Dag 92 en 93 Mansilla de las Mullas - Léon 19 km

7 juli 2015 - Mansilla de las Mulas, Spanje

Gisteren in Mansilla om 6.30 uur op weg naar Léon voor een route van 19 km waarvan men aangeeft dat dit een vervelende route door het industrieterrein voor Léon is.. velen nemen dan ook de bus maar daar zijn we niet voor gekomen. Uiteindelijk viel het, vonden wij tenminste, reuze mee. Onderweg na 10 km een ontbijtje genuttigd en door. Om 10.30 al aan de rand van Léon aangekomen en onze weg naar ons hotel gezocht. Bij het binnen komen van Léon stond al een informatiestand met vrijwilligers die ons de weg wezen. We zagen daar nog meer bekende voorbij komen.

Onze weg dan ook snel gevonden, hotel opgezocht wat prima is en in het centrum ligt. De was gedaan, het balkon gebruikt om de was te drogen. Jan heeft lijntjes gespannen en ja, ik heb de was gedaan. Als eerste de kathedraal bezocht, een prachtige kerk, en daarna terrasje gepikt samen met Helene uit Canada, een lieve vrouw,  die ons heeft uitgenodigd om naar haar in Canada te komen,  wie weet. Lekker gegeten in de avond en op naar vandaag.

Na een prima ontbijt de stad,  die zeker de moeite waard is, verkend. Straks nog naar de pelgrimsmis en ergens eten en dan is het gedaan met de luxe en worden we weer echte pelgrims.

Hasta Manaña

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Henk en resie:
    Dag Jan en Ria,
    Met zo'n inzet een discipline kan het niet meer mis gaan. Daarom maken wij ons geen zorgen, op deze manier halen jullie zeker de eindstreep. Cum laude zullen we maar zeggen.
    Er brandt iedere dag een kaarsje bij de Boeddha voor als het af en toe toch wat minder gaat. Groeten, Resie.
  2. Peter en Marlies:
    hoi Jan en Ria,
    jullie hebben er nog altijd stevig de pas in, lees niks meer over een eventuele blessure bij Ria dus dat zal wel goed gaan. Het begint nu toch echt op te schieten (hebben jullie trouwens dat vervelende stuk langs de snelweg al gehad waar die man in Vezelay over vertelde). Heel veel groetjes en weer tot schrijfs, Peet en Marlies
  3. Marion en Lambert:
    Hoi Ria en Jan,

Het gaat goed daar met jullie. Ria heb je geen last meer van je been?
    Fijn dat je eindelijk de was hebt kunnen doen. Geniet straks maar van die lekkere maaltijd, zodat jullie er morgen weer tegenaan kunnen.
    Groetjes Lambert en Marion
  4. Marion Mewissen:
    Hoi Jan en Ria,

Het begint echt op te schieten voor jullie. Ik heb niet het gevoel dat de laatste loodjes voor jullie zwaar zijn. Ik lees niks meer over de pijn van Ria, en jij Jan hebt nog geen keer geklaagd( op papier) volhouden, jullie zijn geweldig!!!
  5. Leon en Henny:
    Hoi Ria en Jan,
    Nog bedankt voor de app met felicitatie en ik hoop dat hij gesmaakt heeft.
    We gaan ervan uit dat jullie genieten van de welverdiende rustdag in Léon.
    Nu kunnen jullie langzaam beginnen met aftellen, even googlen laat zien dat het toch nog een dikke 300 km zijn maar dat gaat jullie zeker lukken.
    Leuke avond nog en succes met de route van morgen.
    Groetjes, Henny en Leon
  6. Huub:
    Hay Ria en Jan.
    Zo op de foto te zien ontbreekt er niets aan jullie ontbijt prima zo.
    Verder heb ik een schatting gemaakt van nog ongeveer 300 km ,en dan terug???.
    Als ik dit allemaal lees dan zijn jullie helemaal verslaaft, aan vreemde mensen, kerken en vocht. Kom op de laatste loodjes zijn altijd het mooist. Aan ontbering geen gebrek maar met respect een mooi recept.
    Groetjes uit het broeierige Holtum
    Annie en Huub
  7. Hilly en Math:
    Hallo Ria en Jan,
    Op de foto's ziet het er gezellig uit. En samen met andere pelgrims zingen, dan vraag ik me wel af wat jullie voor een lied gezongen hebben. We merken dat in dit gedeelte van de reis het spirituele aspect meer leeft bij jullie. Elke dag naar de kerk voor een mis, nou dan krijgen jullie zeker hulp van boven. Ria hopelijk heb je geen last meer van je been, respect, je gaat gewoon door. Fijne avond verder en morgen gezond weer op. Math en Hilly
  8. Henk van velzen:
    8 juli 2015
    Hoi Jan,nog even volhouden en dan voetreis terug[ha ha]
  9. Jo en Gertie:
    8 juli 2015
    Hoi Jan en Ria

Geweldig. Wat fijn om de laatste kilometers samen te lopen.Succes met de laatste kilometers .
    Groetjes Jo en Gertie