Dag 30-31-32-33 Premery - Augy sur Aubois 75km

9 mei 2015 - Augy-sur-Aubois, Frankrijk

Hallo allen, na een paar dagen radiostilte, de avonden waren zo voorbij dus even geen tijd voor verhaaltjes en de wifi laat overal een steekje vallen. Maar nu verder waar we gebleven zijn. Nadat we in Premery een door de eigen kippen gelegd en door de chef gebakken eitje genuttigd hebben vertrokken voor een lange tocht, althans voor mij, (31 km), naar Nevers. Vanwege alle wateroverlast gekozen voor de D-weg. Halverwege toch weer op de route en dat was een stuk rustiger en een prachtige route. Tegen 16.00 uur de eerste tekenen dat we Nevers naderden, lawaai van de autoweg, als je dit een tijdje niet meer gehoord hebt, een enorm lawaai. Het weer viel gelukkig mee. Laatste uurtje weinig gespreksstof daar de laatste loodjes het zwaarst wegen. Aangekomen bij ons logeeradres, een kamer delen met twee zeer aparte types ( Walen). Later komt Phil binnenvallen die we reeds in Saint Reverien getroffen hadden. Hij mocht zijn tentje in de tuin neerzetten. 's Avonds een show mogen aanschouwen van een van de Walen hij jongleer met vuurtoortsen. Julia heeft nog gebeld en nadat ze hoorde dat we in Nevers waren aangegeven dat ze er de dag erna ook op dit adres wilde blijven, dus voor haar gereserveerd. Toen Phil dit hoorde is hij ook nog gebleven. Apropos Jan heeft van een van de Walen een voorproefje gehad om tussen 'echte snurkers' te slapen.
Dag 31
De dag erna Nevers bezocht, bij Bernadette (van Lourdes) op bezoek geweest en kaarsje aangestoken voor tant Tit, die deze week overleden is, helaas voor ons niet mogelijk om naar haar uitvaart te gaan. Laat in de middag terug naar het logeeradres waar het weerzien met Julia gezellig was. De avond met haar en Phil doorgebracht, samen gekookt. Viel Deutsch gepratscht.

Dag 32
Vandaag samen met Julia en Phil vertrokken op weg naar Groussouvre, 26 km, Phil met flinke blaren loopt met zijn herdersstaf als op eieren. Langs het kanaal du Nivernais bij een stopplek, Julia hadden we inmiddels gelost, opgemerkt dat hij de zooltjes eens uit zijn schoenen moest halen, hij loopt echt op te kleine schoenen. Dat scheen te werken. Met mijn blaren gaat het goed gelukkig, geen last van. Prachtige route gelopen echt een super goed gevoel, heerlijk wandelweer, muziekje in de oren. Helemaal geweldig allemaal een keer proberen. 's middags nog terrasje in Apremont waar we de vorige week ook met Peter en Marlies gegeten hebben, wel grappig idee dat je er nu te voet bent. Later Julia en Phil weer achteropgelopen en samen een rechte lange weg afgelegd en op boomstammen samen geluncht , nou ja geluncht, resten van het ontbijt bij elkaar gegooid en opgegeten, schmeckte gut. En nu mag ik, Jean, de rest van het verhaal afmaken. In Grossouvre aangekomen op ons slaapadres, een landgoed met een kasteel dat op dat van Ivanhoe leek, werden we verwelkomd door mevrouw Ivanhoe (met nog een paar tanden in de mond). Ivanhoe zelf was al de hele dag bezig met grasmaaien. Na het eten kregen we nog een rondleiding van hem door het kasteel. Overigens een man met meer "gold in de moel den panne op 't daak". Maar vertellen dat hij kon!! De dag afgesloten met drie flesjes wijn en toen naar bed en daar valt verder niets spannends over te vertellen.

