Dag 3 Givet - Mazée 20 km. La vie est belle

8 april 2015 - Viroinval, België

Lief dagboek haha:

Vanmorgen op tijd mijn bed uit: dames komen mijn kamer poetsen (maar niet echt). Bij de supermarkt broodje gezond en fruit gehaald. Goed bezig Jan!! Het zonnetje schijnt al volop en ik ga om 9.30 uur op pad. Om te beginnen een stukje Maas maar na Aubrives laat ik deze links liggen, nou ja eigenlijk rechts en loop de binnenlanden in. Prachtige natuur en het eerste hert gezien. Om 1 uur een lekker kaasplankje gegeten (nee niet het plankje) en na een paar colletjes van de 2e categorie bij de chambre d'hôtes van madame Marie in Mazée aangekomen. Wat is dat toch, ook zij heeft geen tanden. Er is hier geen WiFi, dat kon ze niet eens uitspreken zonder tanden. Na de douche een lekkere Duvel gedronken en gevraagd naar een restaurant in de buurt. In Treignes kan je lekker eten, maar is 3 km heen en en weer 3 km terug. Amehoela, ik verzet geen stap meer. Ik heb nog stokbrood en fruit en in plaats van soep neem ik nog maar een Duvel. Vandaag maar 20 km gelopen: Tim zal hier niet blij mee zijn, maar dat haal ik wel in. Morgen naar Olloy-sur-Viron, een route door de bossen en volgens madame Marie een "fflakke tofft". Nu nog even relaxen, jullie reacties lezen en op tijd naar "der puus".

A demain (zingen jullie dat liedje van Dalida maar zelf)

P.S.

Ik heb zelfs al volgers uit Geleen, enne Tom: geen sluikreclame op mijn blog. Na 70 km lopen en 3 cols krijg ik mijn wandelbroek nog nauwelijks over die dikke kuiten uitgetrokken. En nog 1 ding: bepaalde groeperingen moeten 1 keer in hun leven een reis naar Mekka maken. Elke rechtgeaarde Limburger zou wat ik nu doe ook een keer moeten doen. En dat meen ik.

1. Harrie en Melanie:
    8 april 2015
    Ik geloof dat je je op je gemak voelt en geniet, fijn. Maar eerlijk gezegd zie ik me niet aan zo'n tocht beginnen, jij kan dat wel. Hopelijk blijft het weer goed en kan je je kilometers maken. Jan blijf vooral genieten.
  2. Ria:
    8 april 2015
    Nu moet ik toch ook even reageren via deze weg. Je zei dat je niet kon schrijven maar dat valt toch reuze mee. Ik heb zelfs hardop zitten lachen (in mijn eentje, ja) ga zo door. Geniet lekker verder en laat ons meegenieten . Verheug me al op straks meelopen.
  3. Wies en Rene:
    8 april 2015
    Ha jantje klink voortreffelijk je bent op de goede weg...heb verhaaltje voor gelezen aan rene die is alleen maar aan t klussen en wordt steeds stijver tja hoort bij de stieve knie....zal hem je na sturen kan hij mee wandelen en duvels drinken.....geniet van je duvelkes en morgen weer fris op....ps ria heeft gelijk....heerlijk je verhaaltjes ik geniet ook mee....ga zo door....
  4. Roel en serena:
    8 april 2015
    Hallo Jan, leuk je "dagboek" te lezen en de humor. Vooral dat stukje over de tanden en wifi haha geweldig! moest er ook erg om lachen. Han heeft het niet van een vreemde! We wensen je nog fijne veilige kilometers toe. groetjes!
  5. Lilian:
    Hey Jan,

Ik ben iedere dag weer benieuwd wat je hebt mee gemaakt. Zoals jij schrijft zie ik het gewoon voor me. Ik zie je zo denken amehoela dat ga ik echt niet doen. Dat van die tanden is inderdaad heel apart.
    Ga vooral door met schijven en lopen.

Lilian
  6. Edmond Boruta:
    8 april 2015
    Hoi Jan mooie foto's heb je en leuk verhaal geschreven en zo te zien kom je niks te kort van een heerlijk plankje en broodje en dan nog eens die koele lekkere pils erbij heerlijk toch .geniet ervan en succes voor morgen.
  7. Roy G:
    Hey Jan,

