Dag 88 en 89 Fromista - Carrión de los Condes - Tarradillos de los Templarios 52 km

3 juli 2015 - Terradillos De Los Templarios, Spanje

In Fromista vroeg vertrokken , 06.00 uur, het is hier dan nog niet licht in tegenstelling tot bij ons. De route naar Carrión voert weer door de onmetelijke graanvelden van de Meseta over 25 km. Onderweg treffen we verscheidene jongelui aan van de Australische groep van father Nick. De
laatste 10 km, een lange rechte weg, lopen we samen met Horst uit de Pfalz die denkt dat we hem verstaan met zijn dialect en kijkt verbaasd als we hem diverse malen vragen wat hij zegt. Al om 11.15 uur ter plekke maar de herberg bij de zingende nonnen van Santé Maria is nog gesloten maar we kunnen onze rugzakken wel al laten staan. Deze zingende susters zijn ook in de uitzending van de EO geweest.
Om 12 uur konden we weetr terecht en werden we hartelijk ontvangen met stukjes watermeloen en een meloendrankje. Slaapplaatsen werden aangewezen en het programma voor de dag waar je vrijwillig aan mee kon doen werd medegedeeld. Om 17.30 bijwonen van de vespers in de naastgelegen kerk. Om 18.00 samen zingen in de hal. Dit was zeer bijzonder, sommige pelgrims zongen hun eigen lied. Zelfs een beetje emotioneel.
Om 20.00 naar de mis met aan het einde de pelgrimszegen ook hier zie je medepelgrims een traantje wegpinken. Daarna een gezamenlijk diner van gedeelde meegebrachte etenswaren van de pelgrims. Dat mondde uiteraard uit in een bijzondere samenstelling van de maaltijd. Overigens zeer weinig Nederlandse pelgrims onderweg en Jan spant nog steeds de kroon wat afstand betreft. Om 10.00 uur naar bed op een zaal met 20 pelgrims. En ook de snurker naast Jan was er weer.
Overigens iedereen zeer bedankt voor de felicitaties en leuke reacties het houdt ons ook een beetje in contact met jullie wel en wee.
Vandaag in Carrión weer vroeg op, dat gaat vanzelf in een zaal met allemaal vertrekkende mensen om je heen. Weer een lange warme weg, de bedoeling was 23 km maar we hebben er een paar bij gedaan tot Tarradillos waar een mooi verzorgde herberg ons wachtte zelf's met een aparte kamer voor twee, kunnen we misschien wat slaap inhalen. Verder niets bijzonders deze dag, voelde voor mij, Ria, wel zwaar dus blij dat we er om 23.15 uur waren. Vanavond nog gegeten met Zoran uit Noorwegen en Mori uit Japan, een zeer apart figuur. Zegt ja als hij nee bedoelt en schrijft een boek over de camino.
Verder veel dezelfde mensen om ons heen gedurende de afgelopen dagen. Op naar morgen een tocht van 23 km. Jullie wensen we sterkte met de hitte hopelijk gaat dit weer snel voorbij.

Hasta Manaña

1. Wies en Rene:
    3 juli 2015
    Hallo jan en ria....gefeliciteerd en wat een tocht er weer op zitten.....al die pelgrims uit diverse landen heel mooie beleving....hier is het niet uit te houden ...snikheet....en s avonds buiten zitten steken je de muggen en steekvliegen....zit je onder de bulten en s' nachts slapen gaat ook al niet want er is een schreeuwlelijke kikker bezig....dus of een snukker of kikker is allebei niet leuk.....morgen is het t heets dus geen wandeleingen hier....zweten en binnen zitten....veul wandjel plezeer....en geneet von de natuur....doeiiiii
  2. Henk en resie:
    Hoi Ria en Jan,

ik zit zwetend achter de PC het is half negen 's ochtends en de thermometer staat al op 28 graden. wat wies schreef is zeer herkenbaar. moet dadelijk naar een begrafenismis die plaatsvindt in de kerk van een pastoor uit Geleen die ook de camino loopt . resie gaf aan dat jullie hem hebben ontmoet. bestaan toevalligheden ? ik begrijp dat jullie de gebarentaal behoorlijk onder de knie moeten hebben gezien de veelheid aan nationaliteiten die jullie ontmoeten. lijkt me een geweldige uitdaging om toch met elkaar te communiceren. ik proef een heel sterk gemeenschapsgevoel in jullie mail gezien de emoties in de mis die jullie beschrijven. ria , jan kan goed schrijven maar jij doet niet voor hem onder.
    Vandaag start de Tour in Utrecht, ben benieuwd of Tom Dumoulin het geel pakt.
    moet nu stoppen om me om te kleden: het ga jullie goed vandaag en ik hoop dat het niet te warm is voor jullie. tot de volgende keer
    gr en pelgrimsvolger
    henk
  3. Dre en Fiet:
    hoi Jan en Ria
    wat een warmte voor jou Ria is er al bijna weer een week dat je mee loopt. de eerste keer in het begin met regen en nu die warmte en toch door zetten knap Ik weet dat je ook nooit opgeeft.nog een fijne reis geniet van de omgeving en vannacht van de luxe kamer
    grtjes Fiet

ook nog de grt van maarten die komt net binnen gehuppeld
  4. Pia Bronckhorst:
    4 juli 2015
    Pittige tochten zo te lezen, maar prachtige ervaringen! Wij hebben respect voor jullie allebei. Hier is het inderdaad peentjes zweten. Dus maar even niet met gewichten gesjouwd, Ria. Houdt je rug het goed? Hele mooie dagen nog, geniet ervan! Heel veel groetjes van Pia en Paul
  5. Hans & Maril:
    Hallo ria en jan
    wij vinden het geweldig wat jullie presteren in die hitte en ook nog eens zo vroeg opstaan.
    Zo als zovelen al hebben gemeld is het hier niet uit te houden 37 graden onder de parasol. Daarnaast de boer die het de beste dag vond om over zijn dorre akker
    Te rijden. Dat wordt dus lekker stof happen. Dan kan je toch beter tussen de graanvelden lopen. Sterkte de komende dagen .
  6. Sarah:
    Coucou,
    Je viens de prendre de tes nouvelles Jan et je vois que Ria est à nouveau avec toi. Vous avez parcouru beaucoup de chemin depuis la dernière fois que j'ai regardé ton blog. Je vous souhaite un bonne fin de chemin. Il doit faire très chaud. Bises àvous deux. Sarah
  7. Marianne:
    5 juli 2015
    Hallo Ria en Jan,
    Met bewondering lees ik de reisverslagen, jullie trotseren de hitte en lopen stug door en wij zitten hier te steunen en zuchten met de ventilator op de sjnoet. Chapeau voor jullie beiden. Wat een geweldige ervaring en vooral prachtige herinneringen die je nooit meer zult vergeten. De communicatie met mensen waarvan je de taal niet spreekt, lijkt me een echte uitdager jullie wel toevertrouwd. De laatste weken samen kilometers vreten is natuurlijk ook heel speciaal. Ik brand wat kaarsjes voor jullie, in de hoop dat het helpt om de zware laatste loodjes lichter te maken. Blijf vooral genieten!!!
    Lieve groetjes Van Marianne