Dag 23-24-25 Maupertuis

30 april 2015 - Biches, Frankrijk

Beste allemaal, vandaag mag ik, Ria, het schrijversstokje overnemen van Jan om een kort verslag  doen van de afgelopen dagen in Maupertuis en omgeving. Gelukkig zijn ons de weergoden beter gezind dan voorspeld, op maandag na natuurlijk.  Dinsdag een bezoek gebracht aan Vezelay. Kaarsjes aangestoken in de basiliek voor degenen die dit verzocht hebben. Een speciaal kaarsje voor Jos waarvan we helaas afscheid hebben moeten nemen,  met in gedachten haar gezin dat haar moet missen. Deelgenomen aan de middagdienst, vooral gezongen Door 17 nonnen en 7 paters. Dames, we zijn ook hier royaal in de meerderheid. Hapje gegeten en bescheiden schelpje gekocht voor aan mijn rugzak.Woensdag bezoek gebracht aan prachtige tuinen van Apremont, gelukkig met een heerlijk zonnetje en bij de lunch een lekkere fles Sancerre. Ja Jan D. deze keer geen biermerk op de foto. Dat wordt oppassen geblazen als je Jan nog wilt voordragen. Vandaag nog een lekkere wandeling langs het Canal de Nivernais en straks weer een straf potje Perudo voor sommigen wel bekend. Morgen voorbereiden op de voortzetting van de camino vanuit Vezelay waar Peter en Marlies  ons op weg naar huis zullen afzetten. A bientôt.

1. Jac - Ciel:
    30 april 2015
    Beste Ria -Jan
    Gelukkig hebben jullie heerlijk weer gehad, om effe nog te genieten van de mooie omgeving, voor dat t echte werk gaat beginnen.
    Geniet van alles wat je tegenkomt. Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe. Voor jou en Jan heel veel Toi Toi.
    groete oet Houtum Sjaak-Ciel
  2. Marja:
    30 april 2015
    Hallo Ria en Jan.
    Zo hebben we het onlangs tijdens een van onze zondagse wandelingen nog over de prachtige tuinen van Apremont en nu lopen jullie daar rond. Geweldig om te lezen en enkele foto's met jullie te mogen delen. Geniet ervan. In navolging van de wijsheid van de schrijver van de vorige reactie, deel ik graag met jullie nog een citaat van Paulo Coelho: "Let als je naar een doel reist goed op de weg. Want de weg verrijkt ons terwijl we hem bewandelen." Ik geef jullie dit graag mee ter inspiratie nu julie binnenkort gezamenlijk de camino vervolgen. Veel succes en warme groet,
    Marja
  3. Dre en Fiet:
    Hallo Ria en Jan.
    wat een geluk nog met het weer .
    ik wens jullie een fijne en droge tocht samen.
    hier wordt er hard gewerkt vandaag maar het is dan ook de dag van de arbeid.
    veel kijk en lach plezier samen
    grtjes Dre en Fiet.
  4. Elly&Jack:
    Hoi Ria en Jan,
    Zo te zien hebben jullie je prima vermaakt, mooie foto's. Wij hadden in de Elzas afgelopen weekend ook goed weer, alleen onze terugreis op maandag was nogal nat en plaatselijk erg koud (4gr).
    Wij wensen jullie voor de komende weken bij de gezamenlijke voortzetting van de camino veel succes , plezier, .....
  5. Nol Mewissen:
    1 mei 2015
    Hiebie ein berichske van mien sjoanmam.
    Hallo Jan, vanuit Normandie wil ik je ook veel devotie wensen. Wij zij hier van 25 april tot 2 mei met Truus,Marion en Nol, Lian en Wil en ik. Het is redelijk weer, veel wind maar zonnig en droog. Ik hoor dat Ria je gezelschap houdt. Dat zal prettiger lopen zijn. Veel succes en veel groeten. Tante Corrie.
    Ik hoop wel dat je nog wat over hebt voor een kaarsje want ik hoor van Nol dat je andere plannen had met het geld.

Auch ich wunsj uch same völ succes de kommende wèke.
    Mit bilarte bén ich door noa de volgende runj. Toch weer probere kampioen te wère. Dé is auch doorzette.
  6. Nol Mewissen:
    Hoi Jan en Ria,
    Auch ich wunsj uch fijn wanjelinge toe mit uch twäje. Oos vakantie zit er bienao op. Murge weer richting Houtem. Auch weer fein om toes te zeen!! Groetjes Marion
  7. Henk en resie:
    3 mei 2015
    Dag Jan en Ria,
    Terug van weggeweest. Ook wij hebben gelopen maar dat stelt niks voor t.o.v. van jullie. Ria dat gaat je goed af, niet alleen het wandelen maar ook het schrijven. Er wordt niet alleen gegeten, gedronken en gelopen maar er is ook tijd voor meer innerlijke zaken en dat spreekt ons wel aan. De komende tijd samen op pad ,dat houd de moed erin. Heel veel succes en geniet van het onderweg zijn. Groetjes, Henk en Resie.
  8. Peter en Marlies:
    3 mei 2015
    hoi Ria en Jan, werkte de spirituele WIFI gisteren niet of is het nog steeds de maandbundel die jullie parten speelt ??!! Hoe dan ook, hopelijk lukt het allemaal een beetje, valt het lopen met de rugzak mee, schijnt het zonnetje regelmatig en lezen we heel snel weer een berichtje van jullie belevenissen.
    Veel groetjes, Peet en Marlies
  9. Huub:
    4 mei 2015
    Hay Ria en Jan.
    Gelukkig weer in de ëter. Gelukig maar twee blaartjes, hadden ook grote blaren kunnen zijn aan de dikke teen he Ria. Verder heeft HBC het niet gered zonder degradatie wedstrijd. zaterdag op de Slek tegen RIOS ????
    Wij wensen jullie nog heel veel gezonde kilometers, en zonder blaren. Volgens meteo limburg een paar vochtige dagen rond nevers.
    Wij melden ons weer groetjes. Annie en Huub