Klasse bezig. Ik wist niet dat jij verder liep dan café de aezel en hbc'09.. Heel veel succes komende tijd!
  8. Arno en Gertie:
    Hoi Jan,
    Geweldige humor, dat is genieten. Verheugen ons iedere keer opnieuw om in de lieve dagboek mee te mogen lezen. Waarschijnlijk hebben die 2 tandloze wel het plankje opgegeten. Slaap lekker en wensen je morgen weer nieuwe en mooie kilometers.
  9. Luuk:
    8 april 2015
    en zelfs volgers uit Sittard!!
    Wel wat meer km's per dag lopen want anders moet je straks de mansluuj zitting missen
  10. Hans & Maril:
    8 april 2015
    Hallo Jan geweldig dat je het zo naar je zin hebt.
    Ik wist niet dat je op de belgische bieren route zat.
    Nou de komende dagen wordt het mooi wandelweer.
    Geniet ervan we zullen je avonturen blijven volgen.
    groetjes, Hans en Maril.
  11. Leon en Henny:
    Hoi Jan,
    Dat je humor had dat weten wij natuurlijk al heel lang maar nu blijkt dat we ook nog een schrijver in ons midden hebben.
    Hou vol en ga zo door dan wordt dat nog een hele leuke verhalenbundel voor ons maar ook voor jezelf om straks nog eens terug te lezen.
  12. Marion en Lambert:
    9 april 2015
    Nou Jan, je kunt mooi beschrijven wat je meemaakt. Her is alsof we er een beetje bij zijn. Fijn dat je lekker weer hebt. Laten we hopen dat dat lang zo blijft. Geniet er maar van en laat de duveltjes lekker smaken. Veel succes

Lambert en Marion
  13. Jos en annie:
    9 april 2015
    Beetje filosoof, beetje journalist, beetje stand up comédienne. Leuke stukjes jan. Keep It up.
  14. Astrid:
    9 april 2015
    hallo Jan, wat leuk om je verhaal te mogen lezen. Ik denk dat je atletisch terugkomt en dan sta je met een blikje cola in je handen terwijl alle "meiden/vrouwen" je "goddelijk" vinden, haha.
    Drink nog een duvelke!!! groetjes oet Gelaen.
  15. Henk van velzen:
    9 april 2015
    Hallo Jan,al weer vroeg op pad,heb je deze dag ook alweer gehad!
  16. Peter en Marlies:
    9 april 2015
    hoi Jan, ik heb ooit als meisje de boeken van Joop Ter Heul gelezen, ook die begon iedere keer met 'lief dagboek' -:)) Hoop wel dat je over een paar weken een beetje enthousiaster schrijft over je gastheer en gastvrouw. Gaan ervan uit dat je vandaag (09/04) hetzelfde weer hebt als wij, nou dan verdien je je pint vanavond dubbel en dik (misschien wel 2) !!
    groetjes, Peet en Marlies
  17. Jo Hermans:
    9 april 2015
    Jan es te d'n brook gèt hoeger optrèks daan d'n kuute, löp dat e stök gemekeleker
    en de kums daan ouch e stök weijer.
    Veer genete met diech met.
    Kompleminte.
  18. Marion Mewissen:
    9 april 2015
    Enne? Al aan de ijskoude? Die heb je zeker verdiend na vandaag na de hele dag zon. Denk erom, niet uitdrogen!! Hou je taai!
  19. Aggie Munsters:
    Bonjour Jean,
    Zo te lezen loopt het lekker!
    Het schrijven gaat je ook al goed af. Zo komen er allerlei verborgen talenten
    naar boven na je pensionering. Wil, zoekt alvast een uitgever voor jouw
    verhalenbundel.
    Beaucoup de plaisir et bonne route !
    Aggie en Wil.
  20. Marja:
    9 april 2015
    Hoi Jan. Gisteravond verkeerden wij in een gezelschap waarvan verschillende mensen de tocht gefietst hebben. Het straalt ook een beetje op ons af dat wij iemand kennen die de camino nu te voet aflegt. Maar ja, Jan, jij levert uiteindelijk de fysieke prestatie. Wij zijn er trots op dat een van onze wandelvrienden deze uitdaging aangaat.
  21. Harrie en Melanie:
    9 april 2015
    Je bent vandaag weer een stukje opgeschoten richting Santiago, morgen begin je al aan de vijfde dag. Nu HBC, vanavond de inhaalwedstrijd tegen Centrum Boys met 2-1 thuis verloren, gelijkspel was mogelijk geweest, jammer. Jan, voor morgen wandel ze en heel plezier.
  22. Diana:
    10 april 2015
    Deze gemist maar super! Staat idd hoog op mijn lijstje dus vandaar het volgen van jouw avonturen..
  23. Ton Schrijnemakers:
    10 april 2015
    Ha die Jan,

Mooi, we volgen je !!
    Mooie verhalen, en.. Vel blijven schrijven.
    Succes in je mooie tocht,
    Lut en Ton