Dag 2 Anhée - Givet 32 km. Jan in the mist.

7 april 2015 - Givet, Frankrijk

Na een prima ontbijt en een fotoshoot van Jacques, hij maakt van elke pelgrim een foto voor in zijn album, rond 9 uur op pad gegaan. Uiteraard weer langs de Maas, de Maas en de Maas. Het was best wel koud en flink mistig. Om 1 uur in Dinant aangekomen waar inmiddels het zonnetje flink zijn best deed. Hier werd ik Door diverse mensen aangesproken die mij een bon camino en beaucoup courage wensten. Dat is best prettig om te horen.  Bij de bakker trof ik 2 Belgische dames, die een gedeelte van de camino lopen, waar ik een tijdje ben meegelopen. Op een gegeven moment gaat dan toch ieder weer zijn eigen weg. Ze kakelen wel erg veel. Ondertussen in een weiland mijn i-pod verloren met witte kabel, dus denk je die vind ik wel snel terug. Een weiland vol met witte grasbloempjes. Net toen ik sint Antonius wilde aanroepen vond ik hem terug. Vol goede moed weer verder. De dames gelukkig niet meer teruggezien. Om 5 uur werd ik door de koster in het Frans en zonder tanden op mijn slaapadres verwelkomd. Ik denk dat ik gisteren het mooiste overnachtingsadres heb gehad en hopelijk vandaag het slechtste. De douche viel gelukkig nog wel mee. Voor alle zekerheid gebruik ik maar mijn eigen slaapzak en kussen sloop.

Morgen een kortere etappe, weer terug naar België, Mazée. Nu nog even mijn voeten verzorgen en dan naar bed. Alweer bedankt voor jullie opbeurende berichten en tot morgen.

Au record

Jan Camino

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marja:
    7 april 2015
    Hoi Jan. Voor morgen een goed lopende dag toegewenst na - zo te lezen - enkele ontberingen vandaag. Veel succes!
  2. Wies en Rene:
    7 april 2015
    Ha jan fotokes zien er mooi uit.....mooie bootjes.....en toch wel gezellig die kakelende kippen....en weilanden met margrietjes....en ook nog t zunke...en vooral de lokatie....slaap lekker in je eigen zakje.....welterusten .
  3. Edmond Boruta:
    7 april 2015
    Jan veel succes morgen en gelukkig dat je weer de muziek hebt gevonden dan heb je minder last van die kippen en mooie foto's en mooie verhalen van je dus komt allemaal goed.
  4. Huub:
    7 april 2015
    Jan ik zou kijken of je ergens een ROOD kabeltje kunt krijgen.
    Kijk dan wel uit met die franse stieren. Hopelijk wordt je van nacht niet bekeerd. Verder rustig aan en hou je gezond.
    groet Huub
  5. Marion Mewissen:
    8 april 2015
    Goeje morge, nou nou, die slaapplaats valt me reuze mee. Ik kom op ergere plaatsen kan ik je vertellen!!
    Hoe gaat het met je voeten?
    Ik wens je een mooie zonnige dag toe, geniet!
  6. Diana:
    Hoi jan hopelijk goed geslapen... Succes met dag 3
  7. Henk van velzen:
    8 april 2015
    Goeie morgen Jan,een goeie voetreis gehad gisteren.
    Vandaag erweer tegen aan en laat gaan met die banaan.
  8. Tom Stoffels:
    Ha Jan Camino!

Leuk om ug te volge ongerweag. Gelökkig good sjpul gekoch om enigszins ein bietje hygiënisch te sjloape. Bon chance!
  9. Thei Storken:
    Goede morgen Jan,
    Fijn om te lezen dat het goed met je gaat. Tijdens de reis zul je niet alleen met kippen te maken krijgen, maar met mensen van allerlei pluimage. Dat lijkt me prachtig. Ik wens je mooie dagen toe en geniet van de stilte van de natuur, want die heeft vele geluiden.
  10. Jo en Gertie:
    8 april 2015
    Ha die Jan .Het ziet er wel gezellig uit op de foto s. Het begin is er. Loop ze en geniet ervan.
  11. Paulbronckhorst:
    hai don Camino,
    Best al ver 32 km en dat met 2 kwekkende dames, zowel fysiek als mentaal een hele inspanning. Kan me voorstellen dat je de iPod extra verloren bent.

Voor vandaag veel zon en denk er aan "You never walk alone"
  12. Henk en resie:
    8 april 2015
    Zo te lezen heb je er zin in en verloopt de reis goed , dat stelt ons gerust. Hopelijk is de mist opgetrokken vandaag en kun je ook van de omgeving gaan genieten. Het lijkt mij leuk om medebewandelaars van de camino te ontmoeten en ervaringen uit te wisselen. Dat geeft moed en inspiratie voor als het effe niet meezit. Jan, hou je taai en we blijven je volgen.
    Groeten, Henk en Resie.
  13. Hilly en Math:
    Jan,
    we hebben gisteren de film gezien over de Camino, en geconstateerd dat het na de Pyreneeen (trema heb ik niet op de telefoon) wel heel erg gezellig wordt, en er in de avond veel , heel veel wijn gedronken wordt. Je moet wel nog even doorzetten voordat je bij de Pyreneeen komt. Geniet ervan.....
    Hilly en Math
  14. Kevin en Annelien:
    9 april 2015
    Hi Jan,

Wat goed dat je dit doet! Heel veel succes en plezier op je tocht. Ik ga je verhalen volgen! Groeten, Kevin