Dag 36-37-38 Anay - Châteaumeillant 65 km.

13 mei 2015 - Châteaumeillant, Frankrijk

Al enkele dagen niets meer laten horen van mij, maar toch blijven jullie reacties geven en daar ben ik erg blij mee. Ook dank aan de volgers uit Susteren natuurlijk, leuke verrassing.

Eerst enkele feiten:

Tot nu toe 675 km. gelopen, geen blaren meer en geen last meer van mijn been. Verder heb ik heb nogal wat reacties ontvangen over mijn gewicht en ik kan jullie vertellen dat ik, doordat ik het rodewijn en Leffedieet al een tijdje gedisciplineerd volg en nogal wat kilometers loop, inmiddels mijn meeste vet heb omgezet in spiermassa en al enkele kilo's ben afgevallen en bijna mijn ideale gewicht heb bereikt.

Dag 36

Maandagmorgen hebben we eerst samen met Ward en Han in Bourges ontbeten, helft van het ontbijt ingepakt voor onderweg, (niet verder vertellen) ,waarna zij ons hebben afgezet op de route waar we op zaterdag werden opgepikt en gingen we op weg voor een etappe van 20 km. naar Saint Amand Montrond. Mooi weer en prachtige route, grotendeels langs het kanaal van Berry. Rond drie uur werden we weer door Ward opgepikt en samen naar ons nieuwe onderkomen gereden, waar een paar grote potten bier op ons stonden te wachten. Julia had zich ook weer gemeld en samen naar de pizzeria geweest.

Dag 37

Deze morgen nog met Ward en Han ontbeten, waarna zij terug naar huis reden en wij de route naar Loye sur Arnon probeerden op te pikken, wat niet zo eenvoudig bleek. Uiteindelijk maar een Fransman gevraagd, die ons zeer overtuigd de weg wees. Hebben we 3 km. voor de bok zijn kloten gelopen dankzij die klote Fransman. Om half elf zaten wij uiteindelijk op de goede weg. Om drie uur aangekomen bij monsieur Paul, een vriendelijke man van 100 jaar, en ons geïnstalleerd in zijn refuge. Samen gegeten met Julia en Sarah, een Franse pelgrim en gezellig nog enkele versnaperingen gedronken. Phil is gisteren doorgelopen dus die hebben we niet meer gezien.

Dag 38

Vanmorgen op weg naar Châteaumeillant, een etappe van 27 km. bij een temperatuur van 28 graden en praktisch geen schaduw, kapotmakerie. Nog even vertellen dat monsieur Paul van alle pelgrims een foto maakt, met een spiegelreflexcamera, zo ook vanmorgen van ons in zijn peignoir waarin hij ons trouwens ook gistermiddag welkom heette. Nadat de dames ter afscheid gekust werden door deze oude snoeper (denken we), konden we vertrekken voor de warmste tocht tot nu toe. Julia loopt haar tocht alleen verder en wil vandaag zo ver niet gaan. Sarah loopt onze route maar met een afkorting. Het was behoorlijk afzien bij deze temperatuur. Maar uiteindelijk om 16.45 uur aangekomen bij de gemeentecamping waar ook een onderdak is voor pelerins. Ria heeft samen met Sarah voor een lekker voedzaam maaltje gezorgd zodat we morgen weer op weg kunnen naar la Châtre, een tocht van 18 km, voor de overnachting is reeds gezorgd.

Ps: foto's volgen nog. Upload naar de Dropbox lukt nu niet.

