Dag 76 Estella - Los Arcos 23 km.

20 juni 2015 - Los Arcos, Spanje

Wat is het hier mooi. Vroeg in de morgen al strak blauwe hemel en lekker wandeltemperatuurtje. Je moet wel op tijd vertrekken. Vanmorgen half zeven, maar dan ben je voor de warmte ook weer binnen. Nu, het is zeven uur, is het nog steeds 28 graden. Mooie omgeving met, gelukkig in de verte, bergen en uitgestrekte korenvelden en nu ook weer wijnvelden. Vanmorgen liepen we langs een Bodega waar uit een muur een kraan met water en een kraan met wijn stroomde. Uiteraard toch een beetje geproefd en hij smaakte prima. Om 1 uur al aangekomen, dagelijkse werkzaamheden gedaan, waaronder die rotwas. Ik ben blij als Ria er weer is, want die kan dat heel goed. Die doet dat zelfs met zeep. Lekker koud biertje gedronken en nu nog even samen genieten van het mooie weer.
Hasta Manaña

1. Henk hilkens:
    Hallo Jan,
    Als je in santo domingo dela calzada aankomt over enkele dagen ,moet je eens gaan kijken in de kerk naar de kip en de haan. In die kerk is tegen een muur, ik dacht aan de kant van de hoofdingang ,een kippenren bevestigd waarin een levende kip en een haan zitten. Daar zit een heel verhaal achter waarvan ik het fijne ook niet meer weet.
    Gr, Henk
  2. Marion en Lambert:
    Hoi Jan,
    Nog even wachten dan is Ria bij je en kan ze fijn je was doen. Ik denk dat ze dat wel gemist heeft. Wat sjiek dat jullie het einde samen lopen. Je maakt heel wat mee onderweg, zag in je vorige verslag dat je ook nog arme sloebers helpt. Dat is heel mooi van je. Fijne tocht en tot hoors

Lambert en Marion
  3. Aggie Munsters:
    Goeie morgen broer Jan,
    Wat zeen ich noe? Snor,sik,baard en ein bietje de haere biegetop. Volgens mich zelf gedoan en good geluk!
    Na al die kilometers heb je dus nog voldoende tijd voor uiterlijke verzorging.Inderdaad,Jan wat een mooie streek, de Navarra, met al zijn flora en fauna. Het wordt tijd dat wij deze streek ook gaan ontdekken. Je hebt inmiddels heel wat mensen ontmoet waar je samen veel mee deelt, zelfs eurootjes voor
    een paar schoenzooltjes. Een klein gebaar,een groot plezier!
    Binnenkort is Ria ook weer van de partij en dan zal de weg naar Santiago makkelijker zijn! (Misschien met nieuwe schoenen)
    Jan wij wensen je heel veel succes en wandelplezier vanuit Bunde.
    Groetjes Aggie,Wil en de kinderen.
  4. Jac - Ciel:
    Hallo Jan,
    Vanoet Houtum nog viele groette, und viel spas, en denk draan t wurd ummer sjaoner, t geit dich gelukkig heel good aaf.
    nog ein korte week, en dan is jou maatje er weer.
    blief geneete van al dit sjaons.
    gr Jac Ciel
  5. Cas van heugten:
    21 juni 2015
    dag jan, vanmorgen aan de kerk even met ria gepraat. wij hadden ook de jaardienst voor vader en moeder, tevens voor jack en piet. gespreksonderwerp uiteraard "jan onderweg naar santiago ". ria vertelde dat ze binnenkort het laatste "stukje" van 500 km.... samen met jou gaat lopen. wat een avontuur, tenminste ik hoop dat het een mooie belevenis is. anderzijds toch ook een gigantische afstand, het zal niet alle dagen zondag zijn... chapeau dat je deze uitdaging bent aangegaan. wij hopen dat je genieten mag van de natuur en van de vele ontmoetingen. ria ziet er goed uit, dus het zal binnenkort wel een heel bijzonder weerzien zijn. hou je goed en geniet van iedere dag. hartelijke groet van cas en annie.