Dag 39 en 40 Châteaumeillant - Neuvy Saint Sepulchre 38 km

15 mei 2015 - Neuvy-Saint-Sépulchre, Frankrijk

Hallo allen,

allereerst feliciteren wij de jarigen van vandaag en hopen dat ze een mooie dag gehad hebben. Ron en Peter nogmaals van harte vanuit Frankrijk.

Dag 39

Nu terug maar de route, gisteren in Châteaumeillant vertrokken, een route van 19 km, de weersvoorspellingen waren niet best maar dat viel gelukkig erg mee, het bleef droog en zelfs een lekker zonnetje erbij.. Samen met Sarah vertrokken maar die hebben we na de eerste klim gelost. Voor de rest een redelijk saaie route die gelukkig werd onderbroken door een brocante markt. Aangekomen bij de markt was de eerste die we tegenkwamen die Jule, met een bakje frites. Dat hebben we natuurlijk ook niet kunnen weerstaan. Bijna weer op pad komt ook Sarah aanlopen die onderweg een tukje gedaan had, ook zij ging aan de frites. Nog even vertellen dat we twee andere pelerins zijn tegengekomen uit België en Frankrijk die vanuit Vezelay vertrokken zijn. Na de frites op weg naar La Chatre.

Bij de herberg aangekomen bleek dit een zogezegde 'vieze petik' te zijn. Daar wij een koppel  waren  kregen we de 'masterbedroom' aangewezen. De hele nacht de neiging om te krabben vanwege het idee dat we niet alleen in bed lagen maar nog wat kleine medebewoners hadden. Gelukkig 's morgens gebleken dat dit nogal meeviel. Overigens waren Sarah en Jule evenals de twee onderweg ontmoette pelgrims de medebewoners in de andere kamer.

'S Avonds nog lekker gegeten in een knus restaurant met een lekker fl..... wi...

Niet meer ontbeten in de herberg,  daar wil niemand eten.

Morgen op weg naar Neuvy st. Sepulchre,  18,5 km.

Dag 40

Zo snel kan het gaan. Jan is al 40 dagen van huis waar de tuin mooi is bijgehouden door onze buurman waarvoor dank.

Vanmorgen op weg naar Neuvy Saint Sepulchre.  Een mooie tocht, wat is Frankrijk groot,we lopen al dagen door dit mooie landschap waar bijna niemand woont. Onderweg nog gezelschap genoten van een paar honden totdat Jan de wandelstok hanteerde en deze huiswaarts keerden. Rond half twaalf gepauzeerd op een zonnig terras neergestreken, komen er nog vijf pelerins aan waaronder, jullie raden het al, die Jule. Deze sluit aan op het terras voor een heerlijke capucinno. Ja, ja dat kunnen ze in Frankrijk ook. De restauranthouder trakteerde ons  op een mandarijntje voor onderweg. Onze weg vervolgd, ging prima en om half drie al ter plekke in een mooie schone herberg.  Samen met Jule gekookt en lekker gegeten en  met een lekker glaasje r... w.... en natuurlijk fromage geeindigd. Zo nu willen jullie toch zeker ook wel gaan pelgrimeren.

Nu naar bed en à demain

1. Aggie Munsters:
    16 mei 2015
    Bonjour Jean et Marie,
    Ze zeggen wel leven als "God in Frankrijk".
    Vrijheid en doen waar je zin in hebt, lopen door de natuur en genieten van de
    Franse cultuur !
    Tot die cultuur behoort een brocante en ook het porselein van Limoges.

Wij hopen ,Ria ,dat er nog een plekje in je rugzak is om een souvenir voor
    jezelf mee naar huis te nemen .
    Wij wensen jou alvast een goede en veilige terugreis naar les Pays-Bas .
    Bonne route !
    Aggie en Wil.
    P.S Waar blijven trouwens de foto's ,dat maakt het verhaaltje af !!
  2. Ron Hendrikx:
    16 mei 2015
    Ha wanjelaers. Dank veur de felicitaties. In de zon op t terras nog ens de verhaole doorgesjpit. De interesse veur de trip is gewek. Eesj mer ens t pensioon haole. Es dat nog d'r van kump. Misjien weurd t den tocht mit nn rollator . Laot gaon en ammuseerd uch. Laterssss.
  3. Jac - Ciel:
    17 mei 2015
    Beste Ria - Jan
    Ria voor jou gaat t deze week snel, en dan zit de hele mooie ervaring voorlopig erop, me weet wat je plannen nog zijn.
    Geneet noch van deze letste week same, mit wanjele.
    veul groete oet Houtum
  4. Hilly en Math:
    17 mei 2015
    Mon cher frere et belle-soeur,
    nou het gaat jullie goed af, en jullie zijn al gewend aan het goede leven in Frankrijk. Als ik de kaart zo zie dan heeft Jan er bijna een derde van de reis opzitten. En dat zonder blaren en spierpijn, tenminste ik hoor hier niets over. Ik vraag mij wel eens af wat jullie zoal bespreken tijdens het wandelen, of zijn er veel stiltes. Geniet samen nog van de komende week met goed weer, lekkere wijn en een mooie omgeving. C'est la vie belle. A bientot. Math en Hilly
  5. Marlies en Peter:
    18 mei 2015
    Hi Ria en Jan
    Laatste week alweer, wat is dat snel gegaan! Deze week extra samen genieten van alle moois, omgeving, het goede leven en zo meer.zijn erg benieuwd naar je verhalen. Nog fijne dagen en tot snel,groetjes Marlies en Peter.
  6. Marion en Lambert:
    19 mei 2015
    Hoi Ria en Jan
    Alweer de laatste week van jullie. Dat gaat snel, hopelijk valt het jan niet teveel tegen om daarna alleen te lopen.
    Gelukkig hebben jullie goed weer en gaat alles goed. Leuk dat jullie vaak dezelfde mensen treffen en gelukkig nog een slaapplaats krijgen als de gite gereserveerd blijkt te zijn. Veel plezier nog samen.
  7. Elly&Jack:
    19 mei 2015
    Hallo Ria en Jan,
    Wat goed van jou Ria, al die km en dan ook nog met al die stijgingen, ik doe het je niet na. Geniet nog van de laatste dagen samen met Jan, een goede reis terug en voor Jan een fijne voortzetting zonder compagnon. Tot gauw! Ben wel benieuwd naar je ervaringen