Gooienach

1. Marion en Lambert:
    14 mei 2015
    Wat leuk dat Han en Ward jullie kwamen opzoeken. We hebben mooie foto's gezien op Facebook. Fijn dat jullie weer goed weer hebben ook al is het nu misschien te warm. Leuk wat jullie allemaal mee maken. Is toch genieten zo samen. Veel plezier
  2. Dre en Fiet:
    hallo jullie twee
    wat een lekker leventje en wat lief van jullie jongens.
    Ria gelukkig dat jij het al wist dat het die van jullie waren die er om de hoek kwamen,stel je voor je wist het niet .
    geniet maar lekker wij genieten mee.
    grtjes Dre enFiet
  3. Bart en Ingrid:
    14 mei 2015
    Dag Ria en Jan, wij zijn een tijdje off. line geweest. Zondagavond waren wij terug van onze vakantie naar Fuerteventura. Heel erg fijn gehad: aangenaam klimaat , unieke omgeving en zeer actief geweest. Voor wat betreft de actie was er wel wat verschil. Ingrid maakte wel weer het onderscheid. Hartstikke leuk om weer bij te lezen en wat goed dat je weer aan het lopen bent. Nog veel plezier met jullie tweetjes. Groet
  4. Henk en resie:
    14 mei 2015
    het is nu hier 15.00uur 's middags als ik jullie laatste verslag lees.
    lekker weertje vandaag hier in Buchten.
    jan je ziet al echt uit als een ervaren pelgrim en ook qua gewicht begrijp ik uit je verslag. Het lijkt me inderdaad erg afzien als je moet lopen in de warmte maar zo te zien op de foto heeft Ria het goed doorstaan . de groeten van resie en thijs en geniet nog even van het samen kunnen lopen. tot de volgende keer
    henk
  5. Harrie en Melanie:
    15 mei 2015
    Hallo, ik zie dat jullie dekomende dagen prima wandelweer hebben, met een temperatuur van zo'n twintig graden. Vanavond hebben Melanie en ik een wandeling rondom Houtem gemaakt, daar kwamen wij Wil Kerens tegen. Die vertelde dat hij (zoals Math jullie al schreef) per fiets naar Santiago wil reizen. Maar hij wil niet de hele route fietsen, hij denkt eraan om met het vliegtuig naar Bilbao te vliegen en vervolgens met de fiets naar Santiago. Overigens gaat hier alles zijn gangetje, i.v.m Hemelvaartdag hebben wij vier dagen vrij. Groetjes Melanie en Harrie.
  6. Bart en Ingrid:
    Hallo!
    Hoe is het? Wat ontzettend leuk dat Han en Ward zijn geweest! Ik moet mijn tekst inkorten anders wordt het bericht niet verstuurd.
    Ria, ik ben gaan kijken naar de mogelijkheden om terug te reizen vanuit Limoges. Dat valt tegen. Omdat het te veel is om te appen, gebruik ik dit forum om e.e.a. door te geven.
    Met de bus (eurolines, tel.: 0031880761700): rijden pas vanaf 5 juli 2015 (is een zomer bestemming). Dichts bijzijnde is vertrek vanaf Tours (ongeveer 250 km. van Limoges, misschien met de trein te overbruggen?), daar vertrekt een bus voor 71 euro naar Nederland, op vrijdag 22 mei 2015, om 23.00 uur.

Trein: kan ik helaas niet voor je regelen, maar heb ik wel nagekeken: je bent 7 uur onderweg van Limoges naar Luik.
    Je reist van Limoges naar Paris Austerlitz. Dan met de metro M 5 naar Paris Gare Du Nord. Van Gare du Nord naar Brussel en van Brussel naar Luik.
  7. Bart en Ingrid:
    15 mei 2015
    Het bericht was te lang, dus hieronder het vervolg:

Vliegen:
    Er gaan geen rechtstreekse vluchten vanuit Limoges naar Brussel/Dusseldorf/Keulen/Eindhoven of Amsterdam. Een combinatie van Air France en KLM (via Parijs naar Amsterdam kost op dit moment 664 euro per enkele reis p.p. en je bent 9 uur en 20 minuten onderweg.
    Meest gunstigst is op 22 mei 2015 met Ryanair via Londen Stansted naar Eindhoven OF op 23 mei 2015 via Londen Stansted naar Keulen:
    HEENREIS - vrijdag 22 mei 2015
    Lange wachttijd
    FR9273
    18:25 STN Londen Stansted
    20:30 EIN Eindhoven
    Prijs voor eerste traject (zonder creditkaart en andere bijkomende kosten): 57 euro en voor het tweede traject (zonder creditkaart en andere bijkomende kosten, je moet nl. 2 boekingen maken): 193 GBP.

Of zaterdag 23 mei 2015:
    Limoges-Londen Stansted: 14.30 - 15.10 uur
    Londen Stansted-Keulen: 19.15 - 21.45 uur
    Prijs voor het eerste traject (zonder creditkaart en andere bijkomende (bagage?) kosten): 60 euro en voor het tweede traject: 130 GBP.

Al met al denk ik zelf dat de opties met Ryanair de beste zijn maar misschien heb jij nog een ander idee?
    Heel veel groetjes en een dikke kus voor jullie allebei. Geniet nog van jullie week samen. Ingrid en de mannen xxx
  8. Bart en Ingrid:
    15 mei 2015
    Vliegen: er gaan geen rechtstreekse vluchten vanuit Limoges naar Brussel/Dusseldorf/Keulen/Eindhoven of Amsterdam. Een combinatie van Air France en KLM (via Parijs naar Amsterdam kost op dit moment 664 euro per enkele reis p.p. en je bent 9 uur en 20 minuten onderweg. Meest gunstigst is op 22 mei 2015 met Ryanair via Londen Stansted naar Eindhoven of op 23 mei 2015 via Londen Stansted naar Keulen:
    HEENREIS - vrijdag 22 mei 2015
    20:30 EIN Eindhoven

Of zaterdag 23 mei 2015:
    Limoges-Londen Stansted: 14.30 - 15.10 uur
    Londen Stansted-Keulen: 19.15 - 21.45 uur
    Prijs voor het eerste traject (zonder creditkaart en andere bijkomende kosten): 60 euro en voor het tweede traject: 130 GBP.

Heel veel groetjes en een dikke kus voor jullie allebei van Ingrid en de mannen xxx