Dag 91 Bercianos del camino - Mansilla de las Mullas 26 km

7 juli 2015 - Mansilla de las Mulas, Spanje

Vandaag weer vroeg weg, het ontbijt van half zeven niet afgewacht daar de warmte, net als bij jullie aanhoudt. Maar voor ik het verslag over vandaag doe, eerst nog even over gisteravond in de herberg van Bercianos. Om 18.30 een, ik noem het maar gebedsdienst,  bijgewoond, zeer bijzonder en hier en daar emotionele momenten. Daarna werd samen gegeten, linzensoep, overigens erg lekker en daarna een salade met brood.  Als toetje watermeloen.  Zoals jullie lezen we blijven gezond bezig. De vrijwilliger raadde ons aan naar de zonsondergang te gaan kijken die erg mooi  zou zijn. Dat bleek ook het geval, de foto's hebben jullie vast al gezien. Alles bij elkaar was het een zeer gezellige avond waarbij het wel een grote familie leek. Goed gevoel ! Onze Japanner oogstte veel belangstelling en leverde soms, vooral bij Marion, een van de Duitse dames een lachwekkende situatie op.

Nu verder met vandaag. Het was een lange saaie weg met weinig afwisseling en de bekende medepelgrims onderweg wat wel weer gezellig is. De bedoeling was om in Reliegos te stoppen maar geen cash in onze portemonnee zorgde ervoor dat we door moesten naar Mansilla daar hier bijna nergens pinautomaten zijn. En gelukkig maar want in Mansilla wachten ons een gezellige avond. Het leek wel een familie feestje waarbij gezongen werd met als microfoon de wc - borstel die rondging en waarmee ieder zijn eigen lied in eigen taal ten gehore bracht. De wijn deed de rest en de Ieren staken met hun drinkliederen iedereen de loef af. Een geweldige avond, de foto's staan bij ons vorige verhaal daar deze eerder in het blog terechtgekomen zijn. Iets later dan gewoonlijk naar bed waarbij ons de hoofdprijs wachtte voor wat betreft de hardste snurker op de slaapzaal.

Morgen op naar Léon waar we ook een rustdag ingepland hebben.

1. Rezie:
    7 juli 2015
    Hallo Jan en Ria

Het is de eerste keer dat ik een reactie schrijf, ik heb het hele verhaal nl achter elkaar gelezen. Truus Dreissen attendeerde me erop. Ik zit op de camping in Nederland en heb de hele blog aan een stuk gelezen en genoten.
    Wat een mooie bijzondere verhalen, en de manier waarop Jan en jij ook Ria de camino wandelen heerlijk genieten met een wijntje en een biertje, niet overdreven lange afstanden echt geweldig. Soms natuurlijk ook afzien maar dat hoort erbij.
    We zien er al naar uit tot dat de tijd komt dat wij ook niet meer werken en zo'n tocht kunnen ondernemen.
    Nog heel veel wandel plezier samen en met andere bijzondere mensen die jullie ontmoeten.
    Gr. Rezie Loop
  2. Hanny:
    8 juli 2015
    Beste jan en ria. Hier weer een berichtje van hanny uit linschoten sinds dindag jl begonnen aan het traject troyes vezelay of iets verder. .. wat een mooie ervaringen met jezelf elkaar anderen en onze lieve heer zoals bourgondische limburgers toch zeggen ? Echt de geest van de camino ! Mooie bagage om mee te nemen in je rugzakken. Vandaag voor mij wel spiritualiteit in de kerk van Piseaux waar ik werd uitgenodigd om de prachtige nieuwe ramen over de schepping te bekijken. Helaas nog geen spiritualia hier alleen in het café in ervy - le - chatel want om nu in mijn eentje een Heineken te drinken. .. (ja die hebben ze hier! !!!). Ik houd het maar op thee met wifi. . Groetjes hanny