Dag 34 en 35 Augy sur Aubois - Ainay le Château 20 km

10 mei 2015 - Ainay-le-Vieil, Frankrijk

Hallo, dag 34 begonnen met een echt Nederlands ontbijt met hagelslag en pindakaas oftewel Erdnüssbutter volgens Phil en Jule. De lucht was grijs en ja voordat we vertrokken regende het al. Dus regenjassen en poncho's aan en op weg. Weer langs het kanaal gelopen gelukkig enige afwisseling onderweg. Na 1 uur konden de regenjassen en poncho's uit en werd het zelfs warm. Na het kanaal een beetje eentonig over asfaltweg naar Ainay le château . Het laatste stuk snelde Jan vooruit en de rest op afstand er achteraan waardoor ik wel in de gelegenheid was Han en Ward in te seinen waar we ons zouden treffen. Verrassing voor Jan. Op het dorpsplein zat Jan op ons te wachten nadat ook de twee Duitse pelgrims zijn gearriveerd,  deze hadden even een tussenstop gemaakt, bij de plaatselijke bakker éclairs en andere lekkernij gehaald, en deze zoals Jan zegt, met smaak naar binnen geschoven. In de dorpskroeg, ook de duidelijke voorkeur voor , excusez moi, de plaatselijke dorpsge...., daar hadden ze er nogal wat van,een fris biertje genuttigd terwijl onderwijl ook Han en Ward om de hoek kwamen aanlopen. Jan wist niet anders uit te roepen dan 'dass sind meine Kinder' uiteraard tegen Jule en Phil, ik wist dit al. Verrassing geslaagd. Afscheid genomen van onze twee 'ersatzkinder' en op  weg naar Bourges waar een hotel besproken was. 's Avonds heerlijk gegeten met ons viertjes.Jill kon helaas niet van de partij zijn.

Dag 35, Bourges

Lekker ontbijtje, geen pelgrims bestaan vandaag, daarna de stad verkennen. Mooie oude kern met prachtige kathedraal,  de nodige kaarsjes aangestoken,  en inmiddels begrepen dat de kaars voor HBC zijn werk heeft volbracht. Luc gefeliciteerd vanuit Frankrijk,  uiteraard ook de medespelers.

Morgen op weg naar Ainay le Château waar we gestopt zijn en de draad weer zullen oppakken op weg naar Saint Amand Montrond .Han en Ward overleggen nog of ze morgen een stukje meelopen. Wordt vervolgd.

A demain

Gr. Ria en Jan

Ps: Pia en Paul, hopelijk ook een fijne kustpadwandeling gehad, of zijn jullie nog aan de wandel ?

1. Henk van velzen:
    10 mei 2015
    Hoi Jan, ik wens je veel sterkte met het komend warme weer.
  2. Mirjam / Jan:
    Hi Ria / Jan,
    Wat een leuke verrassing en een geweldig moederdag cadeau: de ontmoeting met de kids! Geniet maar fijn en veel succes de komende week. Groetjes.
  3. Jac - Ciel:
    Beste Ria -Jan
    Dit is super, wat en verrrassing, jullie Boys in Frankrijk, geweldig toch. Hopelijk hebben jullie de zegen van boven gehad, en schijnt t zonnetje de komende week, geneet van alles, doon veer ouch.
    Heel veel gr oet t sjaone Houtum.
    Jac - Ciel
  4. Peter en Marlies:
    10 mei 2015
    hoi Jan en Ria, de verrassing voor Jan is dus ook echt een verrassing gebleven tot het laatste, hartstikke sjiek !! Geniet er samen van, heel veel plezier, groetjes, Peet en Marlies
  5. Harrie en Melanie:
    11 mei 2015
    Hallo, jullie weten het al HBC heeft het overleefd. Ik ben nu (om half negen bezig met overleven, heb verlof) het was gisterenavond gezellig bij den Aezel, het was ook een hele opluchting. Ria en Jan en de boys hopelijk is het vandaag bij jullie mooi wandelweer. Heeft Han gisteren zoveel gelopen, ik kan het bijna niet geloven, of staat hij soms op een skateboard en moeten jullie hem om beurten voorttrekken. Hoije Harrie
  6. Marlies en Peter:
    12 mei 2015
    Hi Ria en Jan,
    Wat een verrassing, Han en Ward ook van de party. Dit moet toch heel hele speciale tocht worden. jan ,gaat je nog tegenvallen als je straks weer alleen verder moet. Geniet samen van alles wat op jullie weg komt!hopelijk met mooi weer.groetjes,Marlies en Peter.
  7. Ton Schrijnemakers:
    13 mei 2015
    Sjiek
  8. Arno en Gertie:
    14 mei 2015
    Hoi Jan en Ria, dat schiet goed op zeg. Dadelijk liggen jullie al voor op schema. Wat leuk te lezen dat jullie samen met jullie mannen waren, konden jullie toch niet missen! Soms snak je naar hoge temperaturen maar voor jullie tocht natuurlijk iets te! Veel plezier en loopgenot. Groetjes, Arno en Gertie xxxxx