Dag 66 t/m 70 Hagetmau - St. Jean Pied de Port 105 km

14 juni 2015 - Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk

Enkele dagen geen verhaal geschreven en vandaag wilde ik alles bijwerken, maar we zijn best laat aangekomen in St. Jean Pied de Port. Het stadje waar de 3 grote routes van Frankrijk bijelkaar komen en van waaruit veel pelgrims starten en de Pyreneeën overgaan. Het lijkt hier veel op Valkenburg en hier komen veel toeristen alleen om naar pelgrims te kijken. Nu eerst mijn was doen, douchen en dan nieuwe sokken kopen. Ik heb 2 paar versleten en mijn schoenen beginnen nu ook aardig te slijten. Morgen de zwaarste etappe over de Pyreneeën en dan ben ik in Spanje. Na vandaag zal ik mijn blog weer wat beter bijhouden. Maar voor nu laat ik het even hierbij.
A demain

1. Henk en resie:
    Dag Jan,
    Helemaal door Frankrijk gelopen, dat is toch wel kicken en sowieso een hele prestatie. Ik zie dat het de komende dagen regenachtig wordt, maar de temp. is ok. Dat komt wel goed uit met die zware etappes van dit moment. Ik vraag mij af of het makkelijker wordt nu het drukker is op de route. De stilte heeft ook zo zijn voordelen. Nou Jan, heel veel sterkte en plezier onderweg en tot schrijfs,Resie.
  2. Peter en Marlies:
    hoi Jan,
    net terug van een weekendje Luxemburg met 14 vrienden lezen we je verhaal: een TOP prestatie, al helemaal Frankrijk door. Nu nog 'even de hobbel over' en je bent in Spanje, geweldig. Hoop dat het went om in die drukte te lopen, lijkt me toch ook wel weer even anders, maar ook dat zal lukken !!!!
    Heel veel groetjes, Peet en Marlies
  3. Jos en annie:
    14 juni 2015
    Nwats van dich gedach. Ich ving t knap. Origineele versjlage. Vuel succes euver de pirineeje. Ich blief dich volge.
  4. Marlien:
    Bon soir Jean,
    Tout va bien?
    Ik had je inderdaad een paar dagen gemist! Ben blij dat je weer bent opgedoken.
    Die schoenen kun je laten lappen onderweg,dat hoorde ik tenminste van een kennis die ook de camino gelopen heeft.
    Ik moest je de groeten doen van Stella en Marja, die waren vanmiddag bij mij op bezoek. Ze wisten niet dat er zo een avontuurlijke neef in de familie zat.
    Hou je taai.

Marlien
  5. Elly&Jack:
    14 juni 2015
    Chapeau dat je de grens bijna bereikt hebt! We hebben nog getwijfeld of we vanuit Caylus richting zuiden zouden rijden, hadden we ene kunnen drinken samen, maar was in de planning helaas niet meer haalbaar. Het is Murat in de Auvergne geworden, dit is overigens ook een doorreisplek voor Compostela wandelaars, we hebben de schelp al gespot. Heel veel succes nog met de doorsteek naar Spanje en geniet van al het moois in de Pyreneeën.
  6. Luuk:
    succes in Spanje!!
  7. Thei Storken:
    Hoi Jan,
    Je hebt 600km niets meer van mij gehoord.
    Het is niet gemakkelijk om vanuit mijn dagelijkse sleur jou geregeld antwoord te geven op je boeiend verslag. Mijn nederige woorden zouden je niet tot enorme energie kunnen opkrikken, jij krikt je zelf op door je à la vaderse humor richting einddoel te bewegen.
    Petje af voor hetgeen wat jij presteert,
    Petje op voordat de zon je hoofd bezeert.
    Sterkte Jan met de ritten in Spanje
    Lukt 't niet, bel Maxima,
    De koningin van Oranje.

Trouwens Jan, welke uitgever moet ik gaan benaderen om je reisverslagen in bundel te kunnen uitbrengen?
  8. Paulbronckhorst:
    15 juni 2015
    Doorzetten, doorbiete, doorgaon, doorsjtaon, versjlaon.

heel veul sjterkte murge

paul
  9. Hilly en Math:
    16 juni 2015
    Hola Juan,
    eindelijk ben je in Spanje, gefeliciteerd. Je hebt mooie foto's gestuurd, prachtig die bergen, en de natuur. Je hebt al zoveel gelopen en dan nu die beklimmingen. Maar binnenkort is Ria weer bij je en ik denk dat het wel heel gezellig gaat worden op die route door Spanje, want het zal wel drukker worden met al die pelgrims.
    Juan, buena suerte!!!
    Math en Hilly