Dag 59 Saint Hilaire - Rivet 23 km

3 juni 2015 - Brive-la-Gaillarde, Frankrijk

Gisteravond, nadat Madame me veel teveel eten gevoerd had, nog een tijdje met de andere franse gasten in de tuin gezeten. Een van hen vertelde nog dat hij vroeger voor een Frans bedrijf bij DSM in Geleen had gewerkt. Hij zei nog trots dat hij nog één woord nederlands wist: Van Nelle. Vanmorgen weer op pad, de zon scheen volop, het zou warm worden, maar met een lekker fris windje viel het best wel mee. Na de oversteek van de Garonne was het afgelopen met de wijnvelden. Veel maïs- en zonnebloemvelden. Om 3 uur in de abdij aangekomen, waar Peter en Jeanne, het Nederlands stel, ook net gearriveerd waren. Even samen nieuwsgierig het abdijwinkeltje ingelopen, waar ze behalve rozenkransen en kaarsen ook bier te koop aanboden, ja hoor abdijbier. Gelijk een paar flesjes in de ijskast en nu in de schaduw mijn verhaaltje schrijven onder het genot van een Trappistes Rochefort. Om kwart voor zes samen naar de kerk voor de vesperdienst en om kwart voor zeven, ook weer gezamenlijk met de zustertjes, het avondeten. Morgen waarschijnlijk om zes uur vertrekken, want het wordt erg warm, 34 graden.
A demain

1. Hanny:
    3 juni 2015
    Ha die jan ik ben na 6 weken weer een week op pad! Jij bij de zusters in zuidfrankrijk met bier en ik op de derde dag bij de nonnetjes in sezanne, maar nog geen druppel alcohol gedronken ! Niet dat ik niet wil maar bij gastgezin tot nu toe nog niet aangeboden en geen medepelgrims om de spiritualia mee te genieten !!! Goed voor de lijn en de portemonnee maar minder voor de moraal. Ik houd de turbo erop maar in je eentje is toch wat kaal. Wel vanavond net de directeur en de priester aan tafel gezeten naar wijn of een trappist ho maar.Ultreia daar in het zonnige zuzuiden. Ik bewaar goede herinneringen aan mijn bourgondiscee limburger. .. !
  2. Paulbronckhorst:
    3 juni 2015
    Jan
    Het kan beter een beetje regenen dan 34 graden zijn.
    Een extra flesje vocht kan geen kwaad.

Veel sterkte komende week.

Paul
  3. Marion en Lambert:
    4 juni 2015
    Hoi Jan,

Nu weet ik waar het spreekwoord al een God in Frankrijk vandaan komt.
    Wat heb jij het toch goed. Geniet er maar van. Hopelijk zal het niet te warm worden. Maar jij weet dat je na afloop van een lekker biertje kunt genieten.

Groetjes Lambert en Marion
  4. Henk en resie:
    4 juni 2015
    Dag Jan,
    Ondanks de hitte blijf je enthousiast en geniet je volop. Komt dat door de zustertjes of door de trappistjes? Het zal wel van alles wat zijn. Ria vertelde mij dat je nergens anders aan denkt dan aan dat wat op dat moment nodig is. Een goede oefening om in het hier en nu aanwezig te zijn. Kunnen wij nog wat van leren.
    Ik zie dat het vandaag 37 graden wordt, wel heel erg warm, zeker als je wat dat betreft de genen van de mam hebt. In elk geval wensen wij je nog veel sterkte en succes. Vergeet je niet om ook ( water) te drinken en een gebedje voor de achterblijvers te bidden? Resie.