Dag 6 Rocroi - Aubigny-les-Pothees 21 km

11 april 2015 - Aubigny-les-Pothées, Frankrijk

Der Lebens junge is vandaag jarig, maar ik weet niet of mijn SMS goed is aangekomen. Léon proficiat en nog vele jaren! Moet ik vanavond weer aan de Leffe. Vanmorgen vertrokken de 2 Belsje al om kwart over zeven. Dat ga ik dus niet doen. Eerst naar de bakker en op mijn gemak de deur uit. Het regende een beetje, maar na 1 km werd het erger. Regenbroek aan en een tijdje geworsteld met mijn poncho. Uiteindelijk toch gelukt. Het is een heel karwei om die over je rugzak te krijgen. En die Fransen maar lachen. Regenbroek en poncho zijn perfect voor dit weer. Zeker die regenbroek. Goed geadviseerd Door Tom Stoffels van Mulders uit Limbricht. (Dat levert toch zeker extra airmiles op hè Tom) Na 1.5 km stopte het met regenen, maar het bleef bewolkt. Onderweg nog iets gezien wat leek op een Tour de France in het klein. Wat maken die Fransen een kabaal. Om 3 uur aangekomen op mijn adres. Mooi huis en wat een leuke mensen. Mooie kamer en douche. Om half vijf kwam Hanny uit Linschoten binnen. Zij loopt de route in etappes en is vanmorgen in Rocroi vertrokken en loopt tot Reims. Ik heb me toch maar weer geschoren en zie er nu weer uit als een jonge God. Het verblijf kost € 35 en daarvoor krijg ik avondeten, nou ja een compleet diner met vooraf rosé, bij het hoofdgerecht Bourgogne en bij de kaas Bordeaux. Verder morgenvroeg ontbijt en een maaltijd voor onderweg. Tevens heeft madame mijn vuile was gedaan. Morgenvroeg vertrek ik samen met Hanny en zien wel hoelang  we samen lopen. In ieder geval tot we het bos gepasseerd zijn. Het was echt een heel leuke avond met zijn vieren.

Weer erg nieuwsgierig naar  jullie reacties. Het zijn er zoveel. Ik heb net nog naar mijn bezoekersstatistieken gekeken. Tot gisteren 1434 bezoeken!!! Ik word echt beroemd. Enne Nol, over 10 jaar ga je al met pensioen en kun je dit wellicht samen met Marion doen. En Paul, we zullen er zeker eentje op drinken. Nog even blaartje verzorgen en morgen gezond weer op.

A demain

1. Wies en Rene:
    11 april 2015
    Wha wat een goddelijke maaltijd....hmmmm ziet er goed uit ...als een jonge goed heb je zeker genoten....van dit lekkers...in frankrijk....Paul en Rene hebben vandaag hard gewerkt de goot schoon gemaakt....nou ja paul keek hoe rene het dak op klom en bezig was zit nu onder de blauwe plekken....de mooie denne boom is verdwenen nu vrij uitzicht op de tuin van paul en als onze pia is aan t zonnebadden kunnen wij stiekem gluren naar de buren....alleen de duifkes zijn niet blij hun boom die er 35 jaar stond is nu weg...de duif is nu de weg kwijt misschien kom je haar tegen.....daarna ouderwets samen met de buurtjes op jouw twee flessen wijn gedronken....heerlijk relax....nu liggen ze uit geteld op de bank....morgen een mooie route....met lekker weertje...
  2. Diana:
    11 april 2015
    Top eten zeg... Welterusten en succes
  3. Els:
    11 april 2015
    Wat een uitdaging Jan, petje af, heel veel succes!
  4. Antoinette Props:
    11 april 2015
    Met zo'n heerlijke maaltijd moet het morgen toch een peuleschilletje zijn en dan ook nog een propere broek !!!!
  5. Harrie en Melanie:
    12 april 2015
    Zondagmorgen, en zo dadelijk ga je weer aan hem. Het wordt vandaag en de komende dagen mooi wandelweer. Vandaag de "tobber" Born tegen HBC, hopelijk kunnen wij daarna ook aan de Leffe. Gisterenavond naar de film van jouw favoriet Andre Hazes geweest, je gelooft het niet maar dit is echt een mooie film. Je hoort nog van ons.
  6. Marja:
    12 april 2015
    Hoi Jan, we zullen aan je denken wanneer we onze 12 (!) kilometer vandaag met de stief knee lopen. Hopelijk schijnt de zon vandaag ook in Frankrijk. Heel veel succes en een mooie en plezierige wandeling.
  7. Henk van velzen:
    12 april 2015
    Hoi Jan loopse vandaag veel zon en goede moed,en vanavond weer aan de leffe.
  8. Henk en resie:
    Hoi Jan,
    heb je verslagen de hele week gelezen plus natuurlijk de foto's. de Limburger kan je een contract aanbieden. ze zijn erg leuk en humoristisch geschreven . wat een mooie dorpjes liggen er langs de maas. ik vroeg reseie wie de was deed maar nu begrijp ik dat op je logeeradressen men zelfs voor je wast. wat een service .
    succes vandaag, ga nu hier genieten van het mooie weer. morgen weer naar Zuyd om te werken ....
    gr henk
  9. Bart en Ingrid:
    12 april 2015
    Dag Jan, ik kom net van de fitness af. Ingrid is net begonnen. Wij hebben ons vaste zondagochtend ritueel. Spek met ei etc. Ik kan uiteraard niet op tegen het gebakken spek van Marion.
    Allez en Vitesse. Hopelijk onder een lekker zonnetje. Voor je het weet ben je in de midi. Hou vol en ongeveer half Helmond leeft ook met je mee.
  10. Desiree:
    Ha Jan,
    Djuu die blaren zien er niet fris uit, goed wegspoelen met wijn... #madamamichniksoet. Gisteren was ik met een vriendin een dagje in Nijmegen, na 6 vierdaagses zeker 15 jaar niet meer geweest, ik had geen enkele dejavu. Vraag me nu nog af, hoe dat zo ;-)?
    Vandaag heb ik de kinderen verteld dat jij de komende maanden te voet naar Spanje aan het wandelen bent. Nou ze liggen dubbel van het lachen en ze gaan het maandag op school vertellen dat een gekke meneer oet Holtum etc.
    Daar past het gekste en kortste liedje bij uit mijn collectie.
    Liedje no.3:
    Even fijn bezig zijn,
    Pom ti dom ti dom...

