Dag 78 Viana - Navarrete 23 km.

22 juni 2015 - Navarrete, Spanje

Vanmorgen om 7 uur vertrokken. Het zou warm worden. En dat werd het. Om 11 uur, met nog 10 km. te gaan, was het 30 graden. Maar eerst om 9 uur koffie gedronken in Logroño, waar gelijk een Zuidkoreaan bij ons aan tafel kwam zitten met zijn selfie--stick en wel 100 foto's maakte. Zeker toen hij hoorde dat ik al meer dan 1500 km. had gelopen. Hij is daarna met ons meegelopen en vertelde over zijn overtuiging: Boeddha. Lang niet zo'n vrolijke jongeman gezien. Hij vertelde dat hij vaker kookt en toen werd hij gelijk geaccepteerd door 3 mannen die niet veel meer dan water kunnen koken. Voor het avondeten heeft hij spaghetti "Korean style" gemaakt. Zoveel heb ik de hele dag niet gezweet. Heet, maar wel lekker. Met een paar pilsjes moeten blussen en toen naar binnen gevlucht, want er brak een onweer los. Nu nog even een planning maken. Ik moet op 27 juni in Burgos aankomen, want de volgende morgen arriveert Ria. Moet lukken, 112 km. in 5 dagen. Daarna lopen we samen nog 475 km. en dan naar huis. Héél, héél stiekem begin ik af te tellen.
Hasta Manaña

1. Leon en Henny:
    Hoi Jan,
    Mooie foto van die ooievaars met die strak blauwe lucht, die hadden wij vandaag
    absoluut niet. Regen, regen en nog eens regen maar wel goed voor de tuinen want die hadden het heel hard nodig.
    Morgen zul je na dat hete eten wel gaan als een raket. Die 122 kilometer die ga je zeker halen als je die Koreaan nog een paar dagen voor je laat koken.
    En dat heeft nog een voordeel dat je iedere keer weer moet blussen.
    Groetjes, Leon
  2. Huub:
    Hay Jan.
    Het doet ons denkelijk allemaal goed dat je toch een beetje heimwee heb. je kunt aan de reactie wel merken dat we je echt niet vergeten. Zijn net terug van vakantie ook heimwee(Annie). Vanaf dat je weet dat Ria weer komt hoor en lees ik niets meer over blaren en rug pijn ,wat een wonder en dit nu al!!
    Jantje loop ze. Annie enHuub
  3. Hilly en Math:
    Halo Jan,
    wat een fijn idee dat je nu weet dat je het gaat halen. Het zal wel een gerust gevoel geven. A.s zondag ben je weer samen met Ria, en dan samen lekker uitlopen. Misschien nog een rustdag inlassen, kunnen jullie op jullie gemak van de omgeving genieten. Nog een prettige avond samen met je camino
    kameraden en ben voorzichtig met dat sterke eten, anders is jouw maag van streek.
    groeten, Math en Hilly