Dag 1 Namen-Anhée 22 km. We zijn er bijna....

6 april 2015 - Namen, België

...maar nog niet helemaal. Vanmorgen gestart in Namen. Het was wel even zoeken om op de route te komen, maar met hulp van 3 telefoons is het toch gelukt. Nog even mijn eerste stempel gehaald bij de plaatselijke VVV en afscheid genomen van Ria, Jill en Ward. De route slingerde 22 km. langs de Maas en zag er met de Ardennen op de achtergrond best wel indrukwekkend uit. Maar na 15 km. begint dat best wel te vervelen. Dus oortjes in en luisteren naar I will survive en potje met vet. Om half vier aangekomen op mijn slaapadres waar ik hartelijk werd begroet door Jacques en Christine die me gelijk al hielpen met het reserveren van de komende 3 overnachtingsadressen. Christine is 66 jaar en heeft behalve het  verzorgen van 100 pelgrims per jaar ook nog de opvang van kleine kinderen. Jacques is 69 en heeft 2 keer de pelgrimsroute gelopen en 1 keer gefietst. In 2003 zijn zij begonnen met de opvang van pelgrims. Na het douchen even in de tuin zitten en nieuwsgierig de berichtjes lezen. Dat was een hele klus, maar is wel erg fijn om te zien hoeveel mensen met je meeleven. Op Facebook rollen de vrienschapsverzoeken binnen. Wat ben ik populair haha. Bedankt Henk, Harrie, Jan, Tim, Elly, Pia, Paul, Marion, Jill, Wies, Hilly, Ingrid, Henny, Marja en Willem. Volhouden!

Marlies nogmaals proficiat. Ik zal de eerste Leffe op jouw gezondheid drinken. HBC heeft gewonnen. Dat wordt een Leffe extra vanavond. Terwijl ik aan de tweede zit te slurpen krijg ik een bericht dat Ramon jarig is. Proficiat Ramon. De derde is op jouw gezondheid.

Dadelijk nog even de route voor morgen bekijken, 30 km. naar Givet. Voorwaar geen kattepis, maar met muziek van dhr. A. Hazes moet dat wel lukken.

Dit was mijn eerste etappe, nog maar 99 te gaan. Behoudens pijn aan mijn voeten, in mijn benen, rug en nek viel het best wel mee. Nu snel afsluiten voordat ik weer een bericht krijg dat er iemand jarig is.

Jusqu'à demain.

Jean Le Pèlerin

1. Huub:
    Hay Jan
    Jan ik ben echt tevreden over je eerste resultaal.
    Ga zo door en iedere dag kom je dichter bij???
    Verder wens ik je goed geharde voet zolen en een portie doorzetting.
    Groetjes Huub en Annie
  2. Nol Mewissen:
    Hoi Jan,
    De eerste tocht zit er op. Alle begin is moeilijk. Heb je eens een uurtje niets te doen dan is het leuk de website van Jolanda Linschooten te bezoeken. Zij heeft 2000km van Zuid naar Noord Engeland gerend in etapes van 42 km. Was toevallig vandaag op TV. De kop is eraf!
  3. Lilian:
    6 april 2015
    Hey Jan, we zijn net terug uit de tent. Was gezellig in de tent. Ik heb Han nog even gezien en gesproken. Hij mist je nu al. Maar 22 km gelopen ik vraag met af of je getreuzeld hebt onderweg.

Gr. Math en Lilian
  4. Luuk:
    Hallo Jan,

Succes komende maanden! We gaan je volgen.