aafgeloupe!
  11. Aggie Munsters:
    Cher Jean,
    Alleen door het bos lopen lijkt me geen pretje,nu heb je gelukkig gezelschap!
    Maar vergeet niet de natuur de komende dagen want het wordt mooi lenteweer en alles zal in bloei gaan staan.
    Geniet ervan en zeker van de Leffe, je moet immers op gewicht blijven!!
    Fijne wandeling en jusqu'à une autre fois
  12. Peter en Marlies:
    12 april 2015
    hoi Jan, even niet in de gelegenheid geweest om te reageren. De blaren zien er indrukwekkend uit, hoop dat alles ook weer snel geneest. Verder veel plezier in la douce France waar je de Leffe misschien wel inruilt voor een heerlijk wijntje of zo.

Wandel ze, hier schijnt weer de zon, hopelijk bij jou ook !!
    Heel veel groetjes, Peet en Marlies
  13. Leon en Henny:
    Hoi Jan,
    Nu wordt ik zelfs al in je verhalen vernoemd. Je was gisteren fysiek wel niet aanwezig maar jij was wel het gesprek van de avond. Volgens mij krijg je steeds meer volgers want iedereen vraagt: stuur mij die link even door dan kan ik hem ook volgen.
    Voor vandaag weer veel wan de plezier.
  14. Jose en Lous:
    Hoi Jan,
    Gisteravond kreeg ik te horen dat je een blog bijhoudt over je reis. Ik zat op dat moment in het Fortuna stadion en ondanks de zinderend spannende wedstrijd kon ik het niet laten om even te kijken naar jouw verhalen. Ze zijn zo leuk en boeiend geschreven dat ik meteen heb "bijgelezen". Na de wedstrijd ben ik naar jouw buren gegaan, Leon was immers jarig. Daar was de stemming enigszins bedrukt. Kwam waarschijnlijk doordat iedereen je daar miste, maar nadat men het erover eens was dat je het, naast de inspanningen, vooral vreselijk naar je zin hebt, steeg de moraal weer. Wist overigens niet dat jij zo'n snelle baardgroei hebt.
    Je had je een paar dagen niet geschoren zei je, maar pas na enkele glaasjes wijn begon ik jou inderdaad vaag te herkennen op de foto die je hebt bijgevoegd op dag 4.
    Wij wensen jou vooral veel plezier Jan. Geniet van het voorrecht van een gepensioneerde: die dingen doen die je leuk vindt, ook al zijn de zwaar en inspannend.
    Voor jouw prestatie veel respect, chapeau...
  15. Marja:
    12 april 2015
    Hoi Jan, correctie op mijn eerdere mail. Stief knee liep vandaag geen 12 maar 14 km (!!). Staat natuurlijk in geen enkele verhouding tot de afstand die jij dagelijks aflegt. Maar ja, je hebt altijd baas boven baas. Wij hebben ieder daarna twee stukken vlaai verorberd bij Leon ter gelegenheid van zijn verjaardag. Voor jou de Duvelkes en de Leffes, voor ons een Limburgse traktatie. Wie houdt de calorieën het meest in toom? Nog een mooie dag vandaag en een succesvolle, zonnige tocht morgen.
  16. Harrie en Melanie:
    HBC 1-1 tegen Born, maar Roosteren wint in Sporting Sittard, k......t
  17. Paulbronckhorst:
    jan
    Murgen eine daag vrie om de reacties te laeze??? Waat bis dig populair aan het waere.
    Verzamel al dien verhaole en reactie in ein book bieein, bring ut oet en de wers auch nog riek van deze wanjeltog.

Veur de meeste van us is het morge weer Mondaag. Veer gaon wirke du laope??

Drink eine leffe op Leon en veur vandaag lekker slaope.

Paul
  18. Tom Stoffels:
    Jan DE Man!

Die blöörkes mosse dig maar good verzörge. En eine Leffe wirk doa erg good teage. Ig mein des dig teage sluikreclame op dien blog woors haha. Good om te leaze det de reageboks good wirk. Ig hoap desse ze neet mjea te dèk hoofs te gebroeke. Nogmaals vööl succes en kiek good oet veur de klein bosjkabuiterkes murge!

Groetjes van de verkuiper van dea winkel woo ig gein reclaam van moog make ;).