Dag 33
Na het ontbijt vertrokken voor een etappe van maar 17 km. Onderweg vaak de poncho aan- en weer uitgedaan en na een vervelende tocht, voornamelijk langs het kanaal en door nat gras, aangekomen in de Nederlandse pelgrimsherberg Nos Repos. De dames hebben een lekker avondeten gemaakt en nu zitten we aan de wijn en proosten op Melanie die vandaag jarig is. Jammer, de zalmsalade gaat aan mijn neus voorbij. Morgen een etappe van 20 km., hopelijk met beter weer dan vandaag.
A demain,
Julia, Phil, Ria, Jan en Ivanhoe

PS
Morgen meer dan 600 km. gelopen.

1. Leon en Henny:
    Hoi Jan en Ria,
    Weer een leuk verhaal.
    Jan, was Gurth op vakantie dat Ivanhoe zelf het gras moest maaien?
    Het weer ziet er voor de komende dagen bij jullie wat beter uit maar ik zie dat Ria wel moet opletten want de grassen schijnen nogal voor wat pollen te zorgen.
    Geniet de komende dagen vooral van alles wat op jullie pad komt
    Groetjes Henny en Leon
  2. Dre en Fiet:
    hallo Jan en Ria
    een heerlijk verhaal en ben ook wel wat jaloers wat jullie zien en voor het mee te maken alleen een probleem .
    het lopen .
    geniet er van dan genieten wij van jullie verhalen .
    grtjes Fiet en Dre
  3. J.Thissen:
    Bonjour Jean et Ria
    Dit is nog het frans wat ik van school ken.De laatste reisverhalen heb ik gelezen en merk dat het jullie het nog nog steeds naar de zin hebben, een ernstige voettocht met een lollige afsluiting van de dag.Niet alleen wandelen maar ook genieten dat zijn dingen die best samen kunnen.Ik zie uit naar het volgende reisverslag.Hou jullie haaks en zoals Ria zegt a bientort.
    groeten van Sonja en Joop
  4. Henk en resie:
    9 mei 2015
    We zijn net terug van de begrafenis, het was een mooi en intiem afscheid. Ik heb Jos en Tiny gezegd dat jullie in Lourdes bij Bernadette een kaarsje hebben aangestoken. Ze vonden het heel erg fijn en waren er door geraakt. Jos organiseert de Lourdesreizen en is er drie jaar geleden nog met Tant Tit geweest.
    Zo te lezen gaat het bij en met jullie goed. Ga zo door!!!!!! Groeten, Henk en Resie.
  5. Henk en resie:
    9 mei 2015
    Nadat ik jullie verhaal nog eens gelezen heb zie ik dat ik ze verkeerd heb ingelicht, maar zo erg is dat niet volgens mij. Het gaat toch om de intentie niet waar? Dus laten wij het maar zo.
    Tot de volgende keer, Resie.
  6. Truus van Sloun:
    Hallo Jan en Ria,
    Geweldig wat jullie aan het doen zijn. Voor Jan natuurlijk een extra petje af. Heel leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken en ons op die manier op de hoog te houden van de Camino.
    Veel Succes verder!
    Groetjes,
    Truus
  7. Zustere:
    11 mei 2015
    Beste luuj oet Houtem ....Ria en Jan....waat ein verhoal

Vanavond heeft Miep ook geoefend voor de tocht naar Heppeneer. Tijdens het wandelen met Gem ontmoetten ze Henny die jouw blogadres heeft genoteerd. Meteen aan de slag gegaan met lezen.
    Sjiek om te doon ..knap des se al zeshonderd kilomeater hubs dropzitte. Geweldig om te leaze en mit te geniete van dien fisieke insjpanninge en al dien culiniare en alcoholische ervaringe..ken dus nog neet vassjtelle des se bus aafgevalle zoaes eine van dien volgers sjrif ...Sjoan van die twiee men...Knap det Ria dich op de bein hilt doog hum de groete oet Zustere ...Van die nachte wooeuver niks sjpannends te vertelle vilt ...geluif ich neet..misjien kens se bennekort een tipje van de sjluier lichte oet et sjtapelbed.....
    Hoap dett wear nog beater geit mitwirke ...weer zulle ein tealeegske aan steake mit lavendelgeur ..komme weer auch in dea Franse sfeer...
    Doog Rie de groete en loat goan....wat ein prestatie .....weer zulle dich blieve volge

Groete oet Zustere