Dag 8 Lalobbe - Château Porcine 22 km

13 april 2015 - Château-Porcien, Frankrijk

Gisteravond nog een keer al jullie reacties doorgenomen. Ik blijf me verbazen en ben tot de volgende slotsom gekomen van week 1:

DE MEEST COMPLETE REACTIE (incl. beste zinsconstructie en de minste taalfouten)    1e prijs: Thei Storken. Een ketel 1 (glaasje) af te halen en te nuttigen bij Twan.

DE MEEST BEMOEDIGENDE REACTIE                                                                                      1e prijs: Desirée. Mooiste en langste liedjes. Ik heb ze wel 10 keer gezongen. De prijs is een bos tulpen, wel zelf plukken in je eigen tuin.

DE MEEST DEPRIMERENDE REACTIE                                                                                    1e prijs: Marion en Nol. Opmerking groene shirt en rode pet en vooral  op zondagmiddag zonder mij naar De Aezel. Tracteren jullie jezelf maar op een Spa rood

DE MINSTE REACTIES OP MIJN BLOG 1e prijs (na loting) Han. Een ketel 1 te betalen bij Twan. Kan mooi verrekend worden met die van Thei.

Laat bovenstaande jullie nog meer inspireren om nog meer en nog betere reacties te schrijven, want volgende week wordt de stand van week 2 gepubliceerd.

Dan nu naar de orde van de dag. Vanmorgen in mijn eentje op pad gegaan. Lekker wandelweer, beetje bewolkt. Veel rechte veldwegen waar geen einde aan komt, klimmen en dalen. Geweldig!! Maar niet echt. Uiteindelijk in Château - Porcine aangekomen en nadat ik mij bij het gemeentehuis gemeld heb en een stempel in mijn boekje heb gekregen richting pelgrims verblijfgelopen. En wie zie ik hier? Hanny!       Na het douchen op een bankje in het zonnetje gezeten. Nu zitten we in een cafeetje met een pilsje en wifi. In het pelgrimshuis zijn 3 bedden. En de pelgrims stromen binnen. We zijn nu al met 5 personen in een ruimte van 7 m2. Ik heb mijn oordopjes al klaargelegd. Gelukkig zijn het allemaal meisjes van 18 jaar. Haha. Dadelijk pelgrims menu eten en in samenzang snurken.

A demain

1. Ria:
    13 april 2015
    He Jantje, volgens mij mis je ons en loop je terug richting Holtum. Dat bord heb ik al eens eerder gezien met dezelfde afstand. Of zit je al dagen in de kroeg in de buurt van dit paaltje en laat je ons denken dat je het zwaar hebt.
  2. Henry:
    13 april 2015
    Jan, laat ze maar lullen. Lekker in je eentje aan de wandel. Niemand de zeurt en niemand om ruzie mee te maken. Wandel ze morgen.
  3. Edmond Boruta:
    13 april 2015
    Jan weer een mooi verhaal en leuke foto's en t gaat je goed af en ik hoop dat t met de blaren ook goed gaat en t weer is ook goed dus wandel maar heerlijk morgen en weer een leuk verhaal erbij de groetjes.
  4. Leon en Henny:
    Hoi Jan,
    Je hebt het er toch maar heel erg druk mee iedere dag een flink eind lopen daarna mooie verhalen schrijven en nu zie ik dat je er weer een job bij hebt, namelijk die van reactierecensent.Leuk gevonden.
    Ik merk dat je schijnbaar nog geen rustdag nodig hebt dus als je morgen weer gaat lopen passeer je de 200 km dat is toch al een heel behoorlijk aantal.
    Dus voor morgen weer goed weer en wandelplezier gewenst.

