Dag 82-83-84-85 Belorado-San Juan de Ortega-Burgos-Hornillos 71 km.

29 juni 2015 - Hornillos del Camino, Spanje

In San Juan aangekomen zijn Pawel en ik 's avonds naar de pelgrimsmis geweest die Harrie, de pastoor uit Geleen, en de plaatselijke priester samen opdroegen. Na de mis was er nog de pelgrimszegen in de kapel van San Juan waar we allemaal nog een kruisje meekregen. Best wel indrukwekkend beetje 'emo' ook dat nog. Zaterdag zijn we samen naar Burgos gelopen, het was warm. Verder geen bijzondere gebeurtenissen totdat 's avonds in de stad een feest losbarstte ter ere van San Pedro. Eerder die dag was er al een optocht in de stad die zondag nog eens herhaald werd. (een beetje vergelijkbaar met vasteloavondsdinsdig in Holtum). Overal verklede groepen mensen die behoorlijk dorst hadden. Na een toch wel vermoeiende dag naar bed, maar van slapen kwam niet veel. Eerst om 11 uur een vuurwerk met enorme knallen en daarna de hele nacht het kabaal van feestende mensen. Toen we op zondagmorgen om half acht aan de overkant van de herberg gingen ontbijten stond de straat nog vol met feestende jongelui. Ik denk voor hen geen probleem want 60% is toch werkeloos. Na het ontbijt afscheid genomen van Pawel en Marcien. Ik blijf vandaag en morgen in Burgos en ben op mijn gemak naar het busstation gelopen om Ria af te halen die tot Santiago met me meeloopt. Best wel blij dat ze er weer is en dat niet alleen voor de was. 's Middags nog even naar de optocht gekeken en ons hotel opgezocht. Laat in de middag de indrukwekkende kathedraal bezocht en lekkere tapas gegeten. Op tijd naar bed maar ook dat leverde weinig rust op want het feesten ging ook die nacht Door tot we in de ochtend om half zeven zijn vertrokken. De jeugd weet hier van geen ophouden het gonsde nog van zingende en roepende jongens en meiden toen wij gepakt en gezakt vertrokken. Het was erg warm vandaag, 37 graden en een weg zonder schaduw door de Meseta, een uitgestrekt gebied met enorme graanvelden. Gelukkig al om half twaalf op de plaats van bestemming Hornillos.  Vanavond paella eten en weer op tijd naar bed in een rustige herberg. Zoals het er nu uitziet een kamer voor 6 personen voor ons tweeën kunnen dus rustig snurken. Op verzoek van Ria mijn baard eraf gehaald en lijk dus weer 20 jaar jonger. Rest me nog Rianne te feliciteren; het kaarsje heeft misschien wel geholpen.

Hasta Manaña

P.S.: Lambert, ik heb nog steeds geen Wielewaal gezien, maar vandaag wel diverse dwergarenden.

1. Dre en Fiet:
    hallo jullie twee
    Wat fijn dat jullie nu weer samen lopen en ik ben wel heel bij dat het niet voor de was.is. 20 jaar jonger lijkt me wat overdreven maar het maakt wel jonger er zonder .geniet er van want het lijkt me toch zwaar met die warmte vooral als ik de foto zie die lange weg zonder schaduw veel plezier samen grtje Fiet
  2. Harrie en Melanie:
    30 juni 2015
    Jan, doodzonde dat die baard eraf is. Gewoon opnieuw beginnen, iedereen vond de baard prachtig. Gooi de scheermesjes weg.
  3. Peter en Marlies:
    hoi Jan en Ria,
    gezellig weer met samen op pad maar wel vroeg uit de veren als jullie hetzelfde weer hebben als bij ons !! Jan, toch wel jammer van die baard, het had wel iets !
    heel veel groetjes, Peet en Marlies
  4. Hilly en Math:
    1 juli 2015
    Hola Ria en Juan,
    Het is bij ons 35 graden en de mussen vallen van het dak... Wij zitten onder de parasol met onze voeten in een badje, dus dat houden we wel vol. Maar om dan te wandelen in die temperatuur, nou daar heb ik veel respect voor. Denk wel aan jullie vochtbalans, dus genoeg drinken en dan vooral geen alcohol !!
    Noch effe volhouden en sterkte.
    Hilly en Math