Gr Luuk
  5. Bertine krekels:
    Hallo Jan,

Wat geweldig, dat je dit avontuur aangaat! We gaan je zeker volgen.
    Heel veel succes en sterkte!
    Tjeu en Bertine Krekels
  6. Arno en Gertie:
    6 april 2015
    Hoi Jan, super, de kop is er af. Veel succes voor de volgende kilometers. Voor nu een goede nachtrust en tot morgen of zo.
    Arno en Gertie
  7. Odette &Frans:
    6 april 2015
    Jan de kop is der van aaf succes verder weer volgen dich.
  8. Wies en Rene:
    6 april 2015
    Yeah jan de kop is eraf of hoe luid het gezegde de start is gemaakt en nu gaat het echt beginnen heerlijk om je blok te lezen en mee te leven met je trip en dat met een potje met vet.....en af en toe een fotoke erop zetten.....succes.
  9. Jos en annie:
    7 april 2015
    Hoe dan ouch inch ving het knap dat ste der aan begoonne bes. Succes en ich blief dich volge.
  10. Diana:
    7 april 2015
    Goedendag de kop is er idd af super hoor zelf een fanatieke hiker dus volg u graag succes met dag 2
  11. Antoinette Props:
    7 april 2015
    Hoi Jan veel succes vandaag en hopelijk geen Leffe blaartjes aan voeten .
  12. Peter en Marlies:
    7 april 2015
    hoi Jan en nu maar hopen dat je veel verjaardagen doorkrijgt, kun je legaal 's avonds een paar pintjes extra vatten. De kop is eraf, hier schijnt de zon, hopelijk bij jou ook !!
    Tot het volgende berichtje, veel groetjes, Peet en Marlies
  13. Henk van velzen:
    7 april 2015
    Hop naar de volgende stop,succes!
  14. Marion Mewissen:
    7 april 2015
    Ha, zoals (bijna)iedere dinsdag, wekker, opstaan, douchen, koffie, en hup de auto in. Vanmorgen moest ik aan je denken, wat heerlijk zo n vrij gevoel en niks aan de kop!! Maar ja verschil moet er zijn! Geniet van dag 2 ben weer erg benieuwd naar jouw verhaal.
  15. Harrie en Melanie:
    7 april 2015
    Jan, je tweede dag zit erop. Ik geloof dat het weer in Zuid-Belgie heel behoorlijk was. Trouwens het weer is de komende dagen best aangenaam. In Noord-Frankrijk wordt het de komende dagen 18 tot 21 graden. Je gaat richting de Champagnestreek dus vanavond de laatste keer aan de Leffe en daarna een aantal dagen aan de bubbels. Jan, wandel ze en tot morgen. Trouwens hiervwas het weer vandaag ook oké.
  16. Bart en Ingrid:
    Dag Jan,
    Hoe is dag 2?
    Hier is het als vanouds. De jongens hangen op de bank en Ingrid eet weer opgewarmde Marconi. Mijn werkelijke wandeling met Servi gaat niet door. Servi is mijn collega en heeft nu voor de 9e keer de Kennedymars gelopen. Hij was om 16.10 binnen. Maar goed wat is een keertje 80 km lopen. Stelt niks voor als je nog 2450 km voor de boeg hebt. Succes en als het goed weer is morgen dan zou ik een dagje in de zo'n liggen :).

Groet van ons allemaal.
  17. Henk en resie:
    Hoi Jan,
    goed om te lezen dat je de eerste dag goed bent doorgekomen: de eerste klap is een daalder waard !!
    succes morgen richting champagnestreek en met de muziek van andre Hazes moet het motegn zeker lukken.
    tot mails
    henk en resie
  18. Marlies en Peter:
    Hoi Jan,
    De kop is eraf.Dag 2 zit er ook al op! Zo ga je stap voor stap verder ,maar ook..stap voor stap dichterbij!! Dank je wel voor je felicitatie,heb een hele fijne en verrassende verjaardag gehad.hebben je gemist, maar hopelijk heeft de Leffe je daar ook goed gesmaakt!Succes verder en we zijn weer heel benieuwd naar je volgende verslag. Groeten, Marlies en Peter.
  19. Hilly en Math:
    Jan,
    hopelijk ben je goed de 2e dag doorgekomen.We kijken vanavond naar de film "the Way". Kunnen we ons een beetje inleven in wat jij allemaal gaat meemaken. Nog een ontspannen avond en succes morgen.
    Math en Hilly
  20. Desiree:
    8 april 2015
    Hey Jan,
    Ik lees dat je het na 1 dag al saai vindt langs de Maas, dat is wel heel erg grappig!!! In overleg met Ria (uiteraard) heb ik daarom mijn 4-daagse liedbundels uit vervlogen tijden afgestoft en ga je verblijden (gniffel gniffel). De stem wordt gesmeerd met Leffe dus dat komt goed. We beginnen maar eens met een netjes- en kuis liedje categorie potje met vet:
    Liedje 1.
    10 kleine visjes, die zwommen naar de zee
    eentje zei: ik ga niet mee,
    ik blijf liever in die vieze oude sloot
    want in de zee daar zitten de haaien en die bijten je...
    blub blub blub blub blub blub 2x
    9 kleine visjes etc.

Als je later behoefte hebt aan barliederen, dan hoor ik het graag.
    Hals und beinbruch,
    Desiree oet Baakhaove