Dag 52-53-54 Sorges - Périgueux - Saint Astier - Sourzac 71 km

29 mei 2015 - Sourzac, Frankrijk

De laatste 3 dagen toch wel de mooiste routes gelopen tot nu toe, maar ook het vaakst de weg kwijtgeraakt. Het ene moment prima aanduidingen, het andere moment een alternatieve route naar een stadje. Dus  toch wel totaal 3 uur omlopen. Maar dat mag de pret niet drukken, zeker met dit mooie weer. Ik hoorde dat het weer bij jullie niet al te best is. In Périgueux de stad bezichtigd met zijn mooie kathedraal en oude straatjes. In Sourzac in een echt kasteel geslapen, jammer Ivanhoe was met vakantie. Vandaag ben ik in een groot huis, verder niemand aanwezig, dus geen gesnurk, alleen van mij zelf. Zelf eten gemaakt en nog wat geappt met mijn geweldige kinderen. (Dat wilden ze even horen.) Nog een glaasje wijn achter op het terras, het is inmiddels half tien en nog steeds 20 graden. Morgen naar Fraisse, maar 21 km. , krijgt mijn rug een beetje rust want daar heb ik toch wel veel last van. Helemaal geen internet of wifi hier, dus foto's volgen later.

A bientôt

PS Morgen kom ik in Mussidan, een grotere plaats. Ga ik misschien even naar de kapper. Ik denk dat ik schtuppelkes laat knippen. Staat wel leuk  bij mijn felrode T-shirt en rode pet, hè Marion.

1. Han:
    29 mei 2015
    Toppers die kenjer van dich !!!!!!!
  2. Paulbronckhorst:
    29 mei 2015
    Don Camino,

Moet ik komen masseren! of zal ik een paracetamol opsturen. je zegt het maar. Als je maar blijft doorlopen.

Sterkte paul
  3. Ria:
    30 mei 2015
    Jan maak wel een selfie voor je naar de kapper gaat. Eentje ervoor en eentje erna. Leuk voor het plakboek.
    Enne stuur ons een beetje zon of ik kom ook weer jouw kant op.

Net bezoek gehad van Peter en Marlies uit Limbricht, erg gezellig. Je krijgt veel groetjes.
  4. Marion en Lambert:
    Hoi Jan,

Gelukkig heb jij goed weer dat is toch wel fijn. Hopelijk ga je niet teveel last van je rug krijgen. We vinden het ontzettend knap van je dat je dit doet. En hopelijk hoef je niet te vaak 3 uur om te lopen.
    Veel wandelplezier en groeten uit Geleen
  5. Marion Mewissen:
    30 mei 2015
    Haha, dat ga je toch echt niet doen. Moet me toch niet gaan schamen voor mijn eigen familie. Je weet de Sjloene zijn van adel!!

De plaatsen die je nu benoemd, klinken bekend in mijn oren. Zijn hier vroeger vaker met de kinderen geweest. Inderdaad mooie dorpjes en prachtige omgeving. Vandaag wordt het weer iets beter, de zon schijnt. Dus... Het gras moet af, beetje snoeien en strakjes de bbq aan.
    Begin van de week nog even bij jullie naar binnen gelopen. Een en al lof over de camino en over jou!!!
    Fijne wandeldag.
  6. Henk en resie:
    Dag Jan,
    Daar ben je dan weer. Ik dacht even dat je door die mooie francaise was gekaapt. Op de foto's zie ik al een sikje en nu nog sjtuppelkes? Waar gaat dat naar toe?Is dat het begin van de transformatie? Als we je nog maar herkennen als je terugkomt.
    Ik vroeg mij al steeds af hoe je de camino bewandelt. Fluitend, zingend, bezinnend maar ook af en toe strompelend en ik lees niks over opgeven!!!! dat is de ware pelgrim, respect!!!!! Met af en toe een pilletje, pilsje of wijntje gaat het je wel lukken. Heel veel groeten en sterkte, Resie.
  7. Jan:
    30 mei 2015
    ahhh Qui !! Le Coiffeur et Le Barbier !?
  8. Peter en Marlies:
    30 mei 2015
    hoi Jan, zijn benieuwd naar je kapsel, op snelheid geknipt als het die sjtuppelkes gaan worden !! Zijn benieuwd naar het resultaat, loopt waarschijnlijk nog veel gemakkelijker. Veel groetjes, Peet en Marlies