Dag 79 en 80 Navarrete - Azofra - Grañón 45 km.

24 juni 2015 - Grañón, Spanje

Eergisteren liep ik nog in de provincie Navarra, gisteren en vandaag in La Rioja en morgen in Castilla y Léon. Zo kom je nog eens ergens. De korenvelden van de Navarra zijn vervangen door de wijnvelden van La Rioja, een van de bekendste wijnproducenten van Spanje. Een mooie omgeving waar we nog even van kunnen genieten, want na Burgos, zo hoor ik zeggen, verandert het landschap in eentonige maïs velden. Onze Koreaanse kok Li heeft gisteravond nog gekookt, vandaag hebben we met een pilsje afscheid van hem genomen en is doorgelopen. Dus we zijn naarstig op zoek naar een nieuwe. In de herberg waar ik gisteren geslapen heb was een binnentuin met klein zwembad met fontein; de dames hadden overal was ophangen en zaten met hun voeten in het water. Op afstand leek het wel een Frauenlager. Maar wel gezellig. Tevens kwamen we in gesprek met een Koreaans meisje. Haar hobby is koken, dus die mag vanavond proefdraaien. Inmiddels zijn we geland in een herberg in Grañón. De eigenaar is een man die de Camino al 12 keer gelopen heeft en in de sixties is blijven hangen. En dat zie je. Nog 3 dagen en dan ben ik in Burgos en van daar nog 500 km. samen met Ria. Makkie!!
Hasta Manaña

1. Diana:
    24 juni 2015
    Mooi nationaliteiten die met hetzelfde doel op pad zijn geniet er van..
  2. Elly&Jack:
    24 juni 2015
    Dit kan niet meer stuk met Ria wordt het alleen nog maar mooier.
  3. Leon en Henny:
    Hoi Jan,
    Nog proficiat mit diene namensdaag.
    Ich ben blie das te wêr eine nuje kok gevonje höbs.
    Dat maak 't toch wat gemekkelijker.
    Nog drie daag en dan effe eine of twee daag rös en dan saame de letzte etappes.
    Groetjes, Leon en Henny
  4. Paulbronckhorst:
    dag Jan
    korte opmerking:
    Rioja!!! ig zou neet meer doorlaupe.
  5. Dre en Fiet:
    25 juni 2015
    Hoi Jan
    wat leuk al die koks je wordt wel verwend maar vooral de streek waar je nu loopt lijkt me heel mooi en dan van zondag Ria er bij wat kun je nu nog beter wensen .nog veel plezier
    grtjes Fiet
  6. Marion en Lambert:
    25 juni 2015
    Hoi Jan,

Fijn om door zo'n mooie streek te lopen. En dan ook nog mensen treffen die lekker voor je koken is helemaal te gek. Geniet er maar van en nog eventjes dan is Ria er ook en kunnen jullie samen genieten.
    Groetjes Lambert en marion