Dag 51 Thiviers - Sorges 18 km.

26 mei 2015 - Sorges, Frankrijk

Vandaag stond de route in het teken van notenboomgaarden en ganzen. Notenbomen hebben ze hier volop, voornamelijk voor het maken van olie en een of ander sterk brouwsel. Ik heb nog nooit zoveel ganzen bij elkaar gezien. Die worden op grote boerderijen gefokt en enkele weken voordat zij naar de slager gaan worden ze letterlijk volgepropt met maïs zodat hun lever gaat uitzetten die gebruikt wordt voor de beroemde Foie Gras. Smakelijk eten!!! Aangekomen in Sorges eerst een cafeetje gezocht voor een versnapering, maar nergens te vinden. Een tegenvaller. De B&B zag er gelukkig goed uit met leuke eigenaars. De man sprak zelfs een beetje Engels. Lekker gegeten, vooraf een salade, daarna rijst, vis en witte wijn, toen kaas en als afsluiter een mierzoet toetje. Ik loop me een ongeluk maar val geen kilo af. Ik begrijp er niks van.

Ik heb tijdens mijn tocht wel eens een foto gemaakt van een bordje dat aangaf hoeveel kilometers nog te gaan zijn. Daar klopt helemaal niets van. Een snelle telling leert me dat ik nog maar 1275 km. hoef te lopen. Over 7 dagen hoop ik aan te komen in Captieux, Les Landes, tijd voor een feestje want dan ben ik precies op de helft. Verder niets meer te melden, dus

À demain

1. Wies en Rene:
    26 mei 2015
    Ha die jan........heerlijk tussen de notenbomen....wandelen maar de ganzepate die eet ik nu liever niet meer.....en geen kilo eraf dat zal toch wel komen door die vele lekkere biertjes en wijntjes.....oh en rene is harstikke jaloers op jouw wijntjes en kaaskes en veul wandjel genot weunst dich reneke......oet buchte dae kenne ze heel good zuchten.....zuch.....
  2. Paulbronckhorst:
    26 mei 2015
    Don Camino,
    de helft wat een heerlijk gedachte lijkt me dat.
    Over dat gewicht zou ik me geen zorgen maken, kilo meer of minder je blijft je ontzettende aantrekkingskracht behouden.

Wanjel ze nog

Paul
  3. Harrie en Melanie:
    29 mei 2015
    Jan, aanstaande maandag heb je dus de helft achter de rug. Daar moet natuurlijk op gedronken worden, en dat doen wij allemaal. Wat heb jij een geluk met het weer, hier is het weer weer eens klote. Eind volgende week krijgen volgens alles eindelijk barbecue-weer, kunnen wij eindelijk eens buiten eten. Jan, trampel ze en tot de volgende week. Harrie.