Dag 60 Rivet - Bazas 20 km

4 juni 2015 - Bazas, Frankrijk

Al vroeg vertrokken bij de zustertjes, want het zou warm worden. Nou, dat heb ik geweten. Flink doorgelopen, van de omgeving niet veel gezien. Gelukkig grotendeels in de schaduw van de bossen kunnen lopen, maar laatste uur vol in de zon. Om kwart over twaalf al in Bazos aangekomen en toen was het al 33 graden. Snel douchen, de was doen en daarna een uurtje plat. De kathedraal bezocht en op het toeristenbureau een "tampon" gehaald. Nu nog even de stad in voor een pilsje in de schaduw, op tijd naar bed, morgen om zes uur opstaan, want het beloofd weer een "zonnige" dag te worden.
A demain

1. René Lebens:
    4 juni 2015
    Hey Jan, met veel plezier heb ik een inhaalslag gemaakt met het lezen van jouw reisverslagen. Allereerst 'petje af'; ruim over de helft! De kilometertjes tikken door of beter; tellen in aardig tempo richting het einddoel. En als ik die verhalen lees (en hier en daar hoor) slaat het bij mij ook toe; ik krijg er enorme zin in. Is bijna niet te harden. Voor alle duidelijkheid en om misverstanden te voorkomen, ik heb het over die wijn, kaas en lekkere biertjes. Neem er met deze temperaturen maar af en toe eentje extra; voor de veiligheid; kan nooit kwaad! Beter eentje teveel dan te weinig. Spanje is nu wel heel dicht bij. De Spaanse ham moet je al zo'n beetje kunnen ruiken. Goede vervanging voor de Franse kaas. Nadeel is dat ook daar een drankje bij hoort. Geniet ervan!!!
  2. Dre en Fiet:
    4 juni 2015
    Hallo Jan
    een natte handdoek in je nek is lekker koel hier zweren ze er bij maar dit wist je misschien al .of een waaier staat ook leuk ik zie je er al mee lopen. moet je wel met je heupen zwaaien.
    geniet van je reis en blijf vooral schrijven . grtjes Fiet