Dag 77 Los Arcos - Viana 20 km.

21 juni 2015 - Viana, Spanje

Vandaag had ik niet zo'n inspiratie om een verhaaltje te schrijven. Er is eigenlijk niets bijzonder voorgevallen totdat we bij onze herberg arriveerden. 2 slaapruimtes voor 15 personen met een dun matrasje op de grond. Zelf een kussen gemaakt van kleren en dat gaat goed. Om half negen stond het avondeten klaar. Een salade als voorgerecht, teveel pasta als hoofdgerecht en koekjes als toetje. Zelf had ik een fles wijn gekocht en we mochten een bodempje drinken, het was immers een roomskatholieke herberg. Stiekem hebben we ze toch leeggedronken. Daarna begon het circus. Een Amerikaanse moest elders gaan zitten en Meneer pastoor werd binnengelaten en nestelde zich aan het hoofd van de tafel. Onze laatste wijn werd gevorderd die pastoor snel opdronk en hij begon. Iedereen moest zich voorstellen, alleen de voornaam, de volgende ronde het land waar men vandaan kwam en daarna de reden waarom men de camino loopt. Uiteindelijk werden we via de zolder naar de kerk geloodst, waar ieder voor zich even kon mediteren. Als toppunt werd er samen nog gezongen. Vals!! Toen dit afgelopen was moest ik buiten even met een sigaret bijkomen. Pastoor kwam bij me staan en nog wat gepraat. Een mengelmoes van Frans en Engels waarna hij vertrok met een gevraagde sigaret die hij thuis zou oproken. Voorwaar een bijzondere avond. Buiten is het nu nog 25 graden, 10 uur in de avond en een beetje benauwd. Ben benieuwd wat ons morgen weer brengt.
Hasta Manaña
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Henk en resie:
    Dag Jan,
    Haha, de film die uitkomt na het schrijven van je boek gaat beslist volle zalen trekken!!!! Wat een ervaringen en avonturen. Heel leuk dat je ons laat meegenieten. Groet, Resie.
  2. Peter en Marlies:
    hoi Jan,
    neem aan dat je vandaag nog in de biechtstoel terecht komt bij die pastoor, maar misschien heb je het ook wel goed kunnen maken met dat sigaretje !!
    Groetjes, Peet en Marlies
  3. Dre en Fiet:
    ha die Jantje
    Je bent straks nog roomser als de paus.
    maar wat las ik een paar dagen geleden je bent bij dat Ria er straks weer is ik hoop niet alleen voor de was want dan ben je echt een tijd terug in de tijd komt door al die pastoors.verder vind ik je verhalen leuk zelfs als je niks geen inspiratie hebt.grtjes Fiet