P.S. Even langs deze weg een berichtje voor de geboycotte Peter. Als je een foto bekijkt en plaatst dan een reactie dan staat deze onder de foto ( heb ik ook al een keer gehad) maar staat wel in de kolom alle reacties.
  5. Ria:
    13 april 2015
    He Jan, ik zal maar snel zelf reageren. Leon wijst mij erop dat de km niet gelijk zijn en je dus niet terugloopt (wishfull thinking perhaps). En ja wordt tijd dat ik een nieuwe bril krijg, Leon je hebt gelijk. Is voor gezorgd.
  6. Peter en Marlies:
    13 april 2015
    hoi Jan, we hopen dat je ze aankan, die meiden van 18, maar we denken dat je met je snelle petje behoorlijk indruk hebt gemaakt op ze.
    Voor morgen alvast veel loopplezier (Leon bedankt voor de tip),
    veel groetjes Peet en Marlies
  7. Jo en Gertie:
    Ha die Jan.
    Al 1 week om . Het is leuk om te lezen hoe t met je gaat en de reis verloopt.Je
    hoort al bij onze dagindeling net als de krant lezen. Jou reisverhalen volgen.
  8. Harrie en Melanie:
    14 april 2015
    Jan goeiemorgen. Ik zit hier in Maastricht in het provinciehuis waar ik me vandaag weer met allerhande onnozeligheden bezig mag houden. Nog anderhalf jaar en dan ben ik van de "zeik" af. Prijs jij je gelukkig en geniet van dat prachtige golvende landschap van de Champagne, de zon en de verhalen van de andere wandelaars. Als je ook af en toe pijn aan je voeten hebt, niet aan denken, gewoon doorgaan met genieten en plezier hebben.
  9. Henk van velzen:
    14 april 2015
    Hoi Jan,bij terug komst staat er een glas leffe voor je klaar.
  10. Henk en resie:
    Dag Jan,
    Zo te lezen en te zien heb je je weg wel gevonden op de camino.
    Wat zijn dat voor lappen naast de spaghetti ?
    BON VOYAGE!!!!!!
  11. Jan en Jose Schreuders:
    14 april 2015
    Hoi Jan.Sorry van mijn late reactie.Ikhad dit nog voor je vertrek willen doen,maar ja....We hopen en lezen natuurlijk dat alles tot nog toe goed verloopt.Geweldig, en we lezen dagelijks je leuke verhaaltjes.Veel wandelplezier en een goede reis gewenst!!Jan en Jose Schreuders.
  12. Huub:
    Hay Jan.
    Jan ik mis je dag 9 verslag. Zit al vanaf 2 uur achter mijn computer maar niks he, ik ben er aan verslaaf aan geraakt. Doe de groetjes aan Hanny als je haar nog een keertje tegen komt, o nee de liefse is uit ze is naar huis, grapje. Jan veel plezier en hou vol mijn jong.
    groetjes Huub
  13. Diana:
    14 april 2015
    Durf bijna niks te zeggen haha krijg ik dadelijk de poedelprijs wel benieuwd 5 bedden en heel veel pelgrims... Hoe gaat dat met de verdeling?
  14. Desiree:
    Ca va?
    Leuk gevonden, je prijsvraag! Ich zegk Jan haet um, 1e pries einzelgengers :-))

Hierbij motivatie liedje no. 5:
    (ook speciaal voor Peter S. die de liedjes wat te braaf vindt, vandaag een bietje pittiger...)

YOGI BEAR

I've got a friend that you might know, Yogi, Yogi
    I've got a friend that you might know, Yogi, Yogi bear
    Yogi, Yogi bear 2x
    I've got a friend that you might know, Yogi, Yogi bear

Yogi lives in a nature park, Yellow, Yellow
    Yogi lives in a nature park, Yellow, Yellow Stone

Yogi has an enemy: Ranger Smith
    Yogi has a little car: Panda bear
    Yogi has a little friend: Bobo bear
    Yogi gas a girl friend: Cindy bear
    Cindy is a frigid bear: Polar bear
    Cindy likes it up side down: Kinky bear
    Cindy likes it in her butt: Dirty bear
    Cindy does it with her mouth: pflrt bear
    Cindy does it every month: Menstru-eer
    Yogi has a giant thick: Lucky bear
    Yogi does it by himself: Mastur-bear
    Yogi is sitting at the bar: Drinking bear
    Yogi is looking at the stars: Grote bear

Sing along,
  15. Peter en Marlies: