Dag 62 Captieux - Roquefort 37 km

6 juni 2015 - Roquefort, Frankrijk

Wat was het warm. Daarom vanmorgen al om 6 uur opgestaan, maar voordat ik mijn zooitje had ingepakt en ontbeten had was het toch kwart over zeven toen ik vertrok. Van de etappe van vandaag valt weinig te vertellen, alleen dat het afzien was. Heet, één rechte weg, de oude spooweg en maar 1 wandelaar tegengekomen. Een jonge fransman die een route loopt van Ortez naar Parijs, maar problemen had met zijn rug. Een bekend verhaal! Verder was het alleen maar afzien, maar ja, ik wilde dat toch. Om kwart over vier aangekomen, 3 liter water tijdens de etappe gedronken en naar de réfuge gelopen. Daar stond al een duits vrouwtje dat zei dat ze ook gereserveerd had voor 10 personen die om 6 uur zouden aankomen maar niet werd binnengelaten. Bleek helemaal geen pelgrim te zijn, maar probeerde met haar groepje goedkoop te overnachten. Een geweldige réfuge, 8 slaapplaatsen, een keuken groter dan mijn woonkamer, wasmachine, droger, oven en magnetron. Één probleempje, je moet die ook kunnen bedienen. Gelukkig lagen de bedieningsvoorschriften in de buurt. Alles gewassen, inclusief mijzelf en naar de plaatselijke kroeg om iets te drinken en te eten. Terwijl ik op het terras mijn memoires schrijf komen Peter en Geanne aanlopen, die ik de sleutels van de réfuge geef en dadelijk nog een pilsje komen drinken. Wordt het toch nog gezellig. Morgen ook warm, 27 km. Het zal me weer benieuwen.
A demain

1. Marion Mewissen:
    6 juni 2015
    Ha Jan, zie ik het goed? Heb jij in die 37 km gelopen? Ppfffff dat is inderdaad afzien, knap van je!! Hier was het n fijne zonnige dag met een windje. morgen ga je 27 km lopen, ben je het wandelen aan het opvoeren?? Daaaaaaag.. Succes voor morgen!
  2. Luuk:
    6 juni 2015
    Jan succes! We blijven de berichtjes met veel plezier lezen! Hopelijk zakt de pijn in de rug af.
  3. Henk en resie:
    Dag Jan,
    De hitte, dat is nooit je grootste vriend geweest en nu natuurlijk ook niet. Toch knap dat je zo doorzet, en als troost, na de zon komt ook altijd weer de regen!!!! Draai het maar gewoon om.
    Het liedje :" en we gaan nog niet naar huis ", komt hier goed van pas. Gebruik het maar als mantra dat helpt goed. Enne, aan het eind van de dag lonkt meestal een terrasje met zijn versnaperingen. Heel veel sterkte en zet door want ik ben weer veel mensen tegengekomen die hun bewondering uitspraken over jouw onderneming.(o.a. P. van Horen). Dus moet je door. Groet, Henk en Resie.
  4. Mirjam / Jan:
    7 juni 2015
    Jan, super dat je alweer een dag richting je eindbestemming volbracht hebt! Heb veel respect hiervoor, zeer zeker met die hitte.
    Zorg goed voor jezelf, maar bovenal GENIET van alles!
    Gelukkig begint de temperatuur hier ook zomers te worden.
    Groetjes.
  5. Hanny:
    7 juni 2015
    Ha die jan. Speciaal voor mij was de eurolines weer eens een uurtje te laat. Masr ik zit er weer en de wifi werkt !! Het schijnt zo te moeten zijn dat saaie routes langs spoorlijnen of kanalen altijd gepaard gaan met extreem weer. Ter hoogte van troyes was het vrijdag jl 33 graden in de schaduw! ! En ik liep tout seul langs kanaal haut seine met een zwerm muggen om me heen die ondanks muggen spray dwars door alle kleding heenstaken !! Alternatief was langs grote weg met geen spatje schaduw ! Zaterdag 6 juni bij kathedraal troyes toch nog weer twee Duitsersiuit Berlin die ik dinsdag was tegengekomen, tegen het lijf gelopen. Blij dat ik was! Eindelijk weer medepelgrims en effe niet alleen. We hebben uitgebreid samen gegeten. Ik kon gewoon niet stoppen mer praten en ratelde maar door!. Nu dus weer naar huis 100+ muggenbeten rijker en de ervaring dat alleen lopen prima gaat maar samen leuker is zeker in gezelschap van bourgondische limburger.Ultreia!
  6. Jeanne d'arc:
    9 juni 2015
    0642724563 en tot later!!