Dag 41 - 42 Neuvy Saint Sépulchre- Crozant 42 km

18 mei 2015 - La Souterraine, Frankrijk

Dag 41
Vanuit Neuvy st Sepulchre vertrokken naar Cargilesse, een kunstenaarsdorpje. Gelukkig met mooi weer en goede moed. Samen met Jule vertrokken, maar zoals gewoonlijk gaat zij haar eigen weg en zien we elkaar op de route diverse malen terug. Als eerste bij de koffie in Cluis waar Sarah gisteren geslapen heeft. Op het terras diverse malen begroet door de plaatselijke tandeloze dorps..... Mirjam, de boulangers in deze streek zouden jou ook kunnen bekoren (niet de boulangers zelf maar natuurlijk hun patisseriekes).
24 km do or een prachtig landschap. Half vier aangekomen in de plaatselijke gite waar Sarah ook aanwezig was, lieve Franse dame die ook nog Engels spreekt. 's Avonds met haar gaan eten in het enig aanwezige restaurant en genoten van de Margret de canard en heerlijke profitorol.

Dag 42
18 km vandaag voor de boeg, zoals Harrie al opmerkte met prachtig wandelweer. Maar het was peentjes zweten. Begonnen met een echte kuiten bijter en er zouden er nog veel volgen. Maar de uitzichten en prachtige landschappen waren het waard. Om 15.00 uur aankomst in Crozant in de gemeentelijke gite du Pelerin, niets gereserveerd maar er waren nog vier bedden waarvan twee bezet Door een Frans echtpaar dat we dezer dagen al vaker gezien hebben, Jacques en Anita (niet uit Chevremont). Dus gîte was vol, gedoucht en de was gedaan komt er een Pèlerin binnen die beweert gereserveerd te hebben . Onsympathiek figuur, die we ook gisteren al in de andere gîte gezien hebben (mit ein veul te kort bökske volgens Jule en Ria). Later, het was inmiddels 18.0p uur werd de hilariteit nog groter. Wij moesten eruit want er waren nog meer reserveringen. Gelukkig een sympathieke dorpsbewoner die voor ons ging rondbellen en een hotelkamer regelde. Wel een Fawlty Towers zonder Miguel maar de lakens waren schoon. Opgelost en redelijk geslapen in een bed met een behoorlijke kuil.

1. Henk en resie:
    Dag Jan en Ria,
    Het pelgrimeren is toch iets voor de avonturiers onder ons. Niets voor mij, niet alleen het lopen maar ook het slapen zou een groot probleem zijn. Beestjes, kuilen, foute reserveringen.... NEE. Maar voor jullie is dat schijnbaar geen probleem, of went dat ook? Maar de avonden maken de soms pittige gang wel weer goed lees ik.
    Ria, ik begrijp dat je aan je laatste dagen lopen bezig bent. Een goede reis naar huis, waar we ons graag laten bijpraten.
    En voor Jan heel veel sterkte, het lijkt mij best moeilijk om alleen verder te gaan, of toch niet? Groeten van ons allemaal en tot gauw, Resie.
  2. Aggie Munsters:
    Bonjour Marie et Jean,
    Aha, daar zijn de foto's weer!
    Wat betreft de foto van George Sand, zijn jullie langs haar mooie landgoed gekomen? 'n Strijdster voor vrouwenrecht ! ( moeten wij hebben he Ria )
    Een geweldige sigarenrokende vrouw die zich van de heersende normen en
    waarden niets aantrok!
    En dan de foto van jullie beiden, het is te zien dat jullie veel in de natuur zijn.
    "Al ein bietje verwert".
    En natuurlijk de foto samen mit de jungskes, schwoan!
    Bon appetit et bonne soiree.
    (accenten heb ich neet op 't tenk)
  3. Sarah:
    Bonjour jan e ria
    Je suis bien rentrée à la maison où j'ai retrouvé ma petite famille.
    Avez vous eu mon SMS avec le n° de téléphone d'eurolines à Tours :
    0892 89 90 91.
    Bonne Soirée et bonjour à Jule
  4. Paulbronckhorst:
    Dag Jan,
    lees ik het goed moeten we je komen helpen, want mit die korte bökskes maken veer in Buchte korte mette.
    Verder heb ik afgelopen week het kustpad gelopen. max 30 km en maar 4 dagen en maar een rugzak met max 10kg. Loop nu bij de fysio voor mijn nek en schouder.
    Mijn bewondering voor je tocht en je doorzettingsvermogen groeit met elk verhaal.

succus komende dagen. Ben je al op de helft??