
    En een fijne voortzetting van de camino samen met Ria.
  8. Hilly en Math:
    25 april 2015
    Wij zijn vanmiddag naar de wijnproeverij van Sauter geweest. we hebben lang aan de snoeptafel gestaan, heerlijk. En nu wordt het voor jou ook een romantische tijd samen met Ria, en nu ook voor jou de tijd dat je eens aan de wijn gaat, lekkere bourgogne.Volgens mij lopen jullie hier heel erg goed op. Geniet nu samen met Ria van de omgeving et chinchin.
  9. Naefke Koen:
    Hoi Jan,
    ik kreeg de link naar je blog doorgestuurd (ja, je wordt echt beroemd). Meteen helemaal bijgelezen vanaf dag 1. Wat een mooie avonturen! Ik wist trouwens pas dat je de camino ging lopen toen je al vertrokken was. Dus zo snel gaat het nieuws. Ik zie wel op de foto's dat je wat kilo's kwijt bent. Je gaat Math en Harry achterna bij het krijgen van dat adonisfiguur waar Jellema's van nature mee geboren zijn. Wanneer zou Bart volgen?
    Heel veel succes en ik ben benieuwd naar je volgende avonturen! Groeten, koen
  10. Jan en Jose Schreuders:
    26 april 2015
    Hoi Jan en Ria.Ik ben benieuwd of er komende dagen ook zo veel bierreclames langs komen.(Leffe-Grimbergen-Heineken enz.)Veel wandelplezier gewenst, voor jullie allebei.Geniet ervan.
    gr.Jan en Jose.
  11. Marlies en Peter:
    Hi Jan en Ria,
    Begrijp dat Jan inmiddels ook bij jullie is.Dacht dat jullie elkaar begin volgende week zouden treffen. Is dit even een super meevaller!!!
    Wat heerlijk om straks samen een stuk van de camino te lopen en samen je belevenissen te kunnen delen. Hoop wel dat er nog tijd overblijft voor de dagelijkse verslagen.Zo kunnen we in gedachten steeds n stukje met jullie meelopen!!vind het gewoon super.Jan en Ria , geniet van deze camino, we blijven jullie volgen!
    Groetjes, Marlies en Peter.
  12. Harrie en Melanie:
    26 april 2015
    Jan, HBC heeft vandaag met 2-1 verloren van kampioenschapskandidaat Spaubeek. HBC staat nu op de voorlaatste plaats samen met Roosteren en Rios. Dus volgende week winnen van SVM en als Roosteren of Rios verliest, dan is HBC volgend jaar weer gewoon vierdeklasser. Hopelijk is het weer bij jullie in Frankrijk beter dan hier. Groetjes.
  13. Bart en Ingrid:
    27 april 2015
    Hallo Jan, Ria en jullie vrienden! Hoe is het daar? Veel plezier samen. Geniet van het samen zijn. Stiekem kijk ik toch weer iedere avond of er een verslagje op staat maar ik denk dat het op dit moment tijd is voor andere dingen. Onze jongens zijn vandaag met Peer en Seth ook en route naar Frankrijk (Parijs) vertrokken. Het is nu stil in huis. Ondanks de vele discussie met onze pubers in huis mis ik ze nu al, maar tegelijkertijd vind ik het ook fantastisch dat ze, naast het app gedrag op de bank, ook lekker ondernemend kunnen zijn. Een vriendin van mij zit nu in Nepal, vreselijk eng. Gelukkig zit ze nu in het zuiden (geen bergen of hoge gebouwen) en is het daar voor zover we dat kunnen inschatten veilig. We appen dagelijks. Ons mam is gelukkig ook weer uit het ziekenhuis. Dit keer lag ze in het ziekenhuis vanwege een afgescheurde pees in de schouder. Bart is nu de sinaasappels uit aan het persen en voor een heerlijk ontbijt aan het zorgen. Wij hebben samen lekker gesport. Koen, je vergist je hoor wat het lijf van mijn mannetje betreft! Leve onze koning op Koningendag! Jullie allemaal heel veel plezier en veel plezier met het vervolg van de camino! Groeten uit Born.
  14. Marion en Lambert:
    27 april 2015
    Hoi Jan en Ria,

Nu zal het wel goed komen met je Jan. Eigen verzorging bij de hand. Lekker samen een paar dagen uitrusten en dan er tegenaan. Hoop dat jullie er samen van genieten. We wachten op het eerste verhaal van jullie samen. Veul spass